Auteur Topic: KTR NIET bij Veteranendag Friesland  (gelezen 8420 keer)

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
KTR NIET bij Veteranendag Friesland
« Gepost op: februari 04, 2011, 13:26:07 pm »
Op 18 juni is er weer de Veteranendag Friesland. Het tweede grote veteranen evenement in Nederland. Op deze dag komen ruim 800 mensen op af die ieder jaar weer van een prachtige dag genieten. En deze dag groeit nog ieder jaar in omvang. Dit jaar is KTR gevraagd om aanwezig te zijn en rondritten te doen met de veteranen. Co?rdinatie van KTR deelnemers is in handen van Piet de Geus. Dus wil je meerijden en aanwezig zijn neem contact op met Piet.
degeuspiet@gmail.com

Voor het programma en meer informatie kijk eens even op de website.
http://www.veteranendagfriesland.nl/
« Laatst bewerkt op: april 05, 2011, 19:21:54 pm door Dick Jansen »

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
Re:KTR bij Veteranendag Friesland
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2011, 19:20:04 pm »
Het had zo mooi kunnen zijn bij de Friese veteranendag. Een mooie line up van KTR leden met hun voertuig en een parade met Veteranen door
Maar.... de organisatie is er schijnbaar niet zo happig op. Catering (broodje en kop koffie) kan er niet af en de veteranen mogen voor eigen rekening wel een ritje met ons maken... "voor eigen rekening..." Ja, zo schrijven ze het echt in de mail. "Misschien volgend jaar"...,  is het verdere commentaar van de organisatie.

Had je plannen om 18 juni de Friese Veteranendag op te fleuren doen we dat niet gezamenlijk. Is natuurlijk te triest voor woorden ten opzichte van de veteranen.

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:KTR NIET bij Veteranendag Friesland
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2011, 20:08:26 pm »
Je kunt natuurlijk ook een dikke vinger naar de organisatie maken als KTR zijnde en gewoon met een ploeg daar staan die op eigen kosten de veteranen een ritje aanbied.

Broodje en een thermos koffie van thuis meenemen.

Het is maar een idee.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Molly Ratchet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2011, 20:45:55 pm »
Ook 5 Mei Wageningen word wat ons betreft steeds onintressanter .

Eerst mag je op je blote knieen smeken of je alstublieft het Defil? mee mag rijden en eenmaal ingeloot/goedgekeurd dicteerd men: NIET GEAUTORISEERDE MEERIJDERS ZULLEN UIT DE VOERTUIGEN WORDEN VERWIJDERD.
Mirjam uit haar eigen autootje gejaagd  :( Ze was not amused...................Dus weltrusten Wageningen.

Wordt het niet eens tijd dat KTR een 5 Mei evenement in eigen beheer gaat organiseren ? Delden style ?

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2011, 21:08:14 pm »
Punt voor Ed.

Ik krijg de indruk dat sommige organisatoren zich belangrijker vinden dan het event wat ze organiseren. En dan dwang die ze opleggen. Ik zou trouwens wel eens willen zien wat er gebeurd als er ineens 50 KTR wagens in Wageningen onaangekondigd de route opdraaien...

Gaan dan die Hekkinkjes voor al dat enthousiaste publiek voor de wagens staan?

Offline maurice de beaufort

• KTR
  • Second Lieutenant
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2011, 21:21:55 pm »
Ook 5 Mei Wageningen word wat ons betreft steeds onintressanter .

Eerst mag je op je blote knieen smeken of je alstublieft het Defil? mee mag rijden en eenmaal ingeloot/goedgekeurd dicteerd men: .NIET GEAUTORISEERDE MEERIJDERS ZULLEN UIT DE VOERTUIGEN WORDEN VERWIJDERD
Mirjam uit haar eigen autootje gejaagd  :( Ze was not amused...................Dus weltrusten Wageningen.

Wordt het niet eens tijd dat KTR een 5 Mei evenement in eigen beheer gaat organiseren ? Delden style ?
eerst zien dan geloven dat ze NIET GEAUTORISEERDE MEERIJDERS ZULLEN UIT DE VOERTUIGEN WORDEN VERWIJDEREN.
2 jaar terug  reed ik ook wageingen  en viel me toen als op dat de laatse wagens  bijna compleet leeg waren dus ik zeg gewoon SAMEN  naar wagingen gaan

en over die 5 mei delden style helemaal mee eens iederen een groene tenten  dus weg met de carvan ;D
willy's mb       1942
10 cwt trailer

Offline Cees C.

• KTR
  • Second Lieutenant
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2011, 07:57:05 am »
eerst zien dan geloven dat ze NIET GEAUTORISEERDE MEERIJDERS ZULLEN UIT DE VOERTUIGEN WORDEN VERWIJDEREN.
2 jaar terug  reed ik ook wageingen  en viel me toen als op dat de laatse wagens  bijna compleet leeg waren dus ik zeg gewoon SAMEN  naar wagingen gaan

en over die 5 mei delden style helemaal mee eens iederen een groene tenten  dus weg met de carvan ;D
Verschillende keren meegereden met Wageningen en je moet bijna zoeken naar een veteraan die mee wilt rijden. De meesten lopen liever defil?. Laatste keer simpelweg eigen maatjes mee laten rijden.  ;D

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2011, 10:33:09 am »
Punt voor Ed.

