Auteur Topic: Mislukken vrijstelling mrb  (gelezen 3300 keer)

Offline Andreas

  • KTR
  • Private
  • *
  • Berichten: 5
Mislukken vrijstelling mrb
« Gepost op: april 18, 2013, 19:07:22 pm »
Dames en heren op de List en het Forum,

 

Enkele dagen geleden was het al te lezen in de pers: het overleg met Staatsecretaris Weekers en de Alliantie van FEHAC, KNAC, BOVAG, ANWB FOCWA en RAI over de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting is mislukt. Dit betekent dat de plannen van de Staatsecretaris onverkort naar de kamer gaan. Dit is een heel zorgelijke ontwikkeling en is zeer zeker geen goed nieuws voor ons. Het betekent dat wij vier maanden motorrijtuigenbelasting moeten betalen en nog maar moeten zien of het schorsen van voertuigen mogelijk blijft.

 

Ik heb hier uitvoerig met Henk Minne over gesproken. Hij zit in het bestuur van de FEHAC en zoals velen weten, is hij ook lid van KTR. Naar het gevoel van de Alliantie hebben zij bij het overleg met Staatssecretaris Weekers er voor Spek en Bonen bijgezeten. Het overleg was koud ten einde of de brief naar de Tweede Kamer was al verstuurd, dus is de conclusie dat de Staatsecretaris het commentaar van de Alliantie zonder meer naast zich neer heeft gelegd. Hier zijn zij uiteraard niet over te spreken. Zie www.fehac.nl.

 

Ik heb Henk Minne gevraagd wat da Alliantie vervolgens gaat doen. Zij gaan naar alle Tweede Kamerleden een brief sturen met aanvullende gegevens en toelichten dat de gegevens in het het rapport “milieueffect van Oldtimers” niet overeenkomen met de werkelijkheid. Dit is gebleken na een eigen onderzoek waar ook gegevens van het Rijks Dienst voor het Wegverkeer (RDW) zijn gebruikt.

Ooit zijn er in de Tweede Kamer al twee moties aangenomen met de vraag de oldtimers te ontzien en de “youngtimers” die dagelijks gebruikt worden, daarvoor te belasten. De Alliantie vraagt aan de leden van de Tweede Kamer deze moties te handhaven en zo de staatsecretaris te bewegen zijn plannen aan te passen. De eerste geluiden van enkele leden van de Tweede Kamer zijn positief, maar daarmee is voor KTR de kous niet af.

 

Als er een tijd is aangebroken wat van ons te laten horen is dat nu.

 

Wat uw Bestuur van plan is, is het volgende:

-          Het uitgeven van een persbericht met als thema dat deze maatregelen voor KTR  ernstige gevolgen gaat hebben.

-          Het sturen van een brief aan alle Kamerleden om “onze zaak” te bepleiten en de ECHTE oldtimers te ontzien

-          Constant contact houden met de FEHAC teneinde van het laatste nieuws op de hoogte te zijn.

 

Wij hebben reeds van enkele mensen suggesties binnengekregen. Wij danken iedereen voor zijn of haar inbreng tot nu toe. Wij zullen elementen uit de aangedragen voorstellen gebruiken.

 

Uiteraard zal iedere uiting voor u allen te lezen zijn op Forum en List.

 

Wordt vervolgd!

 

Met vriendelijke groet,

 

Andreas Westmijze

Keep Therm Rolling

Voorzitter