Auteur Topic: Re-enactment onder KTR vlag?  (gelezen 26649 keer)

Offline pb-40

  • Global Moderator
  • Second Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 106
  • Pieter Bergman
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #15 Gepost op: september 24, 2010, 13:25:12 pm »
Volgens mij wel eentje voor kleding en wapens en dat vind ik al heel dicht in de buurt komen ::)

Grtz Moos

Ik vind dat deze werkgroep er zeer goed voor geschikt is, ze zouden hun werkzaamheden verder moeten uitbreiden, het is wel erg stil vanuit deze groep

Offline Frankie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 467
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #16 Gepost op: september 24, 2010, 18:57:09 pm »
Ik vind dat deze werkgroep er zeer goed voor geschikt is, ze zouden hun werkzaamheden verder moeten uitbreiden, het is wel erg stil vanuit deze groep

Dat het erg stil is ben ik met je eens. Onlangs ergens in een TS schreef Pieter van Wijgaarden een stukje over de wapen vergunningen terwijl volgens mij dit toch de taak lijkt van de werkgroep.... Gewoon eens informatief stukje in een TS of Magazine zetten. Ik denk dat de drempel  wapens voor veel mensen toch nog erg hoog ligt omdat je vergunning en dergelijk aangevraagd moet worden. Terwijl dit niet eens zo'n moeilijke weg is... het is voor vele een onbekende weg en ik denk dat dat mensen weerhoud??


Frank.

Offline Robert-Jan warmerdam

  • KTR
  • Corporal
  • *
  • Berichten: 18
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #17 Gepost op: september 27, 2010, 22:11:10 pm »
wel of geen reanactment of zoals het bij sommige verenigingen heet living history  is volgens mij aan iedereen persoonlijk.

zelf doe ik er al jaren aan  ,het voertuig kwam pas later . En ik smul ervan maar ik moet wel zeggen dat voor mij dit betekend dat er ook daadwerkelijk word laten zien hoe het leven toen was zowel burger als militair .En dat is niet in een beetje voor je tent hangen en af en toe eens lekker knallen .Nee ik denk dat wil je dit goed uitbeelden je je ook in het leven moet inleven van de soldaat of burger toen ,en die was zeker niet alleen aan het vechten of aan het hangen rond een tent ,voorzien van de moderne gemakken . daarnaast komt ook nog dat er bij een heleboel groepen tevens ook bij de leden van KTR die die kleding correct of niet correct dragen ,er al snel strepen ect op zitten .

soldaatje spelen of oficiertje ,nee ik niet  ik verdiep me liever in het dagelijkse leven van de militiar .on ze kleding blijft niet schoon en we zijn ook niet een half uur bezig een rugzak mooi en netjes om te doen .

Offline Robert-Jan warmerdam

  • KTR
  • Corporal
  • *
  • Berichten: 18
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #18 Gepost op: september 27, 2010, 22:21:03 pm »
ik ga toch nog even door meer paste er niet in,

of je het wil of niet is aan een ieder zelf,maar doe je er wel wat mee zoals het dragen van de kleding of het optuigen van je wagen laat het dan wel lijken .Ik zie zovaak mensen met hele mooie auto's uit wo2 ,helemaal orgineel tot op het laatste boutje en dan voorzien van moderne munitie kisten ,camonetten ect ....why

voor de liefhebber zien hier wat namen van grote wo2 reanactment clubs
VHM vereniging historsche militaria
LHGH living History Group Holland
Aces
Mars (site vind je onder voorwaartsmars)
Screaming Ducks
Timberwolves(vrienden van de timberwolves)
Der Windhund (duits)
enz

Offline maurice de beaufort

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 178
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 17, 2010, 22:42:41 pm »
Ik denk persoonlijk niet dat ktr een verening is die geschikt is voor re-actment maar vind zeker dat ze hun steentje er aan bij kunnen dragen dmv samenwerking met  re-ackment vereningen.

