Auteur Topic: hulp bij restauratie Wla  (gelezen 39703 keer)

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #45 Gepost op: december 01, 2014, 16:30:17 pm »
Ja hoor.  Weer een vraagje. Moet nog een bracket op de outer chain guard vast klinken. Maar moet dit beugeltje boven die van de inner guard zitten zoals op de foto te zien is of moet ie eronder zitten?
Alvast bedankt

Offline Johan Willaert

• Colonel
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
« Reactie #46 Gepost op: december 01, 2014, 17:49:32 pm »
Bij mij zit het zo...

Onder naar boven: Frame-Inner Guard-Outer Guard

Screw 053 met Nut 0108 geborgd met splitpen (voor Spring 3814-29, Washer 0207B geen plaats op de screw)

Zie ook Pagina 148 van de SNL G523

Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
« Reactie #47 Gepost op: december 01, 2014, 17:50:30 pm »
Bij mij zit hij er in ieder geval boven vast met een boutje, moertje en veertje.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

• Colonel
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
« Reactie #48 Gepost op: december 01, 2014, 17:54:14 pm »
Ook duidelijk te zien op figure 38, pagina 107 van TM9-879
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #49 Gepost op: december 01, 2014, 19:01:07 pm »
ok wauw, zeer behulpzaam bedankt.
ook weer opgelost  :duimomhoog:

Offline Pascal.

• Second Lieutenant
  • **
« Reactie #50 Gepost op: december 23, 2014, 22:40:02 pm »
Hi Rik,

zoals je op Johan's site lezen kunt (of uit Palmer's boeken halen kunt) zijn er inderdaad twee types boxen.
Welke je nodig hebt hangt van jouw bloknummer af: vroege type V's hadden nog de hoge box in combi met het eerste type voorspatbord, latere V's hadden de lage box met het twee (randloze) spatbord.
Originele boxen vind je bijna niet meer, replica wel maar helaas alleen de hoge box..
Ben het met Johan eens dat de rechter op de foto mooier is als je voor een hoge box gaat, je zou de linker kunnen aanpassen door er een lage van te maken (deze is ook kleiner dan een hoge box).
Succes met de opbouw, ziet er erg goed uit!
Is de jouwe (ook) een ex-USSR?

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #51 Gepost op: december 23, 2014, 23:22:13 pm »
Hoi Lib45,

bedankt voor je reactie.

Ik wist al bijvoorbeeld niet dat t omslagpunt van hoog naar lage box ook gelijk viel met het voorspatbord.
Ja de mijne is ook duidelijk een ex ussr geweest. De velgen waren met een strip opgelast zodat er 19 inch banden op konden. En meer van dit soort lapmiddelen tegen gekomen. Mijn blok nummer is 42WLA54xxx
en er zaten een hoop specifieke type v onderdelen op de motor, tot en met goede type olie tank, de unieke ign switch, maar ook een oud type voorspatbord. Dat aan de verschillende lagen ver te zien, altijd bij de motor gezeten heeft. Ik ben toch van plan dit type voorspatbord te handhaven, maar dan moet ik dus ook op zoek naar een hoge ammobox.

Wel jammer, ik was net zo blij met mn originele (helaas lage) box.

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #52 Gepost op: december 23, 2014, 23:25:07 pm »
Oh wacht, ik las je reactie nogmaals en begreep niet wat je bedoelde met: je kunt van de linker ook een lage maken. Dat is toch al een originele lage?

Is de rechter dan een hoog type? Of toch niet? is ie alleen anders omdat t een replica is.

Offline Pascal.

• Second Lieutenant
  • **
« Reactie #53 Gepost op: december 24, 2014, 11:43:21 am »
Dag Rik,

het omslagpunt van "vroeg type V" naar "laat type V" ligt ongeveer bij VIN 53000, dus die van jou komt daar dichtbij...denk een "vroeg laat type" haha.
Dus: met type 3 spatbord (zonder lip en rand) en lage box.
Je hebt gelijk dat je verbaast bent; ik heb me vergist...
Het omslagpunt van hoge naar lage box kwam al bij type IV, dus nog met het eerste type spatbord.
Alles daarna had de lage box..mijn excuses.

