Of NASH 600 militair gebruikt is, weet ik niet maar het valt mij op dat bij geen van de twee getoonde exemplaren er BO verlichting aanwezig is...
Daarnaast zegt de beschrijving van het exemplaar op de NASH site (
http://www.nashcarclub.org/nccaphot/forty/42_4248usa.html ):
1942 Nash, Ambassador 600 which was purchased by the US Army Air Corps,
just prior to the US entry into WWII terwijl de VS in December 1941 bij de oorlog betrokken raakten.
Het USA registratienummer USA W67071 op de motorkap van dit exemplaar is in ieder geval niet het originele nummer. Sedans hadden registratienummers beginnend met een 1
De officiële lijst van het US Army Ordnance Dept inzake Administrative and Tactical Vehicles van 1 Januari 1944 vermeldt de volgende merken personenwagens die door het US Army werden besteld tussen 1940 en 1944:
Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Crosley, Ford, Packard, Plymouth en PontiacWaarschijnlijk had de US Navy andere contracten, maar de US Army Air Forces waren tot 1947 een integraal onderdeel van het US Army en hadden bijgevolg Army contract voertuigen.
Misschien weet de webmaster van de NASH site meer?