Ook maar een topic-je starten hier.
Ik ben Carlo en zit hier op dit moment nog onder de 10 posts, haha. Ik heb samen met mn zwager begin augustus een WC62 gekocht: de knoop gehakt na een kleine 30 jaar dromen van iets groens...
We hebben 'm in Maastricht gekocht dus hadden we gelijk een goed testritje naar huis.
Hij is in redelijke staat, met een waslijstje aan puntjes. Body is over het algemeen goed hard, lak is al wat ouder. Het lijkt er op dat hij lang geleden een keer gestraald is en opnieuw opgebouwd.
Op de motor, de bak en de tussenbak zitten revisie plaatjes uit 1962, Clermont Ferrand. De houtworm heeft hier en daar wat nieuw hout nodig... Als de boel lekker op temperatuur komt loopt de olie uit de voorste krukas keering en de tussen bak. Uit het achterste differentieel loopt het altijd uit.. nieuwe keering ligt klaar.
Hoewel we het apparaat gekocht hadden met de illusie dat er niet direct volop geklust moest worden is er toch al zo'n 100 uur in geslopen met allerlei klusjes: Alles doorsmeren, overal oliepeil checken, clutch release bearing vervangen, motorolie lek opsporen, olie leidinkjes + slangetje naar oliedrukmeter vervangen, hier en daar wat OD opgesmeerd, etc. etc.
Belangrijkste dingen die nu op het programma staan: diff. keering vervangen en wielen balanceren (een hoop getril en gewaggel) en een trommel zit niet helemaal recht: trilt bij remmen en het bedaal gaat op en neer?!!
Afgelopen weekend zijn we maar op de bonnefooi ff naar Mons gereden: totaal 500km gereden met een verbruik van 1liter LPG voor elke 3km.