Voertuigenforum > Fietsen en Motoren
hulp bij restauratie Wla
Rik:
Beste ktr mensen,
Laat ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Rik uit Brunssum. Heb al sinds mn twintigste een harley wla. Gekocht in België maar onmiskenbaar afkomstig uit t Oostblok. Herkenbaar aan de ingenieuze ingrepen om ee fiets aan t lopen te houden en van zn originaliteit te beroven.
Heb al menig uurtje en centje in de motor gestoken maar de restauratie nooit voltooid. Ook door het opzetten van een eigen bedrijf op een zijspoor gekomen. Maar sinds de aansporing van mn schoonvader om de laatste loodjes te voltooien, ben ik hopelijk bezig met de eindspurt.
Echter hier en daar loop ik tegen problemen aan waarbij ik de inzichten kan gebruiken van andere harley bezitters.
Mn schoonvader heeft de taak op zich genomen om t spuitwerk te doen en ik moet hem de juiste onderdelen zo correct mogelijk aanleveren. Nu loop ik met de beenschilden tegen een probleem. In de schilden zit een soort vouw bij de plaats waar ze gebout zitten aan de beugel. Nu vraag ik mij af of die vouw erin hoort of eruit moet. Ik zal hieronder proberen de foto te plaatsen. Graag jullie mening hierover.
Bij voorbaat dank
Rik
Rik:
Rik:
Ik bedoel dus de knik waar de twee schilden bijbelkaar komen. Het zijn originele schilden maar ze hebben geleden natuurlijk.
Rik:
Nu ik door heb hoe t fototje plaatsen werkt. Wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om mn gereviseerde blok te showen.
Alles vernieuwd met maximum aan nos parts.
Moos:
Ik weet niet of je de schilden daadwerkelijk wil plaatsen, maar ik zou het zeker in de zomer achterwege laten.
Een HD koelt al niet erg bijster (zeker de achterste cilinder niet) en met deze schilden wordt het er niet beter op.
Tevens kun je je voeten bijna niet kwijt met deze (on)dingen geplaatst.
mijn 2 centen.
Grtz Moos
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie