Auteur Topic: Thompson geweer  (gelezen 23829 keer)

Offline seadog

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 166
Re: Thompson geweer
« Reactie #30 Gepost op: oktober 18, 2013, 17:00:43 pm »
Weer zo een discussie die nergens toe leidt. Houd je vooral bezig met eigen zaken en laat anderen gewoon doen wat hun belangrijk vinden.

Ynse

Offline Whitestar

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 616
Re: Thompson geweer
« Reactie #31 Gepost op: oktober 18, 2013, 17:46:19 pm »
Een Thompson is toch een submachinegun? In onderwerp staat namelijk geweer. ;D

Groet Dennis

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Thompson geweer
« Reactie #32 Gepost op: oktober 18, 2013, 19:47:09 pm »
submachinegun ik dacht submarinegun  :gestoord:
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Rob M

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 155
  • Rob M te Nuenen
Re: Thompson geweer
« Reactie #33 Gepost op: oktober 18, 2013, 19:53:51 pm »
.........Maar kunnen makkelijker opgaan en onopvallend bewegen in een groep andere wapen dragende "mafkezen" mét vergunning en kapot-kapotschietgeweertje .   ( Wat  in bijvoorbeeld Pickering War Weekend de gemoederen al erg bezighoudt )

Wapens in een voertuigclub, wapens op zich zijn ooit bedoeld om mensen neer te knallen en zullen daar altijd door omstreden zijn.  voor /tegen maakt niet uit . De meningen en reacties van clubleden en publiek erop zijn altijd sterk verdeeld.

De magneetwerking is zeker aanwezig alleen het motief van de geïnteresseerde is vaak onduidelijk . domme wapen verheerlijking . opgedaan door labiele figuren vanwege playstation of oorlogs films ?  Serieus historische interesse ? Nooit "goed" uit de dienst tijd gekomen?  en alles wat daar tussen zit.....

Feit: Het maakt evenementen organiseren een stuk gecompliceerder door "tegenstemmers". Vooral zij die zich in de politiek genesteld hebben. En reken maar dat men van meerdere kanten met argus ogen in de smiezen gehouden word en dat is het in mijn ogen allemaal niet waard .

Leuk te zien hoe de pro wapen lobby zichzelf allerlei redenaties aangeleerd heeft om maar met die dingen te kunnen blijven rond slepen .  Ik zou zeggen : Ga bij een schietclub of doe zoals de Screaming Ducks en start een strak geregisseerde eigen groep met een gerichte(re) doelstelling.

Enneh :   laat dat bad eendje maar zitten dit keer voordat het zélf een bad eendje word  :|

 

Ed

Kan het toch even niet laten om te reageren.  Geld jouw betoog ook voor voertuigen met vaste bewapening zoals o.a greyhound, tanks etc. Al deze voertuigen zonder loop is toch ook geen gezicht en doet de voertuigen in mijn ogen ook te kort. Ben ook benieuwd hoe er volgend jaar tijdens de Market Garden tour mee om wordt gegaan .
1943 Jeep MB
1944 Dodge WC 52
Matchless G3L
BSA folding bike

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Thompson geweer
« Reactie #34 Gepost op: oktober 18, 2013, 19:57:52 pm »
Weer zo een discussie die nergens toe leidt. Houd je vooral bezig met eigen zaken en laat anderen gewoon doen wat hun belangrijk vinden.

Ynse

vandaar dat je je schaart in een vereniging ?

Offline Roy

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 239
    • ww2 evenementen op Facebook
Re:Thompson geweer
« Reactie #35 Gepost op: oktober 18, 2013, 20:26:26 pm »
KTR geeft alleen toestemming voor voertuig gebonden wapens (.50, bren, kanon, e.d.).

Wie moet ik daar voor van kant maken benaderen en wat moet je daar voor doen om een .50 op de jeep te mogen zetten?  :)

Eventueel kan je een onklaar gemaakte Thompson op een verzamelaars-verlof krijgen.
Ik zou best een Garand die onklaar is gemaakt willen hebben wat houdt dit in dan het verzamelaars-verlof?
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2013, 20:32:33 pm door Roy »
_____________________________________________
'45 Dodge WC 51
'44 Ford GPW
'43 Bantam trailer

"Keep 'Em Rolling"
Roy °lllll°

ww2 evenementen

Offline seadog

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 166
Re: Thompson geweer
« Reactie #36 Gepost op: oktober 18, 2013, 20:57:09 pm »
vandaar dat je je schaart in een vereniging ?

