Auteur Topic: Hells Highway 2014  (gelezen 18216 keer)

Offline beervanvermeer

• KTR
  • Sergeant major
  • *
Re:Hells Highway 2014
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2011, 20:23:53 pm »
Allen vast bedankt voor jullie reaktie.En ja Paul,we hebben iedereen nodig van vuilnisman tot eten-opschepper.Mijn cateringbedrijf kan partijen aan tot 1000 personen
dus dat is wel geregeld.We willen het ook tegen kostprijs aanbieden aan de deelnemers.Of er benzinebonnen weg te geven zijn weet ik niet,misschien heeft Rob nog connecties in olieland.Wat hier vermeld staat en wat ik gehoord heb van de oudere generaties was het een mega-tour.Deze staat ook te lezen in het blad Toen & Nu van 1994.De eerste contakten zijn gelegd in de USA.Let wel,we zetten onze verenigingen hiermee wel op de kaart.Niets ter eigen eer,maar eer aan hen die voor onze vrijheid streden.Wij leven dankzij hen in vrijheid en met deze tour willen wij dat herdenken.
Binnenkort met Roel om de tafel en ook met het Platform Market Garden.We houden jullie op de hoogte.

Jaap Vermeer ( lid in de Orde van Oranje Nassau )

Offline paul emondt

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:10:34 pm »
Jaap zijn er al ktr bestuurders in beeld die ook aan de onderhandelingen deel gaan nemen? Ik denk dat het een zware klus gaat worden om net zo als toen met 300- tot 500 voertuigen die fantastische tour weer te gaan rijden. Het druke verkeer met al zijn files laat dat eigenlijk niet meer toe. De begeleiders van toen moesten al ruim 20 minuten een kruis punt afzetten om de colone te laten passeren.Dus er zijn wat zwaar gewichten nodig die op hoog nivaeu kunnen onderhandelen (vt Oost?)Even ter zijde Hermanator had jij toen niet een luier om?Net zo als luuk nu.En dan altijd weer dat geneuzel over een benzine vergoeding,leuk als het kan maar daar gaat het toch niet om, zonder komen we ook wel.Groet Paul.

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2011, 22:24:13 pm »
Als het weer zo'n bult voertuigen moet gaan worden als toen dan moet er in ieder geval een flink stuk motorbegeleiding bij zitten die van de hoed en de rand weet.

Kan ik hierin iets betekenen dan graag.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline beervanvermeer

• KTR
  • Sergeant major
  • *
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2011, 22:46:08 pm »
Hallo Paul en Moos,iedereen is nodig om dit te doen slagen.Ik vraag dan ook aan iedereen,die bestuurlijke kwaliteiten heeft zich te melden.Ik heb hele goede contakten opgebouwd binnen Defensie.Ieder krijgt zijn taak toegewezen binnen het Operationele Kader.We gaan deze tour niet rijden voor eigen gewin,maar om onze vereniging naar buiten toe op een positieve manier neer te zetten voor het publiek.Het kan zelfs zo zijn,dat een groep via Helmond,Venray,Overloon naar Grave rijd.Het zal hoe dan ook een twee-daags evenement worden met een overnachting op een camping of kazerne.
Het is zelfs mogelijk dat Defensie een Ops.Offr.aansteld om alles wat Defensie betreft in goede banen te leiden.Mijn contakten met de LMB en de Marechaussee zijn bijzonder goed.Binnenkort heb ik een inleidend gesprek met hen over onze plannen.

Dat was tie weer,met de groet van de Beer van Vermeer

Offline the hermanetor

• KTR
  • First Lieutenant
  • *
« Reactie #19 Gepost op: augustus 30, 2011, 07:22:23 am »
paul, het is idd een aantal jaren geleden en nee ik was ouder dan luuk nu is en die luier ben ik al een mooi tijdje uit hoor maar de ervarin staat nog op m`n netvlies als de dag van gisteren dat je s`avonds laat arnhem in komt rijden en dat je een hoop geklaag hoort over kramp in linkerbenen van koppelingen van voertuigen en lamme handen van het zwaaien naar de hordes mensen langs de weg!!

ook kan ik me herinneren dat er s`nacht tot laat gesleutelt was door diversen harley rijders in leopoldsburg om die dinge naar arnhem te krijgen haha

Groet Herman
Herman Roelofs

1942 GMC CCW
1942 GMC CCKW 353
1944 Fruehauf M18
1941 Generator M7 Detroit Wax Paper.co
1942 BSA Foldingbike
1940-1945 Hele bult bende

Offline Blitzbuggy

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #20 Gepost op: augustus 30, 2011, 09:46:30 am »
Wow, dat is een indrukwekkend ritje! Alles uit de kast en garage trekken lijkt me!!

