Het eerste wat ik daadwerkelijk gerestaureerd heb waren de schroeven die het motorblok bij mekaar houden.
De schroeven zijn M7 en ik kon geen betaalbare nieuwe vinden dus heb ik besloten om ze te restaureren.
Ik heb de beschadigde schroefsleuven dichtgelast, op een draaibank weer in model gebracht en met een smalle schijf in een haakjse slijper weer nieuwe sleuven gemaakt.
Verhitten en koelen in olie geeft het mooie blauwe kleurtje.
Ik ben er een middag mee bezig geweest, maar ben tevreden met het resultaat er is toch geen haast.
Ik heb nog minstens 6 jaar de tijd aleer de toekomstige berijder zijn rijbewijs heeft.
The first thing I actaully restored to it's former glory where the screws holding the engine together.
The screws are M7 and I couldn't find new ones for a reasonable price so I decided to give them a workover.
I welded the dammaged slots shut, gave the head a new shape in a lathe and whit a narrow blade on a anglegrinder made new slots in the heads.
Heating the screws and cooling them in oil gave them the nice bleu coulor.
It took me a whole afternoon in the garage but I'm pleased whit the result and there's no rush.
Still have at least 6 years time before Luuk gets his driverslicence.