weer ff een update in dit lange termijn traject.
de verstevigingsplaten zijn er 2020 af gegaan.
roest daar is deftig en definitief aangepakt.
ook enige ontbrekende zaken gevonden en aan de vooraad toegevoegd.
21 was een jaar van niks voortgang, voornamelijk omdat de grootmoeder waar al 35 jaar geen contact mee was ineens overleden is.
daar zijn de goeie dagen dus opgegaan aan het leegmaken van woning en werkkot van bompa.
heb ik wel een bandzaag uit 1905 voor grote bomen en een vlak/vandiktebank uit zelfde jaarreeks aan over gehouden die niemand wou en weg moesten.
van het jaar ging ik normaal met mn vader de platen terug zetten ( twee machines en een iemand aan elke zijde) maar einde vorig jaar brak hij zn enkel en nu sukkelt hij met de armen.
momenteel aan het zien naar een manier om solo te werken , platen hangen eraan met de 4 bouten van de tussenbalk en enige andere om de positie juist te zetten.
als deze terug staan moet de achterste tussenbalk met bodemplaat aangepakt worden
dwz, die rivetten los en die plaat ervan tussen.
alleen hoe die plaat eraf geraakt is ff een raadsel, ik vermoed dat die op de balk gezet is voor die in de frame ging.
iemand die dat al gedaan heeft en hoe heb je die 90 graden hoeken aangepakt?
wat de foto's betreft, ik zal eens de archief ophalen en een post met verslag maken van start tot nu.
alle foto's in die post dan is dat ook verholpen.
een eerste dodge is niet makkelijk, achter alles lopen zoeken en niks van speciaal materiaal liggen hebben maar ik blijf traag gaan