Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Militaria / Re: US Field table
« Laatste bericht door Moos Gepost op oktober 15, 2020, 08:04:17 am »
Na heeeeeeeeel lang wachten op het hout kan ik het dan eindelijk vanmiddag gaan afhalen.
De vier bestelde worden als eerste geleverd.
Het wordt dit keer een blanke serie van 9 dus heb er nog 5 in de aanbieding.
Prijs zal tegen de €150 zitten inclusief verzenden.

grtz Moos
2
Trailers / Re: Ingeslagen nummer in Ben Hur
« Laatste bericht door Remko Gepost op oktober 05, 2020, 16:11:08 pm »
Hallo,

Welkom in de club.

De 2 op het gele cirkeltje zal best de bridge calification kunnen zijn (weet het haast wel zeker)

Deze classificatie liet de dienstdoende engnineer zien hoe zwaar de voertuigen max. waren.
Een brug kon een max belasting hebben (max hoeveelheid gewicht op één bepaald moment) en er moest dus gerekend worden of het voertuig al dan niet de brug op / over mocht.

Een jeep had meestal ook een 2
http://www.surfacezero.com/g503/data/2568/medium/wwii_0011.jpg

of, als er vaak een karretje achter zit dan zat er voorop een zelfde bordje met 2/3

Die 3 er bij is dan het gewicht voor het samenstel. De 2 is voor een losse jeep...

De Ben Hur zal van zichzelf een 2 hebben, het trekkend  voertuig bijv. een schildje met 5/7 (of 4/6 of 6/8). Het eerste getal afhankelijk van het eigengewicht + laadvermogen van het trekkend voertuig.
 
Engelse rekenmethode

https://www.thinkdefence.co.uk/2011/12/uk-military-bridging-load-classification/

Hope it helps..


p.s.

Nummers werden idd soms ingeslagen on onderdelen van één trailer bij elkaar te houden. Mooie gedachte aan de voorkant maar blijkt in realiteit niet te werken. Denk aan de onderdelenmix in de reconditioning plants van voertuigen. Eerst alles strippen, dan reconditioneren en uit een bult goede onderdelen een voertuig weer opbouwen. Kans van heel weinig dat je alle juiste onderdelen weer nummer gelijk in elkaar krijgt.
3
Jeeps / Re: Wat is dan wel origineel, de claxon van Sparton of Schwarze
« Laatste bericht door Richard Gepost op oktober 05, 2020, 15:49:24 pm »
lijkt me niet dat ze ford andere maakte. Ik denk eerder dat zonder rib vroeg is en met rib later, lijkt me een verbetering in het proces
4
Trailers / Re: Ingeslagen nummer in Ben Hur
« Laatste bericht door Soldier Gepost op oktober 05, 2020, 14:17:46 pm »
Dank voor je reactie. Ja er staat idd 2x een 0 voor het nummer.
5
Trailers / Re: Ingeslagen nummer in Ben Hur
« Laatste bericht door Johan Willaert Gepost op oktober 05, 2020, 14:08:12 pm »
0104876 zou een origineel USA registrationummer uit WO2 kunnen zijn...
En die werden wel eens op de triangel ingeslagen tijdens het gebruik en/of overschildering

Echter als het nummer begint met een 00, dan gaat het richting werkplaatsvoertuig, wrecker of iets dergelijks...

Ben je zeker dat er twee maal 0 staat?
6
Trailers / Ingeslagen nummer in Ben Hur
« Laatste bericht door Soldier Gepost op oktober 05, 2020, 14:04:07 pm »
Even voorstellen, mijn naam is Roel en ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van een WC-51 met Ben Hur aanhanger. De Dodge was een barnfind en heeft ca 19 jr stil gestaan, dus daar moet het e.e.a. aan gebeuren. Als toegift kreeg ik bij aanschaf vd Dodge een mooie Ben Hur kado! Part of the deal....
Heb al een hoop gelezen over de Ben Hur in het algemeen en vermoed dat mijn exemplaar is gebruikt door de KL en vervolgens via de domeinen op de markt is gekomen. Dit vanwege de verlichting en de huif die KL zijn. De trailer is nog erg gaaf, behalve het verfwerk dat hier en daar afbladdert tot de lichtgroene originele verf. Ik wil de achterklep voorzichtig schuren(??) om te zien of er nog originele herkenningstekens aanwezig zijn. Verdere plaatjes met nummers ontbreken, maar wel is de gele cirkel met de 2 nog duidelijk zichtbaar onder de laatste laag verf, weet niet of dit origineel dan wel KL is?

Het enige nummer dat ik tegen ben gekomen is aan de bovenzijde van de triangel ingeponst/geslagen. Het gaat hier om de code 00104876. Zegt dit jullie iets? Heb gelezen dat ex KL trailers vaak het KL kenteken ingeslagen hadden, maar dit is geen KL kenteken lijkt me.

Wie kan me verder helpen?
7
Jeeps / Re: Wat is dan wel origineel, de claxon van Sparton of Schwarze
« Laatste bericht door JPmulders Gepost op oktober 05, 2020, 11:08:45 am »
Ik heb er ondertussen 2 gevonden, eentje met ribs, de andere zonder. Echter beide verkopers zijn van de early-late school ipv de MB-GPW school zoals Jeeper.

Hoe zeker zijn we van het feit dat ribs enkel op de MB gebruikt zouden zijn? Darcy van MV spares zegt dat het Sparton contract duidelijk een beschrijving geeft dat op bepaald moment er een change spec is doorgevoerd in het contract naar ribs, ongeacht of deze naar WO of naar Ford ging. (Ze zoekt het contract op). Waarop is de claim gebaseerd dat het GPW zou zijn die tot het einde toe zonder Ribs is blijven gebruiken.

@Jeeper, ik refereer even naar de FB discussie. Ik ga in de motorpool groep ook een poll openen.
8
Jeeps / Re: Jeep slepen met triangel
« Laatste bericht door Richard Gepost op september 12, 2020, 22:53:16 pm »
het is meer dan 750 kilo ongeremd.. doe gelijk ff een test met een noodstop, ben wel benieuwd wat de combi dan doet, gewoon op het gemak remmen zal wel gaan.
9
Jeeps / Re: Jeep slepen met triangel
« Laatste bericht door Smelt Gepost op september 12, 2020, 22:10:13 pm »
Gaat mij vooral om ervaringen. Maar ik heb inmiddels via de list een paar reacties gehad over hoe het rijden met zo'n ding daadwerkelijk gaat. Belangrijk is dat de mannen die (jaren) met zo'n triangel hebben gereden geen problemen hadden. Het ging prima. De sleep reageerde goed, geen extra slijtage aan lagers of banden. Ik weet genoeg. Ik ga binnenkort een paar proefritjes doen met de triangel en mn jeep.
Overigens is mij niet duidelijk waarom sommige reageerders zeggen dat de Jeep geremd moet zijn. Het is immers geen aanhangwagen.
10
Jeeps / Re: Jeep slepen met triangel
« Laatste bericht door Richard Gepost op september 12, 2020, 14:37:14 pm »
Deze discussie is vaker geweest..

http://forum.ktr.nl/index.php/topic,2718.0.html

Het is volgens mij vrij simpel.. het is een aanhanger/trekhaak koppeling dus daar voor geld 750kg ongeremd daar boven moet het een rem installatie hebben. Is de combi niet zwaarder dan totaal 3500 kg mag je het slepen/trekken met rijbewijs B. Jeepke moet dus wel kunnen mee remmen.. anders mag het volgens mij niet
Pagina's: [1] 2 3 ... 10