Auteur Topic: info gevraagd dumptruck Zeist  (gelezen 2622 keer)

Offline Egbert01

  • KTR
  • Private
  • *
  • Berichten: 5
info gevraagd dumptruck Zeist
« Gepost op: juni 18, 2011, 16:36:59 pm »
Wie heeft er informatie over het wegenbouwbedrijf Verschuurs Aannemersbedrijf Zeist (VAZ) . Dit bedrijf werkte in de jaren '50 en begin 60 met volgens mij o.a. een engelse Austin k6 dumptruk bij wegenaanleg in Eemnes(U). Als jongen van ca 12 jaar heb ik aantal keer meegereden in die truck. Ik ben benieuwd wat er ooit van geworden is....

Offline Johanna

  • Civilian
  • *
  • Berichten: 1
Re:info gevraagd dumptruck Zeist
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2011, 13:28:45 pm »
Beste Egbert 01,
Ik zocht gister in Google naar Verschuurs Aannemersbedrijf Zeist en vond uw verzoek om informatie. Als ik het goed begrijp gaat het verzoek met name om de wagen waarmee de VAZ destijds werkte en waarop u bent meegereden tijdens een wegen aanleg in Eemnes.
De VAZ bestaat volgens mij niet meer (eventueel nog wel op papier te checken bij de KvK, lijkt mij). Ik kan me echter slecht voorstellen dat de erven het bedrijf zouden hebben laten bestaan.

De eigenaren Henk Verschuur (mijn opa) en Jan Verschuur (oud oom) zijn inmiddels beiden overleden. De Werf van de VAZ, waar voertuigen en materieel stond (achter Oud London bij Austerlitz) is verkocht, volgens mij door oom Jan.
Zo ook hoogstwaarschijnlijk het materieel. Onbekend voor mij is of dit een inclusief grond en materieel verkoop is geweest of dat die onafhankelijk van elkaar waren en wie de kopers waren of zijn. Ook de jaartallen van deze gebeurtenissen zijn voor mij onbekend, maar wel te achterhalen via mijn familie (vader, weduwe van oom Jan).
Ik weet dat mijn vader nog veel weet van en over de VAZ en de materialen, zo ook over wie de uitvoerders en anderen waren die daar werkten. Mijn vader heeft ook enige tijd bij de VAZ gewerkt.
Mocht u volledigere informatie wensen, dan kan ik u de contact gegevens van mijn vader geven. Van mijn oud-tante weet ik niet of zij dit op prijs zou stellen.
Met vriendelijke groet,
Hanni Verschuur

Offline Egbert01

  • KTR
  • Private
  • *
  • Berichten: 5
Re:info gevraagd dumptruck Zeist
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2012, 15:35:38 pm »
Beste Hanni Verschuur. Hierbij een heel erg late reactie. Mijn excuses. Door ziekte ben ik heel erg lang niet meer actief geweest op dit forum. Ik waardeer je reactie erg.  Ik zou wel graag in contact willen komen met je vader. De historische kring in Eemnes heeft nl nogal wat foto's waarop de werkzaamheden te zien zijn die door het bedrijf toen zijn uitgevoerd. Mij mailadres is: eg.vanijken@knid.nl tel. 0511-451588.

Met vr. groet

Egbert van IJken
Kollum