KTR Forum
Voertuigenforum => Middelzware voertuigen => Topic gestart door: Joris op februari 25, 2018, 17:54:22 pm
-
De remschoenen van mijn Dodge WC 51 zijn aan vervanging toe, deze wil ik dus vervangen maar hoe krijg je de bouten aan de onderkant los? De handleiding is hier heel summier over en ik kan wel wat tips gebruiken.
-
Passend (steek) sleutel op de stelnok, passende (ring) sleutel op de moer en het zaakje van elkaar draaien.
Steeksleutel stilhouden, moer met ringsleutel mag bewegen.........tegen de analoge klok in ;D
Grtz Moos
-
Thanks, dat klinkt vast makkelijker dan het is :)
-
Thanks, dat klinkt vast makkelijker dan het is :)
Nee, per saldo is het niet meer dan een bout met een moer, alleen de bout is wat lastiger te hanteren in dit geval.
Grtz Moos
-
wd40 doet ook wonderen.....
Cees S
-
Kruipolie is mooi spul, maar in dit geval was voor mij een half uurtje met een dremel de moer doorslijpen een betere oplossing dan dagen achter elkaar inspuiten.
-
wd40 doet ook wonderen.....
Cees S
Als er al wat beweging in de zaak zit wel..
-
Afslijpen en nieuwe monteren :D
Als de schoenen zijn gedemonteerd kun je er vanuit de wielkant goed bij met een slijptol :duimomhoog:
-
Nou ja, dan is een half uur nog te lang, maar dan wel weer met behoud van de excenter-bout :duimomhoog: