Auteur Topic: hulp bij restauratie Wla  (gelezen 43009 keer)

Offline roadrats

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 36
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #135 Gepost op: mei 09, 2015, 18:21:58 pm »
Vandaag weer eens bezig geweest met de kabel van de ontstekingsvervroeging. Schroefje om borgbusje nr 9 vast te zetten gevonden ! Dit bleek bij mijn stuur aan de bovenkant te zitten onder de schakelaar van de claxon.

  .

 Maar helaas is met het vinden van dit schroefje het probleem nog niet opgelost. Ik krijg met geen mogelijkheid pen nr 4 uit de plunjer ( friemel) nr 6. Dus de boel maar ingespoten met kruipolie en morgen maar weer eens verder kijken. Wel zag ik dat waarschijnlijk "borg busje nr 9 met intern schroefdraad" welke de buitenkabel op z'n plaats houdt in het stuur zit en ook vast lijkt te zitten. Ik vermoed dus dat de buitenkabel hier niet meer inzet. Wel zag ik dat de binnenkant van het stuur uit een berg roest bestaat dus als het al gaat lukken om de binnenkabel met bus nr 6 eruit te krijgen dan vrees ik dat het volgende probleem wordt het borgbusje nr 9 uit het stuur te krijgen. Zal wel muurvast zitten vanwege de roest ! Wordt dus nog vervolgd.

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #136 Gepost op: mei 09, 2015, 22:36:56 pm »
In ieder geval geduld hebben en veel WD40 gebruiken.
Het busje waar de binnenkabel in vast zit zou je met een lost stukje buitenkabel (opgevuld met een dito stukje binnenkabel) vanaf de stuureindzijde naar buiten kunnen trekken, tenminste als je het stukje kabel in het busje geschroefd krijgt.

Vooral niets forceren, maar geduld hebben en sprayen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #137 Gepost op: mei 13, 2015, 22:25:27 pm »
Update

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #138 Gepost op: mei 13, 2015, 22:50:19 pm »
Ziet er goed uit Rik!
Nog een luchtfiltertje en je dashboard en gáán!
 :duimomhoog:

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.864
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #139 Gepost op: mei 13, 2015, 23:08:12 pm »
Zo'n inspanning om een mooie resto te maken en dan gooi je er dergelijk duozit op... :'(

Kon je'm even goed rood schilderen...
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2015, 23:09:50 pm door Johan Willaert »
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #140 Gepost op: mei 14, 2015, 07:28:30 am »
Tja, ik moet Johan gelijk geven, mooie restauratie, maar die schietstoel  :'(

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #141 Gepost op: mei 14, 2015, 09:14:12 am »
Geen stress Johan, vier schroeven los en hij is weer zo origineel as can be.

Voor mij is dit de beste manier om van de harley te gaan genieten met t vrouwtje. Als ik binnenkort ga keuren moet hij er opzitten zodat ik zeker weet dat er twee zitplaatsen op de papieren komen te staan.


Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.056
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #142 Gepost op: mei 14, 2015, 09:18:56 am »
Wat was het ook alweer...omdat het kan?
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #143 Gepost op: mei 14, 2015, 12:36:20 pm »
Wat was het ook alweer...omdat het kan?

Yep, maar dan kan het nog wel jammer zijn.

"2 zitplaatsen"  ?????  heb ik iets gemist dat er tegenwoordig zitplaatsen van een motorfiets op het kenteken staan?

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.864
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #144 Gepost op: mei 14, 2015, 14:27:41 pm »
Voor mij is dit de beste manier om van de harley te gaan genieten met t vrouwtje.

Daarvoor is een WO2 type buddy seat toch beter.... :D
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #145 Gepost op: mei 14, 2015, 22:13:47 pm »
Dus als je een solo-motor hebt (WLA) mag je er niet met twee man op zitten..?!?

Ik heb even snel gekeken bij het RDW op mijn kenteken, er inderdaad: er wordt onder 'technisch' aangegeven hoeveel zitplaatsen er zijn...
Ben je strafbaar als er nu iemand achterop zit, terwijl het kenteken vermeldt dat er één zitplaats is?
Nooit gerealiseerd eigenlijk..


Offline roadrats

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 36
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #146 Gepost op: mei 14, 2015, 22:39:00 pm »
Even bij de RDW gekeken hoe mijn motor ( WLC Burger) geregistreerd staat, 3 zitplaatsen maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik aangegeven heb incidenteel met zijspan te rijden. Ik heb recentelijk voor deze motor een nieuw kentekenbewijs aangevraagd (gratis omwisseling) vanwege het zijspan rijden. Als ik de kentekens van mijn WLA en Panhead opvraag staat er niets over het aantal zitplaatsen. Blijft vreemd.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #147 Gepost op: mei 15, 2015, 14:37:13 pm »
ik heb vaker landrovers ingevoerd en als er achterin geen kussentjes zaten kreeg je er geen zitplaatsen op kenteken voor toegewezen. ik wil t niet laten afhangen aan de bui van de rdwkeurmeester en dus gewoon 2 zitplaatsen hebben.

En nee ik ga niet altijd met duoseat rijden.

mocht iemand een origineler alternatief in de aanbieding hebben laat maar wat weten, maar ik schat die kans klein in dat er nog wat te koop is. En ik heb ook gekeken voor een duoseatpan maar vind ik nog lelijker en totaal geen zitcomfort. als ik nu eens een rondje wil rijden dan zit t vrouwtje ook lekker en krijg ik geen lange gezichten als ik weer eens opper om een rondje te maken.

Offline LMD

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 37
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #148 Gepost op: mei 18, 2015, 19:01:07 pm »
Hierin ga ik met rik mee. Ik vind dat het beter duidelijk niet orgineel kan zijn dan misschien wel, of er naartoe trekkend. Dat netjes weggehaald kan worden zonder dat er geboord is in het orginele spul.

Zelf heb ik dus ook net een Harley gedaan en ook voor mijn vriendin een zadel er op die makkelijk te demonteren is. Ziet er niet uit maar dat maakt mij niets uit. Omdat het niet orgineel is.

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening.

Offline roadrats

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 36
Zuigerveren monteren
« Reactie #149 Gepost op: mei 27, 2015, 17:37:58 pm »
Nadat een blok jarenlang gedemonteerd bij mij in de kast lag ben ik weer begonnen met de opbouw. Nu heb ik een vraag over de montage van de zuigerveren, ik weet dat van de 3 veren uiteraard de dunne de bovenste 2 zijn en de 3e de olieschraapveer. Nu zit in het doosje met de zuigerveren een extra "soort" veerring, het lijkt erop of deze achter de olieschraapveer moet worden gemonteerd maar in handleidingen kom ik dit nergens tegen. Ook zijn de 2 bovenste veren niet helemaal identiek, 1 veer heeft een ietsje verdikt randje, op de foto de onderste veer en hopelijk op de foto te zien, anders probeer ik nog een betere foto te maken. Wie kan advies geven over de juiste montage ?

 Foto's : http://roadrats.home.xs4all.nl/WLA/Zuigerveren.html