Als ik jou was zou ik gewoon even passen en kijken welke van de twee types/ groottes boxen het best 'smoelt'.
Zorg ervoor dat, eenmaal gemonteerd, het ding niet tegen je valbeugel aankomt.
Als dat met de rechter op de foto wel zo is, monteer dan gewoon de kleine variant.

Je hebt een ontstekingsschakelaar nodig zonder opdruk, die met '4427-**' erop zijn voor type VI en VII.
En je hebt de veldschakelaar nodig die aan je framebuis net boven de dynamo komt.
Mijn type VII was ook ex-USSR, maar was gelukkig niet verknalt.
Succes met de verdere opbouw kerel; ik blijf volgen!

Offline Pascal.

• Second Lieutenant
  • **
« Reactie #54 Gepost op: december 24, 2014, 12:32:53 pm »
Oh ja...al nagedacht over wat er op de motor komt te staan?
Maak je er een amerikaan van of waag je je, net als ik, op vreemde gronden?

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #55 Gepost op: januari 02, 2015, 11:30:05 am »
Over de numering op de motor heb ik me nog niet echt verdiept. Tegen die tijd ga ik toch eens ff inlezen en  Johans site beraadslagen. Mijn motor is toch ook een beetje een eerbetoon aan de amerikaanse soldaat dus ik zou hem ook graag in amy uitvoering zien, hoewel jouw versie waarschijnlijk waarheidsgetrouwer is. Ik denk dat t toch met de witte sterren op de tank wordt en witte en blauwe benummering als spec.

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #56 Gepost op: januari 02, 2015, 11:41:30 am »
Maar niet stil gezeten met de feestdagen. Voorspatbord is in de maak.

Hoop werk aan gehad. Hoop opnieuw geklonken en gelast/uitgedeukt. Maar ligt nu al klaar om in de tweede laag groen gespoten te worden.

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #57 Gepost op: januari 02, 2015, 11:53:05 am »
En dit is achter:

Nog meer werk aan gehad. Het achterste deel is een nos deel. Voorste deel een samenraapsel van twee originele/zwaar gehavende delen. Alle beugels omgezet naar het beste deel. Nog een hoop gedoe gehad met de twee braces die misten om het scharnierende deel mee vastvte zetten. 
Had ooit bij jwboon een originele brace gekocht, maar een tweede originele uithalen bleek heel lastig. Heb bij een onderdelen handelaar een besteld maar kreeg een veel te brede in de menie geverfde slechte namaak. Heb uiteindelijk zelf maar wat in elkaar moeten maken.

Midden Nos, boven bestelde namaak, onder eigen brouwsel.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2015, 11:55:02 am door Rik »

Offline Rik

• Sergeant major
  • *
« Reactie #58 Gepost op: januari 02, 2015, 12:03:51 pm »
Heb ook nog een paar uurtjes geklopt met mn collega aan de skid plate. Had ook zo zn gebruikssporen en is met de brander en een flinke hamer alweer hard op weg naar een passende vorm.

Nu begin ik er wel steeds meer achter te komen dat ik een voorbeeld mis. Een andere harley om het een en ander af te kijken of op te meten. Dat heb ik ook bijvoorbeeld met alle kabeltjes. Zit uren te zoeken naar foto's op internet. Maar liefst ging ik bij iemand ff spieken en was ik in vijf minuten klaar. Mocht er iemand in Limburg zich beschikbaar willen stellen om als afkijkvoorbeeld te dienen, dan houd ik mij graag aanbevolen  ;D Ik heb een lasbedrijf dus mss kan ik ook iets terug betekenen voor de ander. Denk aan een gescheurd alu carter of een afgebroken beugel of iets dergelijks.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2015, 12:06:13 pm door Rik »

Offline Pascal.

• Second Lieutenant
  • **
« Reactie #59 Gepost op: januari 02, 2015, 20:49:48 pm »
Mooi om te zien dat je al goed vordert.
Toch effe een vraag: jouw bloknummer geeft aan dat het een later type V is, dus zou je eigenlijk een type II spatbord moeten hebben, net zoals op die van mij...
Dus geen lip en randen eraan, gewoon een gewalste plaat in feite...

Hoewel ik niet naast de deur bij je woon, ben je altijd welkom om te vergelijken.
Wat wil je precies weten dan, misschien kunnen we je zó helpen?