Hier de foto's die ik gemaakt heb tijdens het strippen van de Dodge.
Een duidelijkere foto waarop zichtbaar is dat de stoelhoezen echt vervangen dienen te worden.
Koplamp beschermers verwijderd. Ook wat klein onderhoud aan de motor gedaan.
Ik begreep al niet toen ik alle bouten verwijderd had waarom de bumper maar niet los kwam. Er bleken nog 2 bouten verstopt te zitten onder de haken
Eenmaal die laatste 2 bouten verwijderd was het afnemen van de bumper een fluitje van een cent.
De grille en de motorkap verwijderd.
Rechter treeplank verwijderd. Deze heeft toch aardig wat te verduren gehad. We hebben besloten om deze draag balkjes op de foto te verlengen om op die manier het door buigen van de treeplank tegen te gaan. Foto van de tree plank volgt.
Onder de Dodge ziet alles er goed uit. Eigenlijk geen mankementen op een lekkende keerring na die ik moet vervangen.
Bij de koplampen bleek toch nog wel wat roest te zitten.
Leuk detail, de lampen zijn gemarkeerd november 1944.
De rechterkant is nu bijna ontdaan van alle onderdelen die gespoten moeten worden.
Niet de originele motor die vanuit de fabriek met dit voertuig werd meegeleverd. Deze is vervangen door een revisie motor. Overigens wel een T214.
Ik heb gemerkt dat een Dodge eigenlijk heel simpel in elkaar zit. In het begin was ik nog wat huiverig met het uit elkaar halen maar je hebt al snel door dat je weinig fout kan doen of slopen. Het spreekt allemaal redelijk voor zichzelf.
Een ieder die, net als ik, nieuw is in dit wereldje kan ik 1 advies meegeven; je moet het gewoon doen. Laat je niet tegen houden door gebrek aan technische kennis van zo'n voertuig. Een handleiding en een paar kundige mensen om je heen kunnen je al heel ver brengen. Je wordt er vanzelf handig in.