Auteur Topic: Re-enactment onder KTR vlag?  (gelezen 26654 keer)

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re-enactment onder KTR vlag?
« Gepost op: augustus 19, 2010, 19:00:29 pm »
Nu is de KTR natuurlijk bij uitstek een voertuigenclub.
Maar door de jaren heen heb ik zeer veel zien veranderen mbt uniformen en wapens (ten goede vind ik).

Zou het ooit zover komen dat er binnen de KTR een re-enactment afdeling / club / chapter / werkgroep komt?

Zou daar animo voor zijn?

Ben benieuwd.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2010, 19:05:01 pm »
 8)Heb ik iets gemist afgelopen nacht???

Offline the hermanetor

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 213
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2010, 21:56:57 pm »
moos,
ik denk persoonlijk dat dat er niet moet komen en die dingen lekker gescheiden moet houden komt wel een hoop gezeur bij hoor nogal wat bij andere daarover!
maar samen werken met andere verenigingen zou wel een leuk iets wezen misschien!

herman
Herman Roelofs--------------Wieringerwaard

1942 GMC CCKW 353
1944 Fruehauf M18
1941 Generator M7 Detroit Wax Paper.co
1942 BSA Foldingbike
1940-1945 Hele bult bende

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2010, 22:04:37 pm »
moos,
ik denk persoonlijk dat dat er niet moet komen en die dingen lekker gescheiden moet houden komt wel een hoop gezeur bij hoor nogal wat bij andere daarover!
maar samen werken met andere verenigingen zou wel een leuk iets wezen misschien!

herman

Ik ben er ook niet meteen een voorstander van, maar als ik kijk wat er de laatste 30 jaar verandert is sta ik nergens meer versteld van.

Toen ik lid werd was gepast groen al een lelijk woord en kijk wat er nu van de KTR geworden is.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline pb-40

  • Global Moderator
  • Second Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 106
  • Pieter Bergman
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2010, 14:04:34 pm »
We hebben met de Liberty Tour een prachtige samenwerking gehad met re-enactment verenigingen, probleem is dat de verenigingen zelf zo verschrikkelijk verdeeld zijn, (grote ego's e.d) dat af en toe de samenwerking wel heel erg wordt getest.

Persoonlijk denk ik dat in de toekomst de combinatie re-enactment en voertuigen steeds meer zal worden gevraagt, en dat wij als vereniging hier een voorziening voor moeten gaan treffen al was het maar in de vorm van een werkgroep.

Ik zou hier heel erg voor zijn..

Pieter

Offline foebie

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 113
  • We don,t remember the days only the moments. d
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2010, 17:24:44 pm »
sorry maar ik ben lid geworden om de doelstelling van ktr, kort gezegd het instand houden van rollend ww2 materieel.
En niet van het soldaatje spelen in aldan niet orginele tenueen.
Mijn tijd in het leger is voor bij, dus ook geen reenactment.
Voel je tot die groep aangetrokken, kun je er gewoon lid van worden en daar de soldaat spelen die je voor ogen staat.
En laat de ktr lekker gewoon de ktr.

Greetz Louis
dodge wc 52
chevrolet c60l apt, verkocht
nekaf

Offline Joris

  • Administrator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 229
  • Joris Nieuwint
    • LHA Screaming Ducks
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2010, 10:46:12 am »
Laat ik daar aan toevoegen dat re-enactors helemaal geen soldaatje spelen. Ze proberen een historisch beeld te reproduceren, het publiek smult hiervan.

Verder ben ik het met de stelling eens dat je voor re-enacment bij KTR aan het verkeerde adres bent, daar heb je aparte clubs voor.
Dodge WC51 + Ben Hur

Offline Bas L.

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2010, 10:44:13 am »
Hallo,

Ja, dus geen re-enactment bij ktr!
Er is trouwens een forum voor re-enacteurs www.re-enactmentforum.nl
Foto's daar zeggen mij genoeg.

Offline pb-40

  • Global Moderator
  • Second Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 106
  • Pieter Bergman
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #8 Gepost op: september 23, 2010, 12:51:04 pm »
ER zijn vele vormen van re-enactment, en het is jammer dat we ons blindstaren op die figuren die loopgraven graven en zand willen happen, ook leuk maar niet voor KTR.

Re-enactment is voor mij het neerzetten van een totaal beeld, dat will zeggen, zorg dat bij een evenement het totaalplaatje van je voertuig klopt.
Rij in een uniform behorend bij het voertuig, en je zal zien dat het bewondering oogst bij het publiek, ook dat is re-enactment, en dat is een kant die we steeds meer op zullen gaan, deels omdat het publiek dit wil, deels omdat onze leden dat willen (zie Poll), laten we dan onze ogen niet sluiten, maar het gieten in een concept zodat het voor iedereen aanvaardbaar is...

Negeren is naar mijn bescheiden mening struisvogel politiek

Offline foebie

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 113
  • We don,t remember the days only the moments. d
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #9 Gepost op: september 23, 2010, 17:32:57 pm »
ER zijn vele vormen van re-enactment, en het is jammer dat we ons blindstaren op die figuren die loopgraven graven en zand willen happen, ook leuk maar niet voor KTR.

Re-enactment is voor mij het neerzetten van een totaal beeld, dat will zeggen, zorg dat bij een evenement het totaalplaatje van je voertuig klopt.
Rij in een uniform behorend bij het voertuig, en je zal zien dat het bewondering oogst bij het publiek, ook dat is re-enactment, en dat is een kant die we steeds meer op zullen gaan, deels omdat het publiek dit wil, deels omdat onze leden dat willen (zie Poll), laten we dan onze ogen niet sluiten, maar het gieten in een concept zodat het voor iedereen aanvaardbaar is...

Negeren is naar mijn bescheiden mening struisvogel politiek
ben ik met je eens maar dat is een keuze die de voertuigeigenaar zelf maakt,
Ik vindt het te ver gaan om dit als vereniging van je leden te verlangen cq te eisen.
gepast groen is goed genoeg.
ik persoonlijk geef liever mijn geld uit aan de voertuigen en brandstof dan aan de historische korrecte kleding
Greetz louis

ps leuke discussie
dodge wc 52
chevrolet c60l apt, verkocht
nekaf

Offline Frankie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 467
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #10 Gepost op: september 23, 2010, 19:51:28 pm »
Louis, wat Moos bedoelde met reenacment groep onder de KTR vlag is waarschijnlijk om een werkgroep te maken binnen KTR die dit kan aansturen. Dus het heeft niks te maken met het moeten van.....  Dit kan ook niet want je bent een voertuigen vereniging. Ik zelf draag wel kleding uit die tijd omdat het gewoon past bij het gehele plaatje. Ook binnen onze groep de Able Compagnie gaat het steeds verder door een display op zetten en hier steeds meer op uit te breiden. Dit is niet alleen leuk voor ons zelf maar zeer zeker voor het publiek. We hadden bijvoobeeld in Delden voor ons doen flink uitgepakt en hebben daar echt enorm veel leuke reacties op gekregen. Van de oude generatie die dingen herkende tot aan de jeugd die nieuwsgierig waren wat het nou allemaal voor apparatuur en spulletjes was. Vooral de veldtelefoon de voorloper van het mobieltje vonden ze reuze intressant. Doen we het daar ook niet een beetje om?
Dat vind ik nou het mooie van deze hobby. Je kan het zo gek maken als dat je zelf wil en je moet dan ook iedereen in zijn waarde laten hoe ze deze hobby beleven..... En dat kan binnen KTR. Van de bekende ik heb 5 soorten vlaggetjes op m'n auto die mee hobbelen tot aan de serieuze display bouwers en reeanactors.....


Frank

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #11 Gepost op: september 24, 2010, 07:45:47 am »
We hebben toch werkgroepen?  ???
Zit er geen werkgroep re-enactment bij?  :)
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #12 Gepost op: september 24, 2010, 07:48:12 am »
Volgens mij wel eentje voor kleding en wapens en dat vind ik al heel dicht in de buurt komen ::)

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 216
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #13 Gepost op: september 24, 2010, 10:48:55 am »
IK denk dat KTR er in de toekomst niet onderuit zal komen bij bepaalde evenementen,  het publiek wil toch steeds meer een totaal plaatje zien bij zo'n evenement, en volgens mij is hier steeds meer vraag naar, er zullen genoeg evenementen overblijven waar dit weer niet passend is.

dus zal er altijd wel voor ieder wat wils zijn ;D

ik ben wel voor een KTR re-enactment werkgroep, display's ed.
de schuttersputjes en mokbattle's laten we aan de echte re-enacters over ;D
« Laatst bewerkt op: september 24, 2010, 10:59:10 am door Ronald H. »
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #14 Gepost op: september 24, 2010, 11:15:20 am »
Wat me dikwijls opvalt bij diverse militaire voertuig evenementen dat er veel mensen rondlopen die niets van re-enactment moeten hebben, maar dan vervolgens wel rondlopen in een of ander fanta pak.

Mijn mening is doe het niet of doe het goed.

En met goed bedoel ik dan ook goed, een para in een flitsend pak met een baard tot op de borst met oorbellen in slaat de plank ook finaal mis en wekt alleen maar spot op bij het publiek en geloof me, ik heb ze gezien :'(

Grtz Moos
 
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl