Auteur Topic: hulp bij restauratie Wla  (gelezen 13124 keer)

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #30 Gepost op: november 17, 2014, 20:31:45 pm »
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.
Wat ik weet is dat ik aan de onderkant net voldoende draad heb om de moer er vol op te zetten.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.686
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #31 Gepost op: november 17, 2014, 20:47:08 pm »
Wat ik weet is dat ik aan de onderkant net voldoende draad heb om de moer er vol op te zetten.

Idem!
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW265106
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #32 Gepost op: november 17, 2014, 21:47:54 pm »
Ok
ik heb nu ook de moeren zo ver mogelijk naar onderen gedraaid zodat de onderste moer er nog net helemaal op zit. Kom uit op een 28,5 cm veerlengte.
bedankt voor de snelle hulp.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #33 Gepost op: november 17, 2014, 21:53:36 pm »
Nu maar verder met de versnellingsbak. Heb de end play in orde. Ben nog een beetje aan t klooien met de countershaft. Als ik de sidecover vast heb draait hij stroef. Maar los zijn alle bushings mooi op maat geruimd. Hmm van t weekend maar weer eens kijken.

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #34 Gepost op: november 17, 2014, 21:56:06 pm »
Het is een beetje goochelen met de veerspanning in combinatie met je gewicht.

Ik heb extra veren, max spanning en dikwijls zit ik alsnog met mijn dikke reet vast op het frame.

Vroeghur...... toen.....veerde ik nog tof op en neer met 78kg, helaas nu niet meer zo erg.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #35 Gepost op: november 23, 2014, 11:16:35 am »
Zo eindelijk de bak in elkaar. Wat een werk, zeker dertig keer in en uit elkaar geweest. Maar alle spelingen kloppen, alle bronzen lagers geruimd, de schakelvorken uitgeshimd.



En ook al meteen in het frame gehangen en begin gemaakt aan de koppeling.


Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #36 Gepost op: november 23, 2014, 12:02:37 pm »
Hi Rik,

Wat voor een type is het eigenlijk?
Aan de kleuren te zien iets laat.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline Carlo

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 319
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #37 Gepost op: november 23, 2014, 13:57:44 pm »
Mooi Land Rover chassietje trouwens.  :duimomhoog:

Met een soort kist op het eind?  ???
Dodge WC62, 1943

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #38 Gepost op: november 23, 2014, 17:41:53 pm »
Hi Rik,

Wat voor een type is het eigenlijk?
Aan de kleuren te zien iets laat.

Grtz Moos

Hoi Moos,
Het is een type V uit november 43.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #39 Gepost op: november 23, 2014, 17:45:48 pm »
Mooi Land Rover chassietje trouwens.  :duimomhoog:

Met een soort kist op het eind?  ???

Haha scherpe ogen.

Dat is t verzonken chassis van mn range rover classic uit 75. De achterkant is wat aangepast voor de lpg tanks en een lierbak vervangt de laatste dwarsligger zodat deze verborgen zit achter de bumper/trekhaak.

T volgende project. Maar eerst de harley op zn pootjes maken.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #40 Gepost op: november 25, 2014, 23:43:28 pm »
Ok. Nog ff een dingetje waar ik wat hulp bij kan gebruiken. Ik heb geleerd dat er twee types ammo box zijn. Lage en hoge kist. Nu heb ik van elk type een liggen, maar vraag mij af welke ik in orde moet maken en op de fiets zetten. Ik heb uiteraard in t boek van palmer gekekenen hij heeft geen duidelijk onderscheid aangegeven.  Hij vernoemt alleen type 1 en type 2. Wie kan t me vertellen voor een type V wla?




Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.686
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #41 Gepost op: november 26, 2014, 09:43:24 am »
Ik zie twee, al dan niet originele, low ammo boxes...

Volgens mij past de rechtse best op een Type V...

Ik heb twijfels over de originaliteit van de slotjes, maar dat is ook zo'n eindeloze discussie...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW265106
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.686
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #42 Gepost op: november 26, 2014, 09:52:37 am »
Hier zie je mooi de verschillen tussen low box (links) en high box (rechts)
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW265106
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #43 Gepost op: november 26, 2014, 13:07:42 pm »
Ah ok. Ik dacht dat het toch twee verschillende waren.    Ik weet van de linker zeker dat ie origineel is. Heb hem zelf al laten stralen en epoxy erop. Vond dat er toch best wel veel verschil tussen de twee boxen zat ook qua maat.

Over t slotje van de linker heb ik wel dit gevonden op internet:
http://g503.com/forums/viewtopic.php?f=23&t=126771

Daar hebben ze het over dat ze dit type slotje toch al op twee andere wla's ook hebben gevonden.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #44 Gepost op: november 29, 2014, 16:04:56 pm »
Ok verder met opbouwen kom ik weer ergens achter. De accubak die erbij zat was al geschikt voor replica accus. Te herkennen aan de uitsparing in de bak voor een ontluchtingsslangetje. Dit is me pas opgevallen toen ik ben gaan rondkijken naar accus om te bestellen.

Ik ga t liefst voor originaliteit, dus ipv deze uitsparing dicht te lassen, kijk ik liever voor een andere en probeer mijn vers gespoten bak maar te verkopen  :-\

En natuurlijk een zo origineel mogelijke accu. Ik heb gezien dat er replicas zijn gemaakt in india. Weliswaar van slechte kwaliteit maar wel ideaal om t huis ervan te gebruiken om een kleinere gel accu in te verbergen. Ik laat t nog maar even bezinken hoe ik dit ga oplossen. Wie van jullie heeft ervaring met de indiase replica accus?