Auteur Topic: Restauratie DKW KS 200  (gelezen 12043 keer)

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2010, 12:28:05 pm »
Gelukkig was het blok niet geroest van binnen en zag er alles als nieuw uit.

Luckely the engine wasn't rusted on the inside and everything looked like new  :-\





« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 14:44:54 pm door Moos »
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2010, 13:24:49 pm »
Alle foto's aangepast naar een groter formaat.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2010, 14:30:05 pm »


Not everything is what it looks like.
This wheel came with the bike when I bought it, not trubbled by anny knowlage of DKW motorcycles.
Years later when I wanted to refurbish the brake linings I found out they where to small for these shoes.
Fact finding on the KTR list reveiled it belongs to a Norton 16H.
Luckely I found a complete and correct wheel wich is being shotblasted at the moment.

Niet alles is wat het lijkt, het wiel op de foto zat in de fiets toen ik hem kocht, niet gestoord door enige kennis van DKW's.
Jaren later toen ik eenmaal zo ver was om nieuwe remvoeringen te plaatsen kwam ik tot de ontdekking dat dit wiel niet origineel DKW was.
De schoentjes waren een aantal maten te klein.
Navraag op de KTR List gaf aan dat het hier  gaat om een Norton 16H achterwiel.
Een juist wiel compleet met remtrommel en as ligt ondertussen bij de straler.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 14:39:00 pm door Moos »
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #18 Gepost op: augustus 20, 2010, 14:46:39 pm »
De vooras nadat deze uitgebreid onder handen is genomen met een roterende staalborstel en alle missenden bussen, ringen en moeren weer geplaatst zijn.
De Firma Greiner heeft goede zaken gedaan om dit asje weer compleet te maken.

The frontaxle after this was brushed with a rotating steelwire brush and all the missing rings, bushings and nuts were replaced again.
The Greiner firm did good buisiness to make this axle complete again.

« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2010, 14:50:26 pm door Moos »
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #19 Gepost op: augustus 20, 2010, 14:53:58 pm »
Er zitten wat gaten in mijn fotoarchief.
Dit is het accubakje nadat ik er bijna een dag aan gewerkt had.
De linkerkant was verdwenen en de strips waren weggeroest.
Deze zijn nieuw gemaakt.

There are a few gaps in my photoarchive.
This is the batterybox after I worked on it for a whole day.
The left side was missing and the straps evaporated by rust.
These have been rebuild

Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #20 Gepost op: augustus 20, 2010, 14:58:29 pm »
Voorste ankerplaat gestraald, uitgedeukt, gespoten en voorzien van nieuwe ( Greiner ) remvoering.

The front brakeplate shotblasted, straightened, sprayed en refurbished with new brakelinings ( Greiner ).

Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #21 Gepost op: augustus 20, 2010, 15:01:59 pm »
Als je goed kijkt kun je drie min of meer complete blokjes ontdekken, nummer vier ligt aan de andere kant.

If you take a good look you can discover three more or less complete engineblocks, number four is on the opposite side.

« Laatst bewerkt op: april 08, 2015, 16:00:29 pm door Moos »
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #22 Gepost op: augustus 20, 2010, 15:04:35 pm »
Een aantal van de onderdelen die tesamen een DKW KS 200 voorvork maken.

Some of the parts who together make a frontfork of a DKW KS 200.

Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #23 Gepost op: augustus 20, 2010, 15:07:44 pm »
65 (1 reserve) nieuwe kogellager kogeltjes voor het balhoofd, wederom een klein fortuin  :'(

65 (1 reserve) new bearing balls for the steeringhead, again a small fortune  :'(

Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #24 Gepost op: augustus 20, 2010, 15:10:42 pm »
Het gerestaureerde luchtfilter, geheel gedemonteerd geweest, gezandstraald, gespoten en weer in mekaar gezet.

The restored airfilter, complete taken apart, shotblasted, sprayed and put together again.

Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #25 Gepost op: augustus 20, 2010, 15:14:54 pm »
Overtuig jezelf er van wanneer je iets koopt dat het past.
Deze kraan heb ik jaren geleden op ebay gekocht zonder fatsoenlijk onderzoek.
Hij is dus ook vele malen te groot  :-[

Convince your self when you buy something that it fits.
This valve I bougth on ebay a couple of years ago without decent research.
It is much to big  :-[

Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Rene

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 338
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #26 Gepost op: augustus 21, 2010, 01:07:22 am »
Wauw Moos,

Mooi bezig.

And your English is very good.
Our international donators/members will be very happy that you are writting in English.

En ook nog eens gaaf restaureren.

Keep it up.

Greetzz Ren
Jeep is 60% done, parts are 70% on order, family is 80% hungry, bank account is 90% empty, wife is 100% pissed

Willys MB 152669 06-19-1942
Ford GPW 259933 05-10-1945 verkocht

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #27 Gepost op: augustus 23, 2010, 11:29:43 am »
Vandaag de achteras in mekaar gezet met de nieuwe onderdelen van de Fa. Greiner (koste weer een stuk van een mens  :'( ).

Today I put the rearaxle together with the new parts from the Greiner firm
(costed a leg and a arm again  :'( ).



Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #28 Gepost op: augustus 23, 2010, 11:39:29 am »
Tot op heden nog geen problemen gehad met de firma Greiner, maar nu hebben ze toch een foutje gemaakt.
Het nieuwe lagerschaaltje met verstelbare conus kan ik zo over de draad van de as heen gooien. 0,5mm te groot.
Na dat Greiner terug is van vakantie maar eens gaan bellen  ;D

Untill now never had any problems with the Greiner firm but now the made a small mistake.
The new bearing cup and cone are to big, I can throw the cone over the tread without hitting anything 0,5 mm to big.
After Greiners vacation I will have to make a phonecall  ;D




Links de oude goede, rechts de nieuwe te grote.
Left the good old one, right the new too big one.
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline gh van veen

  • KTR
  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 39
Re:Restauratie DKW KS 200
« Reactie #29 Gepost op: augustus 23, 2010, 21:20:00 pm »
hallo moos heb je er wel papieren bij
vr gr gerrit