Auteur Topic: Restauratie ford gpw 236146 HIJ STAAT OP KENTEKEN,24-5-2012  (gelezen 37802 keer)

Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 211
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #15 Gepost op: september 22, 2010, 19:25:07 pm »
als je zonder rijdt, wringt volgens mij de binnenband tussen de 2 helften, als die warm wordt,

de datum staat hier onderin geslagen


Uploaded with ImageShack.us
« Laatst bewerkt op: september 22, 2010, 20:59:39 pm door Ronald H. »
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.014
  • Remko Gooijert
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #16 Gepost op: september 23, 2010, 19:47:10 pm »
Bloknummer =  MB 570404.
lagerschaal nummer 646318 is een onderdeel nummer

Velglinten heb ik bij Wildenberg gehaald, vorig jaar op de beurs. Zonder velglint kan de binnenband tussen de 2 helften van de splitvelg drukken, zou je roestvorming aan de binnenkant van de velg krijgen, kan dit makkelijker de binnenband lekprikken.

Ronald merkte tericht op de plek van de evt. ingeslagen datum
http://picasaweb.google.nl/Willys.MB/WillysOverlandEngineRebuildMB424610Casting519MillingDate52444#5186814699472148018

de giet datum staat eigenlijk achter destartmotor op de zijkant van het blok.

zie: http://picasaweb.google.nl/Willys.MB/WillysOverlandEngineRebuildMB424610Casting519MillingDate52444#5202185723831738466

Remko

G503 MB
G503 MB 321991 (Reserve blok)
G529 T3 B 50633 CX5713957
G529 T3 111984
1/4 ton trailer te koop

Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 211
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #17 Gepost op: september 24, 2010, 09:46:38 am »
Velglinten heb ik bij Wildenberg gehaald, vorig jaar op de beurs. Zonder velglint kan de binnenband tussen de 2 helften van de splitvelg drukken, zou je roestvorming aan de binnenkant van de velg krijgen, kan dit makkelijker de binnenband lekprikken.

Ronald merkte tericht op de plek van de evt. ingeslagen datum
http://picasaweb.google.nl/Willys.MB/WillysOverlandEngineRebuildMB424610Casting519MillingDate52444#5186814699472148018

de giet datum staat eigenlijk achter destartmotor op de zijkant van het blok.

zie: http://picasaweb.google.nl/Willys.MB/WillysOverlandEngineRebuildMB424610Casting519MillingDate52444#5202185723831738466



Dit blokje heeft haast naast mijn blokje op de lopendeband gestaan
mijn casting is 5-8 en datum onderin 5-11-'44 :D

grt, Ronald
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.014
  • Remko Gooijert
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #18 Gepost op: september 24, 2010, 17:08:07 pm »
Dit blokje heeft haast naast mijn blokje op de lopendeband gestaan
mijn casting is 5-8 en datum onderin 5-11-'44 :D

grt, Ronald

gegoten dus op 8 mei, machinaal bewerkt op 11 mei....  en dat allemaal in 1944
« Laatst bewerkt op: april 07, 2012, 21:07:23 pm door Remko »
Remko

G503 MB
G503 MB 321991 (Reserve blok)
G529 T3 B 50633 CX5713957
G529 T3 111984
1/4 ton trailer te koop

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #19 Gepost op: september 26, 2010, 12:07:48 pm »
ik heb even gekeken maar daar thv de rode pijl staan bij mij geen nr's.
Op het andere blokje wat ik ga opbouwen staan op de zijkant de navolgende nr's zie onderstaande foto's.Op de onderkant ook thv de rode pijl staan geen nr's.



Gr

Offline Johan van de Waerdt

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 286
  • EN HET BEGIN WAS ER
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #20 Gepost op: september 28, 2010, 11:48:55 am »
Wat een hoop werk, had zeker in zee gelegen ;D??? word wel weer een mooi object, (met heel veel inspanning), ziet er supper uit die foto's, zie hem wel een x met een rit, nog veel plezier  met je retauratie,

vrgr johan
For my part, I consider that it will be found much better by all parties to leave the past to history, especially as I propose to write that history myself. <br />Winston Churchill

Offline wout

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 106
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #21 Gepost op: oktober 10, 2010, 15:45:04 pm »
Petje af Hans

Ziet er goed uit.

wout
Als het stuk is ..... moet je het repareeren

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #22 Gepost op: oktober 11, 2010, 17:30:49 pm »
Bedankt ik doe mn best.Ik zie hier en daar ook af en toe een vraag van jou.Ben je ook een jeep aan het restaureren of iets dergelijks?Foto's?
Gr Hans Birnie

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #23 Gepost op: oktober 12, 2010, 19:52:10 pm »
Hierbij een antwoordt van Tom Wolboldt van het g503 forum op de nr verklaringen van de nr's op het blok.

Top
--------------------------------------------------------------------------------
Report this postReply with quoteRe: identification engine gpw
by Tom Wolboldt ? Mon Oct 11, 2010 12:35 pm

Hello HH Birnie .

