Auteur Topic: dodge wc 54 ,start niet meer na rit  (gelezen 9112 keer)

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: dodge wc 54 ,start niet meer na rit
« Reactie #30 Gepost op: mei 29, 2013, 10:58:12 am »
Dat ligt er maar net aan wat er voor laadvermogen op het kenteken staat.
Een Dodge WC 63 weegt 3250 kg en heeft een laadvermogen van 1500 kg, dit is dus een lichte vrachtwagen met bijbehorend rijbewijs.

Indien nu deze Dodge op kenteken is gekomen met een laadvermogen van 100kg dan is het een personenauto.
Wordt je echter gesnaaid met een hogere max massa dan je kenteken / rijbewijs aangeeft dan is joe het spreekwoordelijke lul.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline fiat500dokter

• Corporal
  • *
« Reactie #31 Gepost op: juni 12, 2013, 23:45:49 pm »
 ???  luitjes,

even een technisch vraagje,

wat voor vet moet ik gebruiken in mijn stuurhuis voor de dodge?Kan ik dat bijv kopen bij een Brezan/Chris Slager/of dergelijke?

stuur wat zwaar naar een kant ,als ik rechts stuur en moet dan met veel kracht het stuur terugtrekken.

Moet volgens mij toch veel lichter te bedienen zijn.Mijn oude Ford F5 UIT 1951 Stuurt veel lichter  en is een zware truck.

graag je reacties

ook nog een vraag,wie weet hoe ik kan komen aan beugels waar de brancars aan moeten hangen en wie heeft ze zodat als het moeilijk en duur is om aan te komen ik het bij iemand op kan meten

Ook bij wie kan ik de afmetingen opnemen van het "rode kruis" aan de zij en achterkant?

en graag fotos van 1 e deel kentekenbewijs van verschillende dodges die meer mogen trekken dan 750 kg,die van mij staat op bedrijfskenteken ,maar dat moet geen verschil uit maken.

als laatste  wie weet ergens een opknapper/restauratie aanhanger voor mijn dodge?

groeten

robert

Offline Rob N

• KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Rob N te Meeuwen
« Reactie #32 Gepost op: juni 13, 2013, 08:47:14 am »
Er zit olie in het stuurhuis, zelfde als in de klokken en tussenbak en versnellingsbak

Zwaar sturen kan liggen aan het nastellen van ingesleten worm en tandwiel
Het gesleten gedeelte is bijna altijd in het stuk rechtuit sturen en een beetje links en een beetje rechts
Als je dit gaat nastellen kan er aan de verdere uitslag te weinig ruimte ontstaan om lekker te sturen
ga weer fff verder
 :koffie:

Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 300 on a trailer
Wooden Ben Hur with pigeons hut

Offline Richard

• KTR
  • Brigadier General
  • *
« Reactie #33 Gepost op: juni 13, 2013, 10:21:40 am »
Als je stuurhuis  in orde is wel....anders loopt de olie er zo uit.
Ik heb er een mix van vet met een beetje olie in zitten, stuurt prima en lekt niet
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline hhbirnie

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #34 Gepost op: juni 13, 2013, 11:46:01 am »
Hoi,
Ik gebruik olie voor traag draaiende wormwiel overbrengingen(o-252). Dit is net appelstroop.Ik weet even de burger code niet maar op het internet is er zat van te vinden.Mocht je meer willen weten kan ik me er even in verdiepen,kijk ik even op het etiket vd jerrycan.
Gr Birnie