Nee hoor, ben alleen lid van ktr en de wegenwacht. Ik heb ook geen wapens trouwens.

Ik vind dat iedereen gewoon moet doen wat men wilt, zolang het legaal is natuurlijk. Ik vind al die bordjes voor op de gril
 van het voertuig vreselijk, maar als je dat mooi vindt moet je dat vooral doen. Datzelfde geldt voor mij ook voor wapens.

Ynse

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Thompson geweer
« Reactie #37 Gepost op: oktober 18, 2013, 22:15:38 pm »
Een Thompson is toch een submachinegun? In onderwerp staat namelijk geweer. ;D
Masjienuguwheer. Maar eigenlijk is het dan het 24dubbelewoordwaardeNederlandse woord: Thompsonpistoolmitrailleur

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Thompson geweer
« Reactie #38 Gepost op: oktober 19, 2013, 14:14:07 pm »
Citaat
Ben ook benieuwd hoe er volgend jaar tijdens de Market Garden tour mee om wordt gegaan

Wapens, uniformen, re-enactors, living history alles is welkom (behalve oranje overall's en dito klompen) , zolang het maar legaal is.
wel moet er vanuit de organisatie nog "even" het een en  ander geregeld worden om al dit wapengeweld georganiseerd te krijgen via de inschrijving.
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re: Thompson geweer
« Reactie #39 Gepost op: oktober 19, 2013, 16:59:35 pm »
Over afschrikken gesproken!!Er zijn ook een aantal berijders van Liberators die ook afschrikkend zijn!!!Mag dat wel??Greetz Louie.

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Thompson geweer
« Reactie #40 Gepost op: oktober 19, 2013, 17:18:50 pm »
Een Thompson is toch een submachinegun? In onderwerp staat namelijk geweer. ;D

Groet Dennis


Thompson Sub Machine Gun... Sub!  Machine Gun.....SUB Machine Gun.... Nou ik dat vaak genoeg achter elkaar zeg raak  ik er best wel een beetje opgewonden van .... :gestoord: :gestoord: :gestoord:

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Thompson geweer
« Reactie #41 Gepost op: oktober 19, 2013, 20:33:01 pm »
Over afschrikken gesproken!!Er zijn ook een aantal berijders van Liberators die ook afschrikkend zijn!!!Mag dat wel??Greetz Louie.
Wilde je nu dat we de bal gewoon in het doel duwen, blazen, rollen of schieten?  ;D

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: Thompson geweer
« Reactie #42 Gepost op: oktober 20, 2013, 23:26:11 pm »
Onlangs in het Westland aangehouden door oom agent...
Ik verwachte vanwege de 51-er met daarover de .50-hoes. Maar nee, het ging om het feit dat ik personen vervoerde achterin mijn 9-persoons cabriolet?! De beste man was niet te overtuigen van het feit dat het niet om een bedrijfswagen ging. Gek genoeg geen woord over het zware geschut...  :o

Dus heel consequent wordt er niet opgetreden. Wil natuurlijk niet zeggen dat je met zo'n spuit met een gerust hart op pad kan.

En hoe bestaat het, er was "gelukkig" een collega in de buurt om het even vast te leggen....:
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2013, 23:35:46 pm door Carlo »
Dodge WC62, 1943

Offline Roy

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 239
    • ww2 evenementen op Facebook
Re: Thompson geweer
« Reactie #43 Gepost op: oktober 21, 2013, 06:34:54 am »
Lol
_____________________________________________
'45 Dodge WC 51
'44 Ford GPW
'43 Bantam trailer

"Keep 'Em Rolling"
Roy °lllll°

ww2 evenementen

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Thompson geweer
« Reactie #44 Gepost op: oktober 21, 2013, 07:51:59 am »
Mensen vervoeren mag achterin maar kids moeten geloof ik tot 12 jaar in de gordels.....ook in een oldtimer
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...