het zal mij iig wel leuk lijken en voor het publiek ook heb het het van het jaar al een paar keer persoonlijk meegemaakt dat het plubliek het erg waardeerd dat jij in uniform( repro of orgineel maakt niet uit) in je wagen zit ipv met een wit mac cracker polo en een spijkerbroek tijdens een bv een 5 met rit of een defile
willy's mb       1942
10 cwt trailer

Offline Robert-Jan warmerdam

  • KTR
  • Corporal
  • *
  • Berichten: 18
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #20 Gepost op: november 14, 2010, 19:33:53 pm »
hoi Moos


nou ik sta er in iedergeval voor open .

ik wil over dit item binnen KTR nog wel wat kwijt en dat los van uniformen .Namelijk het volgende , er zijn zoveel mooi wagens binnen de club ,soms verstopt onder al de evenementbodjes en vlaggen waaraan desbetreffend persoon heeft meegedaan.Of te wel alles tot het laatste moertje moet precies zijn zoals de fabrieks classifikatie toenertijd was  en vervolgens worden deze auto's vestopt onder moderne camo-netten munitiekisten enz .En dat geld ook voor bv de tenten stoelen tafels enz,het moet blijkbaar wel groen  of camo zijn dus lijken op het leger . Dan heb ik inderdaad zoiets van doe het dan goed ,dat past beter bij het totaalbeeld .

Offline paul emondt

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 404
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #21 Gepost op: december 03, 2010, 19:12:00 pm »
Deze discussie is al meerdere malen op de list gevoerd. Ik stel maar een ding, als ik van een voetbalclub lid wordt loop ik op het veld in dat clubuniform. Dus als ik me presenteer als zijnde een amerikaans verkenningsvoertuig dan bem ik ook passend gekleed bij bepaalde evenementen. Niet als men daar niet om vraagd zoals b.v. Ardennen.
Maar het zou toch leuk zijn als we ons alle maal presenteren in b.v. het populaire tanker jacket. Dan krjg je toch een soort uniformitet.

P.S. Is er nu helemaal niets aan te doen aan al die speudoniems als (voorbeeld)PB 40 ik weet in zijn geheel niet met wie ik te maken heb. Zet gewoon even je naam er bij. Groeten Paul Emondt

Offline ww2peter

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 190
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #22 Gepost op: december 08, 2010, 19:00:30 pm »
Deze discussie is al meerdere malen op de list gevoerd. Ik stel maar een ding, als ik van een voetbalclub lid wordt loop ik op het veld in dat clubuniform. Dus als ik me presenteer als zijnde een amerikaans verkenningsvoertuig dan bem ik ook passend gekleed bij bepaalde evenementen. Niet als men daar niet om vraagd zoals b.v. Ardennen.
Maar het zou toch leuk zijn als we ons alle maal presenteren in b.v. het populaire tanker jacket. Dan krjg je toch een soort uniformitet.

P.S. Is er nu helemaal niets aan te doen aan al die speudoniems als (voorbeeld)PB 40 ik weet in zijn geheel niet met wie ik te maken heb. Zet gewoon even je naam er bij. Groeten Paul Emondt


Geen probleem paul, ww2peter = Peter-Paul Mudde
;D ;D

Offline Paul

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 139
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #23 Gepost op: december 22, 2010, 00:12:07 am »
Dag Paul,

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat, maak mogelijk dat  vanuit KTR een knap jack geleverd kan worden en klaar ben je . Ik heb onlangs een stapel oude KTR magazines  overgenomen van de jaren 1979 tm 1990. Je wilt niet weten wat daar in geschreven wordt als er op een evenement weer eens iemand "Zonodig  ;D" in een militair tenue  moest rondstappen. Ze spraken er schande van....   (destijds.)  . (ik wist niet wat ik las  ::) )
Het oog wil ook wat en een mooi compleet plaatje is voor een toeschouwer
natuurlijk top!.   Ik was in het begin ook zo van "never nooit een militair tenue"  maarja inmiddels is de oude legerbroek weer uit de motteballen gehaald en ja je wil het plaatje toch kompleet maken..  en dat gaat ver...
Wil je alle discussies voorkomen dan zou het perfect zijn dat je als club
eea. aan uniforme kleding kan leveren met wellicht een "subtiel" KTR logo erop. 
nieuwe discussie????

groet Paul B   
 
Laten we allemaal groen gaan rijden !   veel beter voor het milieu     ;-)
Dodge WC 52 1944
Ben Hur 1942  
Plymouth Staffcar 1940
Buick Se K41 1941

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #24 Gepost op: december 22, 2010, 07:47:15 am »
Inderdaad, waarom niet bijv een tankjacket met een soort Ktr-logo of als je de jas al hebt dat het logo los te koop is.
Ook een leuk artikel voor de clubwinkel!

Groeten,

Richard
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Duco

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 488
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #25 Gepost op: december 22, 2010, 09:24:01 am »
ik vind dat KTR, KTR moet blijven en de doelstellingen niet aan moet passen.
er zijn re-enactment verenigingen genoeg in het land om die hobby uit te voeren, en zeker als we het al gaan hebben over een klein logo op de kleding.

groeten Duco
willys/ford jeep mix van beide
white scout car G67
wla/wlc in veel delen
en veel te veel spul wat er bij komt kijken nou

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #26 Gepost op: december 22, 2010, 09:34:29 am »
Re-enactment is wat het zegt: re-enactment.

Logo's op kleding is bedrijfskleding of clubuniform or whatever in ieder geval geen re-enactment.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline seadog

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 166
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #27 Gepost op: december 22, 2010, 11:59:28 am »
PFFF.. dat gezeur over uniformen.

Waarom gewoon niet iedereen laten doen wat ie wilt? Laat toch iedereen in zijn waarde. Je wordt vanzelf afgestraft door het publiek als je je verkeerd presenteerd. Te pas en te onpas in uniform rijden maakt je belachelijk, dat noem ik dan toch maar soldaatje spelen. Tijdens historische defile's of evenementen maak je jezelf belachelijk door in modern 'burger' te gaan rijden.
Ik ben ook van mening dat we die jaren '70 instelling ook maar eens achter ons moeten laten!

Offline Duco

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 488
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #28 Gepost op: december 22, 2010, 17:37:17 pm »
PFFF.. dat gezeur over uniformen.

Waarom gewoon niet iedereen laten doen wat ie wilt? Laat toch iedereen in zijn waarde. Je wordt vanzelf afgestraft door het publiek als je je verkeerd presenteerd. Te pas en te onpas in uniform rijden maakt je belachelijk, dat noem ik dan toch maar soldaatje spelen. Tijdens historische defile's of evenementen maak je jezelf belachelijk door in modern 'burger' te gaan rijden.
Ik ben ook van mening dat we die jaren '70 instelling ook maar eens achter ons moeten laten!

In dat geval heb ik een vraag.

Wat is dan gepast groen in een voertuig uit '40/'45??

Groetenn Duco
willys/ford jeep mix van beide
white scout car G67
wla/wlc in veel delen
en veel te veel spul wat er bij komt kijken nou

Molly Ratchet

  • Gast
Re:Re-enactment onder KTR vlag?
« Reactie #29 Gepost op: december 22, 2010, 17:37:57 pm »
Maar iemand wil doen wat ?e z?lf wil, zou niet in een vereniging moeten gaan dan toch ?
Het woord zegt het al.

Niet alleen de persoon in kwestie wordt "afgestraft" maar zijn hele club .
En dan heb ik het nog niet over een KTR organisatie die men voor joker zet of in een onmogelijke politie taak tegen wil en dank manouvreerd
( been there )

Wat mij betreft is het simpel.
Lees de aankondiging goed .
beslis of je dat wat lijkt .
Schrijf alleen in als je van plan bent mee te werken en anders?      Opzouten !

Ed.