Rik, zie mijn commentaar niet als kritiek maar als steun.
Het is jouw motor en je moet vooral doen wat jou het best past, laat een ander maar mekkeren.
En dat jouw keuze niet altijd als 'origineel' of 'correct' kan worden aangemerkt....soît..het zij zo.
Ik ben nog geen WLA of WLC tegengekomen die 100% authentiek correct is....bovendien; wát is correct;
zoals ze uit de fabriek rolden/ geleverd werden of zoals ze in het veld daadwerkelijk werden gebruikt..??
Bruce Palmer zal op zijn jarenlange onderzoeks-speurtochten door de diverse documenten en foto's wel exact kunnen aangeven wanneer type V overging van een zgn. "vroeg" naar "laat" type.
(wederom af-fabriek).
In het veld kan altijd weer dát gemonteerd zijn wat op dat moment voorhanden was.
Hoeveel eerdere types zijn later niet alsnog voorzien van radio-ontstoring, om maar een voorbeeld te noemen.
Om in mijn eigen geval te spreken; ik heb bewust een aantal 'foutjes' laten zitten:
- mijn WLA staat nog op zijn (Russische) Ural 19" velgen,
- de russen kenden geen legeronderdeel-markering zoals op mijn spatbord, de foto's die ik tot nog toe ben tegengekomen van tanks, trucks etc vermeldden slechts een (leger?-)nummer, al dan niet vergezeld met een leuze of bijnaam/nickname..
- ik had een Russische claxon, maar die gaf de geest en kon goedkoop een te reviseren origineel exemplaar kopen...die zit er nu (weer) op.
- het draadeind-pieledingesten onder de olietank om de aardekabel aan de voorste cylinderpet te monteren is afgeknapt ooit, dus dat kabeltje zit er bij mij niet op,
- etc etc etc
Gr,
Pascal