Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Restauraties / Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Laatste bericht door Carlo Gepost op augustus 14, 2017, 21:02:28 pm »
Ik heb het afstellen van diff's geleerd op de 6x6, mocht ik er 3 doen!  :o

Wat een gedoe!  Je moet de voorspanning van het pignon (ingaande as) en het diff met kroonwiel afzonderlijk afstellen. En vervolgens de "backlash" (de speling op de tandwielen dmv een meetklok).

Je kan bij dit type diff niet de afstelling doen waar jij volgens mij op doelt : je kan namelijk alleen het kroonwiel dichter of verder weg van het pignon zetten. Pignon in-/uitstellen is niet voorzien en is ook niet omschreven in de TM.

Via de diff. olieniveau plug kan je mooi het slijtbeeld van het kroontandwiel bewonderen.  :duimomhoog:
92
Trailers / Re: Koppelstuk US-Euro trailer
« Laatste bericht door yoeri Gepost op augustus 14, 2017, 20:26:20 pm »
ik volg effe , de omgedraaide richting zou me wel interesseren
93
Trailers / Koppelstuk US-Euro trailer
« Laatste bericht door Luck Gepost op augustus 14, 2017, 19:29:31 pm »
Beste leden,
Ik ben bezig mijn bantam trailer mee te nemen naar een evenement maar wat blijkt nu, hij heeft een euro trailerstekker en mijn Dodge CC natuurlijk een US connector, de MB/ GPW socket. Aangezien ik de trailer ook voor mijn gewone auto hier in Nederland gebruik was mijn vraag of er een koppelstuk bestaat, die dus eigenlijk US overzet naar Euro.

Ik hoor heel graag van jullie.

gr. Luck
94
Restauraties / Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Laatste bericht door yoeri Gepost op augustus 14, 2017, 11:45:00 am »
Carlo, moet eerst het wormwiel juist afstellen .
de laatste eigenaar die er mee gereden heeft heeft blijkbaar kort voor de verkoop een nieuw kroonwiel gestoken en de boel niet echt afgeregeld .

was een eindje terug bij een kennis in de Ardennen (werkte vroeger al eens aan gelijkaardige diffs) en die zei dat het kroonwiel nieuw was alleen is de afstand dat het wormwiel ( as van aandrijving) er te diep in zit.
wss nog op afstand voor oud kroonwiel , moest een eind terug achteruit , die maten staan in de tm alleen heb ik daarvoor dan die meetapparatuur nodig.

is niet superdringend , ben nl ook aan het ontvetten en klaarmaken voor spuiten maar zou langzaamaan ook in orde moeten ( moet buitenzijde ook ontvetten en klaarmaken voor een nieuw laagje verf ;)  )

95
Restauraties / Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Laatste bericht door Carlo Gepost op augustus 13, 2017, 11:06:34 am »
het meetapparaat in de eerste foto is het belangrijkste idd
heb ik kortelings nodig om het diff af te regelen , kan de as terug in elkaar

Touwtje om de differentieelklok en een standaard veerunster werkte voor mij prima om de differenteel-lagervoorpanning af te stellen! :-)

Wel goed volgens de manual werken!
96
Restauraties / Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Laatste bericht door yoeri Gepost op augustus 11, 2017, 23:16:30 pm »
het meetapparaat in de eerste foto is het belangrijkste idd
heb ik kortelings nodig om het diff af te regelen , kan de as terug in elkaar
97
Restauraties / Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Laatste bericht door Dodje Gepost op augustus 11, 2017, 21:01:27 pm »
een momentsleutel is overal nog wel te koop, het gaat om die adaptor

Cees S
98
Restauraties / Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Laatste bericht door yoeri Gepost op augustus 11, 2017, 10:32:08 am »
@moos;

ondertussen al even niet meer op het forum geweest..

de dodge is uit elkaar en de frame heeft z'n nieuwe groenje jasje , daarna is het door het weer ( gezien de tent waarin te werken is ) en de drukte op andere vlakken het even stil geweest.

ondertussen heb ik me een bouwcompressor ( zo'n werfding op wielen met een doorstroom van 3500 l/m) aangeschaft 2dehands en ben ik nu nog op 2 snelkoppelingen aan het wachten om de zelfbouwkoppeling ( idee geleend van de onderhoudsdienst op het werk) af te maken.

in the mean time ben ik al de stukken door de koudontvetter aan het halen , zodat ze klaar voor stralen en spuiten zijn.

dat hoop ik deze zomermaand te doen , montage kan met verwarming in de tent nog wel , spuiten helaas niet.
plan is toch om eind dit jaar terug alle delen die zijlings op de frame zitten ( steunen ed) alsook de assen en de aandrijving erop te hebben.
electrische bekabeling ligt klaar om erin te gaan en de remleiding ga ik aankopen bij die man die op de ktr staat.

vraagje wel , iemand een idee of de indicator 41-1-100 nog te vinden is of welke moderne ervoor kan dienen?
tm9-1808b pagina 135 ( de wrecnh 41-W-3629-50 en bijhorende adapter op die pagina zoek ik ook - of vervanging /plan voor zelfbouw)
99
Evenementen / Inschrijving Red Ball Express 2017 is geopend.
« Laatste bericht door Jan Springintveld Gepost op augustus 11, 2017, 09:19:07 am »
 De 16e editie van de ‘Red Ball Express’, de rondrit met authentieke WOII voertuigen georganiseerd door CRASH Luchtoorlog- en Verzetsmuseum ’40-’45 i.s.m. Keep Them Rolling wordt gehouden op zaterdag 23 september.

Deze rit met het thema ‘Stirling’s End’ passeert weer vele gedenkwaardige plaatsen op de route, die direct verbonden zijn met een gebeurtenis uit de Tweede Wereldoorlog.Ook is er dit jaar weer een tussenstop en 'een rondje om de kerk'. Aanmelden kan via het inschrijfformulier op www.redballexpress.nl.
100
Middelzware voertuigen / Re: Dodge wc 51 probleem
« Laatste bericht door robin.f Gepost op augustus 08, 2017, 22:07:10 pm »
De originele AC doen het goed. Maar in dit geval als er 3 bougies niet werken dan loopt de motor dus op 3 cilinders dat moet je onmiddellijk merken in welke versnelling dan ook. Zelfs zal hij stationair het niet naar zijn zin hebben. Dat op afstand diagnose stellen is met niet de juiste info lastig. Maar goed weer een beetje wijzer.

Beste, 2 jaar geleden waren we naar de keuring gegaan toen draaide alles nog goed maar aangezien de papieren niet goed waren moesten we deze recht zetten. Dus echt rijden konden we niet. 1 maand geleden werden we wel iets gewaar dat de motor niet zo goed wou draaien maar aangezien de dodge zo lang heeft stil gestaan kon het daar mee zijn. Nu hebben we de papieren en konden we nog is rijden voor naar de keuring te gaan en toen we vertrokken merkte we direkt dat er iets niet klopte. We dachten eerst dat er een klep niet werkte wegens lang stil te staan. Maar dat was het niet nu hebben we er nieuwe bougies in gezet en is het probleem opgelost.

Mvg robin
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]