Auteur Topic: Thompson geweer  (gelezen 23830 keer)

Offline Whitestar

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 616
Re:Thompson geweer
« Reactie #15 Gepost op: februari 25, 2012, 20:23:51 pm »
Dat alles over de strenge beambten in Brabant doet me aan dit artikel denken:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1699691603/Nepmilitairen+uit+dn+Opstoet+in+Tilburg+krijgen+waarschuwing.aspx

Offline Rob M

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 155
  • Rob M te Nuenen
Re:Thompson geweer
« Reactie #16 Gepost op: februari 25, 2012, 21:08:03 pm »
Is inderdaad weer een duidelijk voorbeeld hoe het er hier in het Zuiden aan toegaat.  :( :( :(

Gr
Rob M
1943 Jeep MB
1944 Dodge WC 52
Matchless G3L
BSA folding bike

Offline Rob M

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 155
  • Rob M te Nuenen
Re:Thompson geweer
« Reactie #17 Gepost op: februari 25, 2012, 21:38:30 pm »
Hallo Paul

Ik was zelf ook aanwezig toen jij problemen had met de mensen van bijzondere wetten van brabant zuid-oost en tevens bij de inbeslagname van het speelgoed geweertje  bij de onthulling van het monument van Lt Cole. En helaas moet ik jouw toch mededelen dat deze mensen inderdaad wel degelijk als voorbeeld gaan dienen voor de rest van de 10 politie regio's.  Deze regio was/is ook de eerste regio waar ook daadwerkelijk de korpschefwetten fysiek werden gehandhaafd . ik weet ook dat er vanuit deze regio veel contacten zijn met het Ministerie van Justitie in Den Haag omtrent de handhaving.
Om aan te geven uit welke hoek mijn info komt kan ik jouw zeggen dat ik door de zelfde baas al hun wordt betaald.  8) 8) Verder ken ik een aantal mensen van deze afdeling al een aantal jaren persoonlijk.
 Dus ik vrees dat ook jij er in de toekomst in jouw politieregio last van gaat krijgen. (helaas)

mvg
Rob
1943 Jeep MB
1944 Dodge WC 52
Matchless G3L
BSA folding bike

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: Thompson geweer
« Reactie #18 Gepost op: juni 20, 2013, 15:49:35 pm »
Ok, mijn aanvulling dan Rob:

ik heb een houten kolf van een siergeweer (zo'n ding wat leuk op de schoorsteenmantel staat dus) en heb deze door de scabbard heen vastgezet tegen de geweersteun aan de voorvork met een dikke bout.
Uiteraard via de binnenkant, van buitenaf is hier niets van te zien.
Hierdoor zie je wel een kolf(-gedeelte) zitten, maar deze is dus niet uit de foudraal/ houder te nemen voor een buitenstaander/ ijverige agent.
Mag dit dan zo wel?

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Thompson geweer
« Reactie #19 Gepost op: juni 20, 2013, 18:32:20 pm »
Mag dit dan zo wel?
Nop. Want nog steeds geschikt voor afdreiging.

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: Thompson geweer
« Reactie #20 Gepost op: juni 22, 2013, 21:29:38 pm »
Waar ik benieuwd naar ben: wie bepaalt waar de grens ligt?
Wanneer is een stuk hout nog een stuk hout en wanneer een op-een-geweer-oid-lijkend-wapentuig?
Kun je dit omzeilen of moet je , mocht je toch met een kolf willen rondrijden, iets als een ontheffing aanvragen?
Aan de andere kant lijkt het me helemaal niets door elke ijverige agent aangehouden te worden om telkens weer met een vergunning of ontheffing te moeten zwaaien...zucht...

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Thompson geweer
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2013, 11:47:23 am »
Steek er een kolf in van een luchtbuks, dan is het in ieder geval geen onderdeel van een vuurwapen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Thompson geweer
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2013, 19:20:10 pm »

Niks tegen wapens ( of de suggestie daarvan)  zolang ze de goede kant op schieten   Maar niemand kan ontkennen dat het  de hobby in dit "mag nie " landje wel een heel stuk lastiger maakt.
Autoriteiten raken direct over de zeik en de meerwaarde is uiteindelijk nihil .
We hebben 2 Living History groepen , misschien wel de beste binnen KTR en echte publiekstrekkers,  die meermalen bewezen hebben dat het prima zonder kan........ :duimomhoog:

Grt.
Ed







Offline paul emondt

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 404
Re: Thompson geweer
« Reactie #23 Gepost op: juni 23, 2013, 23:02:40 pm »
Nou, Nou, Ed, De meer waarde is het tonen zo als het er toen in 40 -45 gebruikt werd op onze voertuigen.

Dit is aan te tonen door foto,s. Wat het te weeg brengt is dat het publiek bij de diverse evenementen als door een magneet naar dat spul komt kijken, en dat is van jong tot oud.

En dan komen de verhalen los en natuurlijk ook de vragen  en discussies de een vindt het mooi en de ander vindt het niks, maar we vertellen wel het verhaal door waar mee we bevrijd zijn.

Mooi is ook dat knulletjes van zo rond 8 jaar mij gaan vertellen wat voor bewapening ik op de jeep heb.

