Auteur Topic: Ben Hur  (gelezen 2134 keer)

Offline fiat500dokter

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 17
Ben Hur
« Gepost op: juni 29, 2013, 09:23:25 am »
 ???Luitjes,

heb de aanhanger mogen kopen van Hans van Weelde,fijne kerel trouwens maar heb een klein probleempje erbij

die aanhanger heeft een nato aansluiting( veelpolige stekker) en ik heb op de Dodge de orginele,althans denk ik

een aansluiting zitten met ( vier metalen plaatjes rechthoekig) dus dat past niet :-\

hoe kan ik dit oplossen?Ben nou geen ( held) in electriciteit en is er misschien iemand die bij mij dat kan ( ombouwen?) of is er iemand ,dat hoor ik van Hans die een "verloopstekker" kan maken of het is ergens te koop?

hoor graag reacties

mvg

robert

en Hans ,ben er erg blij mee.Nu nog van de autoambulance af halen ,maar dat zal wel lukken.Misschien ontmoeten wel elkaar eens op een treffen. :duimomhoog:

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Ben Hur
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2013, 12:04:55 pm »
Hadden WC54 een trailersocket dan??

Ik heb op de jeep de originele socket met 4 plaatjes en gebruik een originele stekker op de trailer....

1. Licht
2. Stoplicht
3. LRW
4. RRW

Negatief (massa) neem ik over de trekhaak... werkt perfect!
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Ben Hur
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2013, 13:56:57 pm »
???Luitjes,

heb de aanhanger mogen kopen van Hans van Weelde,fijne kerel trouwens maar heb een klein probleempje erbij

die aanhanger heeft een nato aansluiting( veelpolige stekker) en ik heb op de Dodge de orginele,althans denk ik

een aansluiting zitten met ( vier metalen plaatjes rechthoekig) dus dat past niet :-\

hoe kan ik dit oplossen?Ben nou geen ( held) in electriciteit en is er misschien iemand die bij mij dat kan ( ombouwen?) of is er iemand ,dat hoor ik van Hans die een "verloopstekker" kan maken of het is ergens te koop?

hoor graag reacties

mvg

robert

en Hans ,ben er erg blij mee.Nu nog van de autoambulance af halen ,maar dat zal wel lukken.Misschien ontmoeten wel elkaar eens op een treffen. :duimomhoog:
     

De Dodge ombouwen naar gecombineerd remlicht richtingaanwijzer systeem ( Amerikaans) een optie Robert en is niet zo moeilijk als het klinkt . Dan heb je aan 4 functie's genoeg . 
1 x voor de achterlichten gesplitst onder de trailer.
1x  rem/richting links.
1x  rem richting rechts.
1x massa.

Dus zoals bij een amerikaanse auto : Men trapt op de rem= 2 remlichten.  Zet men daarbij de richtingaanwijzer uit gaat er ëën knipperen .

het geheim zit hem in de schakelaar die her en der voor een paar tientjes te koop is.
Systeem is volledig legaal overigens.

Offline Ed van den Brink

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 131
Re: Ben Hur
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2013, 11:40:42 am »
Toevoeging:   Je kunt originele ( linker) achterlichten gebruiken met behoud van B.O.