Ik krijg de indruk dat sommige organisatoren zich belangrijker vinden dan het event wat ze organiseren. En dan dwang die ze opleggen. Ik zou trouwens wel eens willen zien wat er gebeurd als er ineens 50 KTR wagens in Wageningen onaangekondigd de route opdraaien...

Gaan dan die Hekkinkjes voor al dat enthousiaste publiek voor de wagens staan?

Een beetje hetzelfde idee wat een aantal jaren geleden met de Libanon veteranen gebeurde die ineens niet meer welkom waren.
Gewoon opstellen en meelopen, niemand heeft  ze weggestuurd.

Het is natuurlijk wel te triest voor woorden dat het zo moet.

Grtz Moos

www.17th-engineers.nl

Offline paul emondt

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2011, 22:42:03 pm »
Maar Dick, is onze aanwezigheid nu echt gebasseerd op het krijgen van een hapje en drankje? En dan natuurlijk de benzine vergoeding.
Dat kan toch niet waar zijn. We hebben toch een hoby die geld kost en je doet het toch voor die old guys. Broodje mee, twee knaken benzine van moeder en karren maar. Groeten Paul.

Offline Frankie

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2011, 22:51:05 pm »
Maar Dick, is onze aanwezigheid nu echt gebasseerd op het krijgen van een hapje en drankje? En dan natuurlijk de benzine vergoeding.
Dat kan toch niet waar zijn. We hebben toch een hoby die geld kost en je doet het toch voor die old guys. Broodje mee, twee knaken benzine van moeder en karren maar. Groeten Paul.

Zo is het maar net Paul. En om nou niet te gaan omdat er iemand niet mee mag rijden? Je doet het voor die mannen en als je je vrouw naast je wilt hebben gewoon lekker blijven zitten. Het is nog altijd jou voertuig en je bepaald dan ook zelf wie er mee gaat.
Dus Ed ik ga ervan uit dat ik je gewoon zie op 5 mei met de vrouw naast je. Je laat zo'n mooie dag toch niet door de neus boren door zoiets in een brief??

Grtn,

Frank.

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2011, 22:55:44 pm »
Het gaat niet om het niet krijgen van de kop koffie en dat broodje. Benzienegeld is een pure luxe. Het gaat meer om de manier we zijn afgeserveerd door de organisatie. Het wordt afgedaan onder de noemer sponsoring...

Na enig speurwerk weet ik wat de Friese gemeentes moeten bijdragen per veteraan plus het nodige sponsor geld geeft dat een behoorlijke pot met geld. En als je dan als organisatie schrijft dat de veteranen zelf het ritje maar moeten betalen dan heb je volgens mij een afslag gemist

Al met al kriebelt het wel om met een partij wagens richting het FEC en de 800 veteranen te gaan... :)  

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2011, 08:06:20 am »
Al met al kriebelt het wel om met een partij wagens richting het FEC en de 800 veteranen te gaan... :)  

Met nog meer auto's dan de bedoeling was, maak je in ieder geval een statement naar de organisatie.
Wel ff een bordje op de auto zetten dat je dit op eigen rekening doet anders denken de veteranen nog dat de organisatie het goed geregeld heeft  ;D

Stukje in de Telegraaf is ook altijd leuk, dat is zo'n relkrant die daar wel op inspringt.

Grtz Moos

www.17th-engineers.nl

Molly Ratchet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2011, 09:12:21 am »
Wat er volgens mij gebeurt ?
Gemeentes moeten bezuinigen want de huidige regering gaat ( terecht) korte metten maken met de linkse subsidiespons ( vaak olv de PVDA)
Met het oog op allerlij wazige projectjes zoals:
Ouwe fietsen aan elkaar lassen = "kunst", Boze bontkraag marrokaantjes op vacantie
enz.
Maar die gemeentes nemen nu de mooie dingen voor de burger weg of regelen dit kapot, wijst vervolgens naar den Haag als boosdoener en dat is dan jullie eigen schuld !
Zie je wel !   "Volgende keer weer netjes links stemmen h? ".
Ik durf te wedden dat er geen cent bezuinigd wordt op het Multi-Cul takkeherrie muziek spektakel door de hele binnenstad van Wageningen .
Beetje blowen, beetje chillen maaan ....... :gestoord: :drinken:

« Laatst bewerkt op: april 07, 2011, 14:02:08 pm door Ed v.d.Brink »

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2011, 09:38:45 am »
Ik heb net een mailoproep gedaan aan de meeste Friese KTR leden om toch maar richting het FEC te rijden met veel koffie en broodjes. En met het idee van Moos om op iedere wagen een bordje te doen dat de rit door de eigenaar van de wagen aangeboden wordt aan de Veteranen. Of ik zijn tweede idee op pak om de Telegraaf te informeren weet ik nog niet...

Zal wel een herrie en scheve gezichten opleveren bij de organisatie, so be it! Veteranen lieten zich ook niet zomaar stoppen als het er op aan kwam en zeker de eerste eigenaars van onze mooie oude dames niet. Zij gingen altijd!!!

Offline Autocar

• KTR
  • Major
  • *
« Reactie #14 Gepost op: april 07, 2011, 10:33:17 am »
Die woorden van Ed gaan er bij mij in als koek! Friese koek...............

Autocar