het body en chassis nr. is inderdaad niet matching, maar het is een ACM2 body, volgens mij orgineel bij het chassis, maar hoe zou ik dit kunnen controleren
misschien enig idee??
Volgens mij matchen ACM2 bodies nooit. Hier is een lijstje onderzocht door Jim Kilbourne (USA) met '44 GPW's waarbij de body bijna zeker nooit van het chassis is afgeweest.
SERIAL......DOD.......TUB NO.
176450......44-1-X.......419
179365.....44-2-2.......7711
186956.....44-2-4......29046
189494.....44-3-X......32691
192306.....44-3-30.....16919
192660.....44-4-X......1987
192693.....44-4-X......1995
194566.....44-5-4......45977
195611....44-5-19......17781
201961....44-6-10.....74040
204333.....44-5-25....67867
205720.....44-6-9......5812
Zoals je ziet, een zooitje en geen lijn in te ontdekken.
De bodies kwamen van ACM (American central manufacturing) en werden per trein of vrachtwagen naar de Ford (en Willys , Toledo) fabrieken verstuurd. Er waren 3 fabrieken, Richmond, Dallas en Louisville. Er word aangenomen dat fabrieken ongeveer voor 10 productiedagen voorraad hadden. Het is niet bekend welke bodies naar welke fabriek werden gestuurd en hoelang de bodies er over deden om bij de fabriek aan te komen. Zodoende is het bijna onmogelijk om een productiedatum van een GPW body te achterhalen en dus ook om exact te bepalen of hij Matching is. het enige wat je met enige zekerheid kan zeggen is dat er een ACM type 2 body op jou GPW van Maart 1944 hoort te zitten.
Hopelijk helpt dit je een beetje....maak je er in elk geval niet te druk om!

Ik heb niet heel veel verstand van GPW's dus wellicht kan iemand nog aanvullingen geven?!