Op verzoek van een aantal van jullie een kleine historie van dit voertuig
Het hele verhaal begon bij een modelletje (1:35) van een WC 60. Na wat onderzoek op het net vond ik dat dit voertuig een wel hele mooie laadbak kap heeft gehad. Ook trok het ons (Gertjan en ik) dat dit een reparatie wagen is en wel eentje voor onderweg.
En zeg nou zelf is het niet heerlijk om mensen tijdens een rondrit te helpen zodat ze weer verder konden.
Enfin er moest een Dodge Emergency repair WC 60 komen. De zoektocht was begonnen. Via allemaal forums en sites en een een gouden tip van een oud E.C. kwam ik in Minnesote terecht. Deze man had er eentje maar wilde er niet vanaf. Na heel veel mailtjes over en weer wilde hij hem dan toch verkopen.
Op zijn terrein stond op dat moment een container van een handelaar uit Rhenen en het transport was geregeld.
Het wachten kon beginnen. Is hij er al, nee nog niet. Is hij er al nee nog niet. Eindelijk was de container in Holland en eindelijk konden wij een echte WC 60 bekijken. Nee hij zag er niet uit en er mistte van alles aan maar hij was in Nederland.
De Dodge staat nu bij ons in de loods te wachten voor restauratie
Ondertussen heel veel onderzoek gedaan en met heel veel mensen gesproken. Zelf in Frankrijk geweest bij een man die er ook eentje heeft en deze man verzekerde mij dat er over de hele wereld maar twee van de 300 zijn overgebleven.
Als we gaan restaureren houden we jullie op de hoogte
Mochten er mensen zijn die voor ons info hebben heel graag!!!!!!!!!!!!
DSCN3812 by
Rob N1943, on Flickr