The D 3 41 is the block casting date code. It reads April 3, '44. It has not been determined to date what the digit or digits after the year digit means.

I believe someone has added the markings on the serial number pad at some time. This is not a Ford marking. My guess, this was an unstamped replacement block at one time.Tom
' GPW Whisperer '
GPW Research Sponsors - 33 US, 1 Canadian, 2 UK, 2 European, 2 Norges, 10 Aussies, 1 NZ Kiwi & 1 Dealer
GPW Data Researcher
Builder of the GPW Enigma machine
The truth shall set you free!
MVPA Vehicle Judging ChairmanTom Wolboldt
G-Lieutenant General

 
Posts: 4641
Joined: Fri Jul 02, 2004 2:36 pm
Location: Ohio
Private messageE-mailTop

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #24 Gepost op: oktober 28, 2010, 17:17:53 pm »


Offline wout

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 106
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #25 Gepost op: oktober 29, 2010, 17:49:31 pm »
Bedankt ik doe mn best.Ik zie hier en daar ook af en toe een vraag van jou.Ben je ook een jeep aan het restaureren of iets dergelijks?Foto's?
Gr Hans Birnie

Ik ben een beetje met de kleine dingen bezig. iets wat stuk is of versleten is vervangen dat soort dingen, want hij heeft geen supper onderhoud gehad in de afgelopen jaren. (verhouzing enzo)

gr wout
Als het stuk is ..... moet je het repareeren

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #26 Gepost op: november 11, 2010, 18:55:56 pm »
Vandaag in de werkplaats op mn werk een afgebroken bout er uit geboord. Ging niet zonder slag of stoot.Bout is er uit, schroefdraad niet beschadigd. Onder het boren een belletje gehad van het revisie bedrijf. Ze hebben alle onderdelen bekeken en gemeten. Morgen(vrijdag 11 nov10) een offerte gesprek over wie wat gaat doen en om een tijdsplaatje te maken.......
Gr Birnie 

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.014
  • Remko Gooijert
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #27 Gepost op: november 11, 2010, 22:35:25 pm »
Vandaag in de werkplaats op mn werk een afgebroken bout er uit geboord. Ging niet zonder slag of stoot.Bout is er uit, schroefdraad niet beschadigd. Onder het boren een belletje gehad van het revisie bedrijf. Ze hebben alle onderdelen bekeken en gemeten. Morgen(vrijdag 11 nov10) een offerte gesprek over wie wat gaat doen en om een tijdsplaatje te maken.......
Gr Birnie  


offerte voor blok revisie??

Ter indicatie, ik was alleen al ca. 2000 euro aan onderdelen kwijt

- bussen
- zuigers
-  M201 krukas ( MB/GPW was 2x zo duur)+ lagers
- dijfstang lagers
- kleppen
- klepveren
- oliepomp
- pakkingen
- revisie van ontsteking
- startkrans
- bendix
- drukgroep
- kopp. plaat

verbussen, op maat boren en honen was 400 excl.

heb spruitstuk, starter, dynamo waterpomp en carb. over gezet.

voor het inelkaar zetten heb ik geen uurloon hoeven betalen :-)  (Dank aan Henk Kat en Jannes Kuipers)

heb de prijzen van diverse leveranciers vergeleken, en blijkt nogal wat verschil in te zitten.

Het loont om even te bellen voor prijzen (ik heb een vergelijkend  prijs overzicht van 2008)

Let Op, Wildenberg is de enige die prijzen zonder BTW hanteert. Hier komt dus nog 19% bij.
« Laatst bewerkt op: november 11, 2010, 22:41:46 pm door Remko »
Remko

G503 MB
G503 MB 321991 (Reserve blok)
G529 T3 B 50633 CX5713957
G529 T3 111984
1/4 ton trailer te koop

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #28 Gepost op: november 12, 2010, 10:24:56 am »
Offerte voor revisie is misschien een groot woord.Het blok is ge?nspecteerd of het goed genoeg is om opgebouwd te worden. Vanmiddag heb ik een gesprek over wie wat gaat doen. De machinale bewerkingen zoals slijpen vd assen en het honen doen ze zo wie zo. Het opbouwen van het blok doe ik zelf maar wil wel een en ander daarover afstemmen niet dat ik voor verrassingen kom te staan. Ik zal inderdaad ook diverse onderdelen moeten kopen. Ik heb dit adres gekregen van andere ktr-leden die zeer tevreden waren. Ze zijn dus bekent met deze materie en merkten zelf al op dat er een groot verschil zit tussen diverse onderdelen-leveranciers.
Word vervolgt
Gr Birnie

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.014
  • Remko Gooijert
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #29 Gepost op: november 12, 2010, 19:43:25 pm »
Als je info nodig hebt....  of advies wil, VRAAG ;-)
Remko

G503 MB
G503 MB 321991 (Reserve blok)
G529 T3 B 50633 CX5713957
G529 T3 111984
1/4 ton trailer te koop