Zeer benieuwd naar de ontwikkelingen! Ken de geschiedenis van de voorgaande ritten verder niet...maar dan voegen we 2014 er gewoon aan toe?!  :)

Gr Jacco van Snippenberg

allot of junk

Offline Blitzbuggy

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2011, 09:51:40 am »
Er zijn her en der nog wel foto's uit 1994 te vinden!

Lijkt Dick Blanken wel?!  ;D

Hier linkje met meer foto's uit 1994....

http://forum.ktr.nl/index.php?topic=1703.0
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2011, 09:58:25 am door Blitzbuggy »

allot of junk

Offline Poppy Books

• Second Lieutenant
  • **
  • Richard Heus
    • www.poppybooks.nl
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2011, 12:42:06 pm »
Wat hier vermeld staat en wat ik gehoord heb van de oudere generaties was het een mega-tour.Deze staat ook te lezen in het blad Toen & Nu van 1994.

Nummer 81, blz.32 t/m 41

Offline Frankie

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2011, 13:06:52 pm »
Misschien dat iemand het artikel uit de Toen & Nu kan scannen en hier plaatsen? Ik ben wel benieuwd!

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2011, 17:02:51 pm »
Als het over contacten binnen defensie gaat dan kan ik gerust zeggen dat de mijne ook wel redelijk zijn, ik loop er tenslotte al 33 jaar als onderofficier rond.
Dus mocht ik iets kunnen betekenen dan hoor ik het wel.

grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Joop van Ittersum

• KTR
  • Corporal
  • *
  • F C Grambo memorial
« Reactie #25 Gepost op: september 19, 2011, 09:20:57 am »
Hallo Jaap ,
Wil mij ook wel opgeven om je te helpen met de organisatie , al is het samen met Paul vuilnisbakken legen.
Mensen geef u op om wat te doen, dit is vaak een stimulans voor de organisatie om door te zetten als het wat minder makkelijk gaat.
Keep on Going 
Groet,n
Joop van Ittersum
GMC 353 toolset
GMC 353 cargo
Dodge wc 51
Willys mb
BSA M 20
BSA parabike

Offline Whitestar

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #26 Gepost op: september 19, 2011, 13:15:00 pm »
Hoi Jaap,

Ik wil ook wel helpen met de organisatie van de Hell's Highway. Zet mij maar neer voor het parkeerbeheer! ;D

Groet Dennis

Offline beervanvermeer

• KTR
  • Sergeant major
  • *
« Reactie #27 Gepost op: september 19, 2011, 13:54:27 pm »
Ja dat is goed Dennis,maar dan wel samen met Arjan van het Aviodrome.
Joop,Moos en anderen,iedereen zal nodig zijn.Te zijner tijd zal er een presentatie plaats vinden bij Wheels en KTR om de HH te promoten.
Mocht het zo zijn dat de lat te hoog ligt,dan komt er in ieder geval een MG Tour die ik in 2009 ook georganiseerd heb voor de GG,de Fryslangroep van Jos Beerling en de Spearheads.Overnachten op twee originele DZ's,en drie paralandingen ( Overasselt,Groesbeek en Driel).Wheels reed toen door tot Grave en wij namen het in Grave over en vervolgden de MG Tour naar Arnhem.We gaan het meemaken,tot spreeks,

Jaap

Offline seabee

• KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Emiel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 11, 2011, 16:06:37 pm »
We worden met interesse gevolgd, als dit alles tezamen komt, wordt het enorm!
http://www.re-enactmentforum.nl/forum/topic/6074-hells-highway-2014/
Emiel Dolman
Wingin' it. All the time.

Offline beervanvermeer

• KTR
  • Sergeant major
  • *
« Reactie #29 Gepost op: november 11, 2011, 20:37:46 pm »
Op 19 November hebben wij het eerste gesprek over de Hells Highway.
We proberen de leden op de hoogte te houden van wat er zo al besproken wordt.

mvg Jaap