Vroeg me af hoe deze snotneusen dat wisten,maar je hebt tegenwoordig van die computer spelletjes.

Misschien zijn dat straks wel de nieuwe donnuts makers, maar ik denk dat ze toch voor mijn jeep kiezen wat zou jij doen?

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Thompson geweer
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2013, 00:13:05 am »
Het is de "romantiek" van de bevrijding die maakt dat onze hobby zo leeft. Wapengekletter is het niet en dat blijkt ook doordat living history veel oohs en aahs brengen.

Mijn onbewapende Jeep is gegarandeerd een nekkentrekker 1e klas en dat is waar het om gaat, aandacht krijgen en een verhaal vertellen. Mijn lege geweerhouder geeft standaard de vraag of daar het wapen hoorde, de verbeelding verteld de rest. En dat is voor mij genoeg. Ga de Jeep wellicht navy grijs maken, zet ik hem naast die van jou Paul. Ben ik benieuwd welke opvalt.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Thompson geweer
« Reactie #25 Gepost op: juni 24, 2013, 06:26:02 am »
Nou, Nou, Ed, De meer waarde is het tonen zo als het er toen in 40 -45 gebruikt werd op onze voertuigen.

Dit is aan te tonen door foto,s. Wat het te weeg brengt is dat het publiek bij de diverse evenementen als door een magneet naar dat spul komt kijken, en dat is van jong tot oud.

En dan komen de verhalen los en natuurlijk ook de vragen  en discussies de een vindt het mooi en de ander vindt het niks, maar we vertellen wel het verhaal door waar mee we bevrijd zijn.

Mooi is ook dat knulletjes van zo rond 8 jaar mij gaan vertellen wat voor bewapening ik op de jeep heb.

Vroeg me af hoe deze snotneusen dat wisten,maar je hebt tegenwoordig van die computer spelletjes.

Misschien zijn dat straks wel de nieuwe donnuts makers, maar ik denk dat ze toch voor mijn jeep kiezen wat zou jij doen?


Moest toch wát verzinnen om jou weer op het Forum te lokken !    ;D ;D      Nu de list nog...............

Offline Cees1966

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 11
Re: Thompson geweer
« Reactie #26 Gepost op: oktober 17, 2013, 19:12:55 pm »
We hebben hier gelukkig een strenge wetgeving op het gebied van wapens,en die is regelmatig nog niet streng genoeg...denk eens aan dat winkelcentrum...
Dus,waarom zoveel gedoe voor wel of geen proppenschieter in de houder.
Het gaat om het rijden en sleutelen aan die prachtige voertuigen...de rest is bijzaak.

Offline Duco

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 488
Re: Thompson geweer
« Reactie #27 Gepost op: oktober 17, 2013, 23:37:24 pm »
Je kan een wetgeving zo streng maken als je wil.
Mafkezen die wild om zich heen schieten hou je toch, die ideeën halen ze uit de media.


mmmzzzlll Duco
willys/ford jeep mix van beide
white scout car G67
wla/wlc in veel delen
en veel te veel spul wat er bij komt kijken nou

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Thompson geweer
« Reactie #28 Gepost op: oktober 18, 2013, 08:27:52 am »
.........Maar kunnen makkelijker opgaan en onopvallend bewegen in een groep andere wapen dragende "mafkezen" mét vergunning en kapot-kapotschietgeweertje .   ( Wat  in bijvoorbeeld Pickering War Weekend de gemoederen al erg bezighoudt )

Wapens in een voertuigclub, wapens op zich zijn ooit bedoeld om mensen neer te knallen en zullen daar altijd door omstreden zijn.  voor /tegen maakt niet uit . De meningen en reacties van clubleden en publiek erop zijn altijd sterk verdeeld.

De magneetwerking is zeker aanwezig alleen het motief van de geïnteresseerde is vaak onduidelijk . domme wapen verheerlijking . opgedaan door labiele figuren vanwege playstation of oorlogs films ?  Serieus historische interesse ? Nooit "goed" uit de dienst tijd gekomen?  en alles wat daar tussen zit.....

Feit: Het maakt evenementen organiseren een stuk gecompliceerder door "tegenstemmers". Vooral zij die zich in de politiek genesteld hebben. En reken maar dat men van meerdere kanten met argus ogen in de smiezen gehouden word en dat is het in mijn ogen allemaal niet waard .

Leuk te zien hoe de pro wapen lobby zichzelf allerlei redenaties aangeleerd heeft om maar met die dingen te kunnen blijven rond slepen .  Ik zou zeggen : Ga bij een schietclub of doe zoals de Screaming Ducks en start een strak geregisseerde eigen groep met een gerichte(re) doelstelling.

Enneh :   laat dat bad eendje maar zitten dit keer voordat het zélf een bad eendje word  :|

 


Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Thompson geweer
« Reactie #29 Gepost op: oktober 18, 2013, 15:48:30 pm »
Citaat
Enneh :   laat dat bad eendje maar zitten dit keer voordat het zélf een bad eendje word  :|



Dan het eendje maar aanpassen aan het topic  ;D ;D

Grtz Moos

 
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl