Auteur Topic: Alex's restauratie  (gelezen 24199 keer)

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Alex's restauratie
« Gepost op: november 26, 2011, 09:01:10 am »
Voor de volledigheid hier nog even de rest van de topic erbij:


OK dan, heb voor mijn Indian 640 kentekenplaat:



De rest van de motor erbij gekocht, een 1940er Indian mod. 640 750cc dus.

Rijdt rondjes om een H-D WLA/WLC, topsnelheid tot nu toe 127 mph.!! (wel een beetje gemodificeerd!)

Cheers,

Lex


Hier even een kiekje hoe het er nu uitziet, nog veel werk en geld te investeren!!



En zo moet het er uit gaan zien:





Of zo in zw/wit behalve de uitlaat:



Kunnen dit beter verplaatsen naar het "bikes" topic???

Cheers,

Lex
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 15:51:19 pm door welbike »
1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1

Offline gpw36

  • KTR
  • Private
  • *
  • Berichten: 3
Re:Alex's restauratie
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2011, 13:57:41 pm »
Lex is dit jou brommer  :o

groetjes martin

Martin

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Re:Alex's restauratie
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2011, 15:45:29 pm »
Ja, dat istem!!

Je moet toch wat he?

Stuur je zo even een mail voor zadel en stuur WB.

Cheers,

Lex
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 15:49:08 pm door welbike »
1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re:Alex's restauratie
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2011, 18:44:04 pm »
Mooi project!!!
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.128
  • Remko Gooijert
Re:Alex's restauratie
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2011, 23:12:30 pm »
of mag het topic naar restauraties Lex??
Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 28-04-1944 Louisville KY
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie paarden / trek /duwkar

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Re:Alex's restauratie
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2011, 23:19:10 pm »
Neen, ik moet eerst bekomen van deze financiele aderlating, dan ga ik pas restaureren, kan nog wel 6 maanden duren!!

Cheers,

Lex
1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1

Offline ted

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 323
Re:Alex's restauratie
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2011, 11:40:07 am »
mooi project hoor
daar kan je aardig wat avondjes in kwijt  :duimomhoog:
hou compleet is hij ?

ted

Offline Bas L.

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re:Alex's restauratie
« Reactie #7 Gepost op: november 27, 2011, 14:52:41 pm »
Lex,

Mag ik je dan alvast reserveren over 6 maanden om bij het 5 mei defile mij met rondjes rijden te begeleiden?

gr Bas

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Re:Alex's restauratie
« Reactie #8 Gepost op: november 27, 2011, 16:20:12 pm »
Hahaha, ja das goed, kan ik met de Matchless ook nog wel!

Bij ritje vorige week, reed er een WLC achter me, moest ik ook steeds stoppen, omdat hij het niet bij kon houden, H-D tractors!! ;D

Cheers,

Lex
1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Alex's restauratie
« Reactie #9 Gepost op: november 27, 2011, 19:18:10 pm »
't zal hem niet in de tractor zitten, maar in de machinist erop.
Je moet nu eenmaal een beetje meer werken op zo'n apparaat dan op een Engelandse Dandy bike. ;D

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Re:Alex's restauratie
« Reactie #10 Gepost op: november 27, 2011, 22:36:39 pm »
mooi project hoor
daar kan je aardig wat avondjes in kwijt  :duimomhoog:
hou compleet is hij ?

ted

Ted, denk zo'n 80% compleet, maar alle plaat en moeilijk delen op de toeter en luchtfilter zijn er, en orgineel ook, dus moet eigelijk alleen bouten/moeren/studs spaken, allemaal gecadmeerd kopen, en dat is allemaal te krijgen, verder nog dashbordje, treeplanken, voorvorkdemper, stuurdemper, voorste spatbordsteunen, en nog meer moet ik nog hebben, niet al te moeilijk, heb ik gezien op internet.

Cheers,

Lex
1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Re:Alex's restauratie
« Reactie #11 Gepost op: november 27, 2011, 22:42:18 pm »
't zal hem niet in de tractor zitten, maar in de machinist erop.
Je moet nu eenmaal een beetje meer werken op zo'n apparaat dan op een Engelandse Dandy bike. ;D

Grtz Moos

M'n vader zaliger, reed ook WLC, in '44'-45'-46, en hoorde vroeger al van een oom, dat hij er ook altijd erg hard mee reed! dus dat zal ik wel van hem hebben, niet de keuze van motorfietsen, aangezien hij Zundapp, BSA en H-D heeft gereden, ik heb geen van die merken!!

Verder weet ik nog dat hij met wedstrijdje doen, in z'n 2 optrok op de WLC, dan hoefde hij niet meer te schakelen, en was sneller in de stad! zal de koppeling wel van te lijden hebben gehad, maarja toen lagen die dingen voor het oprapen hier in de buurt, even de nummerplaat overschroeven, en je had een nieuwe!!

Cheers,

Lex

1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1

Offline Willem

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 148
Re:Alex's restauratie
« Reactie #12 Gepost op: november 27, 2011, 22:49:53 pm »
Hoe krijg je 127 mph. voor elkaar?

Willem

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Alex's restauratie
« Reactie #13 Gepost op: november 28, 2011, 08:09:23 am »
Hoe krijg je 127 mph. voor elkaar?

Willem

Het gas helemaal opendraaien  :gestoord:

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline welbike

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.115
    • Welbike
Re:Alex's restauratie
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2011, 09:22:36 am »
Hoe krijg je 127 mph. voor elkaar?

Willem

Er is ook een "World Landspeed Record" op Bonneville Saltflats geplanned, met hetzelfde basisblok als ik heb, moet geloof ik wel 200 mph. gaan, maar dat is zo'n stroomlijn raket, lees er hier meer over:

http://www.virtualindian.org/lsrtxt.html

Maar het blok van de 640 Indian, of Sportscout, niet te verwarren met de 741, leent zich nu eenmaal erg goed voor opvoeren, de kleppen zijn enorm groot, daardoor "ademt" de motor erg goed, er zijn 2 nokkenassen in de hele motor voor 4 kleppen ipv. 4 nokkenassen in een H-D, dus dat geeft allemaal voordelen.

Maar het is gewoon leuk om de rivaliteit tussen Indian en H-D in stand te houden, zoals het al jaar en dag in de US is, alhoewel Indian altijd qua aantallen in de minderheid zal blijven. (er zijn nu 3 Indian Mod. 640's in NL!)

Cheers,

Lex
« Laatst bewerkt op: november 28, 2011, 11:33:37 am door welbike »
1910 Royal Flying Corps P&M
1937 DKW RT98
1939 5 Ton White truck
1940 Norton Big 4
1940 Matchless G3
1940 DKW RT125
1941 Ford GP
1941 Indian 640
1943 Clark CA1 Airdozer
1944 Cushman
1944 Matchless G3L
1944 Royal Enfield 125cc Flying Flea
1944 DKW RT125-1