Beste Floor,
Ik noem je niet gestoord...ik snap dat je iets probeert als je wegglijd maar tegengesteld gaan rijden kan je steekassen slopen....volgens mij moet je in de rij/glij richting in de versnelling rijden en evt bij remmen of iets gas geven als je grip verliest. Of dat nou in 4x4 of 4x2 moet weet ik zo ook niet...maar 4x4 lijkt me beter.
Koppeling blijf je af!!
Je moet ook niet vergeten dat als je op een helling staat/glijd/rijd dat je voertuig feitelijk nog zwaarder wordt, als je wielen tegengesteld spinnen en 1 krijgt grip is het gedaan met de as....en nee de steekassen kunnen dat niet hebben.
Ik stond niet aan wal, maar had wel in ieder geval kettingen aangeschaft en ook bij me evenals een steekas...je weet maar nooit wie hem stuk rijd
We hebben alles gereden tot punt 70 zonder kettingen, gewoon rustig in 4x4 laag berg op en af...
Ik zie op de film van Hans mensen behoorlijk vlug van de heuvel gaan en dan dus ook dwars gaan...berg op gaan ze weer net iets te langzaam waardoor ze weer terug glijden etc
Als zo iemand voor of achter me zit laat ik hem lekker passeren of ik houd hem of haar op flinke afstand