Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Trailers / Gevraagd: 1/4 ton trailer data
« Laatste bericht door Remko Gepost op maart 20, 2023, 11:46:31 am »
Als er lieden zijn die hun 1/4 ton trailer data met mij zouden willen delen, dan graag.

Ik ben een database aan het maken om inzicht te krijgen wie wanneer welke trailer heeft gebouwd.

Met name zijn dat Willys-Overland en de  Bantam Car Company geweest maar er zijn ook anderen.

Graag zou ik van eigenaren van een trailertje met een originele data-plate enige info ontvangen

- Chassisnummer
- Serienummer op de data-plate
- Date of Delivery van de data-plate
- Het (originele) USA nummer op de achterkant

Alvast dank voor een reactie.

2
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: welke coderingen zouden op de ben hur moeten
« Laatste bericht door rmeer Gepost op maart 09, 2023, 12:22:27 pm »
foto
3
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: welke coderingen zouden op de ben hur moeten
« Laatste bericht door rmeer Gepost op maart 09, 2023, 12:21:19 pm »
Dank je wel Johan.

Ik kan weer een stapje verder met de markeringen.
Nu de aanhanger nog verder in elkaar zetten en voorzien van de juiste kleur.
4
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: welke coderingen zouden op de ben hur moeten
« Laatste bericht door Johan Willaert Gepost op maart 09, 2023, 10:18:41 am »
Sterren
USA nummer dat start met een 0 achteraan op klep

607Q en andere zijde GR-2 ( of ander nummer )

5
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / welke coderingen zouden op de ben hur moeten
« Laatste bericht door rmeer Gepost op maart 09, 2023, 09:46:20 am »
allen ik ben druk met de restauratie van een houten ben hur (Hobbs).
ik zou deze graag qua codering onderdeel laten zijn van een de 607th quarter master graves company.
Ik heb hier namelijk een display van en een foto gevonden van een Dodge WC met Ben hur
Welke belettering zou er dan op de ben hur thuis horen?

[/img]h Quartermaster Graves Registration Company | WW2 US Medical Research Centre (med-dept.com)[/url]
6
Middelzware voertuigen / Re: Dodge WC 54 Ambulance
« Laatste bericht door Johan Willaert Gepost op maart 01, 2023, 12:21:49 pm »
Op vraag van de hhbirnie..

Zonder rekening te houden met wat de familie jou zegt en mij enkel te baseren op je documenten en wat andere officiële bronnen kom ik tot het volgende

Alex J BOHMANN wordt geboren in Cincinnati, Ohio, op 25 januari 1919.
Hij gaat naar school, doet 8 jaar Grammar School en vier jaar High School en zijn beroep is Electrician.
Op 3 april 1941 wordt hij in het Fort Thomas te Newport Kentucky voor een periode van 1 jaar als Private ingelijfd in het US Army. Zijn Army Serial Number is 35122293.

Het feit dat zijn inlijving voor een periode van een jaar is en dat zijn serial nummer begint met een drie plus dat hij werd ‘inducted’ ipv ‘enlisted’ duidt er op dat hij werd opgeroepen (drafted) in het kader van de mobilisatie van de National Guard begin 1941.
Dit was gepland om maar een jaar te duren maar de aanval op Pearl Harbor veranderde quasi alle inlijvingen van 1 jaar naar ‘For the duration of the war’.

Op 27 November 1941 krijgt hij een dienstcertificaat waarop men kan lezen dat hij van 30 augustus tot 31 oktober 1941 met succes een vorming tot Medical Technician heeft gevolgd in het William Beaumont General Hospital van El Paso, Texas. Het certificaat wordt overhandigd op 27 november 1941 in het Fort Francis E. Warren, van Wyoming, de toenmalige thuisbasis van het 48th Surgical Hospital.
Dit hoeft helemaal niet te betekenen dat zijn dienstverband ook op 27 november afloopt, want zijn dienstneming van 1 april was voor de periode van een jaar. En die datum is toch wel heel dichtbij Pearl Harbor op 7 December 1941.

Wat er daarna met Bohmann gebeurt is niet duidelijk, maar op 20 december 1943 is hij in ieder geval in dienst want dan krijgt hij een Tetanus vaccin terwijl hij ergens in 1942 het Marksman brevet voor goed schutter met het Garand geweer en/of M1 Karabijn heeft behaald.

