Auteur Topic: Dodge WC51 remmen voelen sponzig aan.  (gelezen 362 keer)

Offline Olaf van der Holst

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 24
Dodge WC51 remmen voelen sponzig aan.
« Gepost op: februari 24, 2024, 13:33:00 pm »
Na een complete restauratie van de Dodge heb ik met het remmen wat problemen.
De remmen voelen vreemd aan als ik deze intrap. Ik krijg een soort op en neer gaande tegendruk op het pedaal.
Iemand een idee waar dit vandaan komt?

Hoofdremcilinder heeft voldoende olie. Heb er een extra reservoir bij gemaakt. Kan dus controleren of er olie aanwezig is. Heb ook nergens olie verlies. Leidingen zijn goed ontlucht. Ik weet het even niet. Wie heeft er nog een goede tip?

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Re: Dodge WC51 remmen voelen sponzig aan.
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2024, 20:27:23 pm »
Heb je toevallig wat aan je schoenen versteld ? Het kan zijn dat je trommel niet geheel rond is waardoor je deze beweging krijgt. Het is inderdaad een soort tegendruk. Het kan ook zijn dat de bovenkant van de schoen niet strak afgesteld is en onder wel. Zet alles helemaal terug volgens de TM en even opnieuw afstellen.
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: Dodge WC51 remmen voelen sponzig aan.
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2024, 20:04:04 pm »
Een beetje verf tussen naaf en trommel kan dit hobbellende pedaal veroorzaken. Deze vlakken moeten goed schoon zijn.

De remvloeistof wordt dan werkelijk terug geperst naar de hoofdremcilinder met het draaien van het wiel waardoor het rempedaal omhoog wil.
Dodge WC62, 1943

Offline Olaf van der Holst

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 24
Re: Dodge WC51 remmen voelen sponzig aan.
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2024, 09:00:39 am »
Bedankt voor de reacties. Afstelling ga ik inderdaad opnieuw doen. Zal ook kijken of er ergens verf aan zit wat niet moet. Hoop dat het dan opgelost is.