Beste mensen,
Ik vraag mij af of mijn Jeep een Follow me Jeep op een Duits vliegveld in naoorlogse jaren kan zijn geweest!
Het is een Ford GPW met chassisnr. 97xx en latere acm2 body nr. 2488xx . Heel veel onderdelen zijn gemerkt met een “F”. Hij is in 1955 gereviseerd in Borsigwalde (Berlijn) en de motor en bakken zijn waarschijnlijk ook toen vervangen door een gereviseerde uit de KOD fabriek in München( toenmalig BMW). Motornummer is MB 499822. (willys)
Jeep heeft daarna in het Noorse leger gediend gezien de “Noorse” banden, rolhuis voor de radiator en dataplates in het Noors. Is in ongeveer 1990 verkocht naar Nederland.
Nu kom ik bij het kaal maken van het chassis en aandrijflijn eerst (licht)groene verf tegen, daarna blauw vervolgens geel en daarna weer groen. De gele verf zit overal, is dus echt uit elkaar geweest om geel te spuiten! En waar was de (donker)blauwe verf voor?
Wie kan mij wat meer vertellen over de follow me Jeep? Was deze al tijdens de oorlog actief of kwam dit pas toen de oorlog was afgelopen?
Ik ga proberen om een paar foto’s te uploaden
Alvast bedankt voor jullie reacties
Erik Nijenhuis