Op 5 augustus 1944 vertrekt de 94ste Infanterie Divisie naar Europa. Bohmann is dan een Surgical Technician (Military Occupation Specialty, MOS 861 zie ook https://militaryyearbookproject.org/references/old-mos-codes/wwii-era/army-wwii-codes/medical/surgical-technician-861 ) ondertussen bij het Medical Detachment van het 356th Field Artillery Battalion, uitgerust met 155mm Howitzers. Hij is dus niet noodzakelijk een lid van het 319th Medical Battalion en waarschijnlijk ook nooit geweest.
De Divisie komt aan in Engeland op 11 augustus 1944 en steekt het kanaal over naar Frankrijk op 8 september 1944.

Het 356th FA Battalion onderscheidt zich samen met de andere eenheden van de Divisie tijdens 4 campagnes (Northern France, Rhineland, Ardennes-Alsace en Central Europe) wat Bohmann 4 sterretjes op zijn EAME medaille lintje geeft. Hij raakt niet gewond want dan zou hij een Purple Heart medaille hebben gehaald…
De eenheden van de 94ste ID verlaten Europa pas begin 1946 en komen op 6 februari 1946 aan in New York. De divisie wordt ontbonden in Camp Kilmer, New Jersey op 7 februari 1946.
Maar Bohmann is ondertussen al terug thuis want hij zelf verlaat Europa op 21 november 1945, komt aan in de USA op 30 november 1945 en wordt gedemobiliseerd in het Fort Indiantown Gap Military Reservation te Pennsylvania op 6 december 1945.

Waarschijnlijk had hij genoeg ‘points’ ( het document vermeldt 75 punten op datum van 2 september 1945 ) om vroeger de dienst te verlaten of zijn hulpbehoevende ouders kunnen hier een rol spelen. Volgens het document zijn er inderdaad twee personen afhankelijk van hem, maar hij was ook wel getrouwd toen hij in dienst was… Had hij ook een kind??? Niet duidelijk…

De hoogste rang die Bohmann heeft gedragen is die van T3 ( technisch equivalent van een Staff Sergeant). De medailles die hij heeft verkregen zijn vermeld op het document; bij zijn ontslag kreeg hij naast het Ruptured Duck inigne voor het uniform ook een zelfde Lapel Button voor het dragen op het burgerkostuum..

Feit is dat hij op 6 december 1945 drie jaar, 4 maanden en 9 dagen dienst heeft in de USA en 1 jaar 3 maanden en 25 dagen overzees heeft gediend… totaal dus 4 jaar en net iets meer dan 8 maanden…. Dit is dus ononderbroken sedert 1 april 1941!!!!!!! Hij heeft dus de dienst nooit verlaten in 1941…

Hopelijk vind je dit interessant....
7
Middelzware voertuigen / Re: Dodge WC 54 Ambulance
« Laatste bericht door hhbirnie Gepost op februari 24, 2023, 09:55:21 am »
Het schuren kost tijd maar het wordt langzaam beter


Hier onder wat documenten van de familie van Alex Bohmann.
Als je datums goed bekijkt zie je dat hij kort in dienst is geweest en later herintreed. De reden hier voor was dat zijn ouders al op leeftijd waren. Zijn zus had voor het eerste ontslag gezorgd. Toen de USA in de oorlog werd mee getrokken keerde hij terug in dienst.


8
Modelbouw / Solido antenne
« Laatste bericht door dispatchrider Gepost op februari 04, 2023, 12:43:20 pm »
Klein dingetje, maar vaak ben je het kwijt. Een antenne voor de M8 scoutcar. Gratis!
9
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Laatste bericht door Remko Gepost op februari 04, 2023, 10:31:51 am »
Zie het gat in de het filter. Ouderdom!


Of de peut gaat door de kleine opening (vierkant) naar boven in de pomp en dan door het filtertje (ronde deel)  weer naar beneden.... Of het gaat door het filtertje (ronde deel) het reservoir in en dan door het vierkantje naar de carb.

In beide gevallen heeft het kleine gaatje geen invloed  op de kwaliteit van de peut.

Wel zie ik siliconen / teflon bij het draad van de aansluiting. 
Gebruik NOOIT dit soort dichtingsmateriaal bij brandstof.
10
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Laatste bericht door Richard Gepost op februari 04, 2023, 10:31:15 am »
Pomp heeft flink wat corrosie.. vloeibare pakking zou geen probleem moeten geven lijkt me. Tenzij van die silicone spul of gebruik van teflon tape.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10