Auteur Topic: hulp bij restauratie Wla  (gelezen 40580 keer)

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #60 Gepost op: januari 03, 2015, 20:32:22 pm »
Mooi om te lezen en te zien dat er weer een Wla op de weg komt. Ook woon niet in de regio maar ben zeker bereid foto's te maken en te mailen.
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #61 Gepost op: januari 04, 2015, 00:05:08 am »
Ik ben het met je eens dat er volgens het boek een flat fender op hoort. Echter dit spatbord vind ik persoonlijk mooier en beter passen bij t achterspatbord. Daarnaast zaten er bijna alle typische type V spullen op de motor toen ik hem als sloper kocht. Maar dus ook met dit spatbord erbij. Voor mn gevoel wil ik de motor ook zo met dit spatbord compleet houden.
En om t voor mezelf goed te praten, zijn niet alle feiten uit t boek van palmer altijd waar. Er staat ook in zn boek dat er een rode S op het dashboard geschilderd zit. Johan heeft genoeg foto's van een blauwe S. Voor mij hoort dit spatbord bij de motor en wil ik t zo laten.  Hoe zeker is palmer van de overgang bij nr 53000?

Ook nog bedankt voor de aangeboden hulp. Mochten er geen limbos zich aanmelden, dan zou ik graag gebruiken maken van je aanbod en je fiets eens komen bewonderen.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #62 Gepost op: januari 04, 2015, 00:09:29 am »
Rmeer ook bedankt voor je aanbod.  Mss dat ik je nog ga lastig vallen. Iig fijn dat je meeleest.


Dit is zoals de motor er nu bijstaat.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #63 Gepost op: januari 04, 2015, 00:14:32 am »
Originele bougies ipv de ngk s die ik er eerst in had.
Ziet er toch wat mooier uit.

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #64 Gepost op: januari 04, 2015, 00:33:50 am »
Carburateur in orde gemaakt.  Maar moest eerst nog wat delen "cadmeren". Aangezien cadmium niet echt gezond is,  als alternatief maar zink gebruikt. Maakt voor de afwerking weinig uit, weinig kleurverschil.

Dit is de verzink opstelling.


En dit t spul voor


Spul erna


De opgeknapte carburateur

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #65 Gepost op: januari 04, 2015, 14:46:48 pm »
Rik, zie mijn commentaar niet als kritiek maar als steun.
Het is jouw motor en je moet vooral doen wat jou het best past, laat een ander maar mekkeren.
En dat jouw keuze niet altijd als 'origineel' of 'correct' kan worden aangemerkt....soît..het zij zo.
Ik ben nog geen WLA of WLC tegengekomen die 100% authentiek correct is....bovendien; wát is correct;

zoals ze uit de fabriek rolden/ geleverd werden of zoals ze in het veld daadwerkelijk werden gebruikt..??

Bruce Palmer zal op zijn jarenlange onderzoeks-speurtochten door de diverse documenten en foto's wel exact kunnen aangeven wanneer type V overging van een zgn. "vroeg" naar "laat" type.
(wederom af-fabriek).
In het veld kan altijd weer dát gemonteerd zijn wat op dat moment voorhanden was.
Hoeveel eerdere types zijn later niet alsnog voorzien van radio-ontstoring, om maar een voorbeeld te noemen.

Om in mijn eigen geval te spreken; ik heb bewust een aantal 'foutjes' laten zitten:

- mijn WLA staat nog op zijn (Russische) Ural 19" velgen,
- de russen kenden geen legeronderdeel-markering zoals op mijn spatbord, de foto's die ik tot nog toe ben tegengekomen van tanks, trucks etc vermeldden slechts een (leger?-)nummer, al dan niet vergezeld met een leuze of bijnaam/nickname..
- ik had een Russische claxon, maar die gaf de geest en kon goedkoop een te reviseren origineel exemplaar kopen...die zit er nu (weer) op.
- het draadeind-pieledingesten onder de olietank om de aardekabel aan de voorste cylinderpet te monteren is afgeknapt ooit, dus dat kabeltje zit er bij mij niet op,
- etc etc etc

Gr,

Pascal

Offline Rik

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 67
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #66 Gepost op: januari 05, 2015, 17:16:09 pm »
Hoi Pascal,

zie t zeker niet als kritiek, zeker niet. Begrijp je heel goed.

Ik ben ook eigenlijk wel een originaliteits freak. Probeer zoveel mogelijk origineel te gebruiken ook al kost me dat veel te veel geld. Heb alle lampen origineel van guide, originele legshields met leer, originele ammobox, gunscabbard, bijna de hele tool roll en parts pouch compleet, origineel windshield, tassen.... Maar ik ga dadelijk niet rondrijden met de bagagedrager en tassen, windshield en legshields. Die liggen mooi op zolder om de motor compleet te maken, maar ik vind de motor wat kaler veel mooier. Ik heb een jaren 50 geveerde buddyseat voor over het achterspatbord (accessoire speciaal voor harley) ook in leger groen, en daar komt het vrouwtje op te zitten tijdens de ritjes. Doe stiekem dus toch waar ik lekker zin in heb  ;D
Denk wel dat mocht ik een flat fender tegen komen ik hem wel koop voor mn eigen gemoedsrust, om de motor toch compleet te maken, maar hij komt niet op de motor te zitten, fijn op zolder.


Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #67 Gepost op: januari 05, 2015, 19:52:05 pm »
Ach...wie zegt je dat jouw type V niet een van de laatste was die uitgevoerd is met een type I spatbord...??
Alles kan..

Overigens: het boek van BP is alweer een paar jaar oud, intussen is duidelijk dat niet alle gegevens kloppen (oa de kleur van de 'S' op het dash)...
Reden dat BP bezig is het boek te herschrijven; ETA herfst 2015.. ;)

Offline LMD

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 37
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #68 Gepost op: februari 16, 2015, 21:38:50 pm »
Zelf ben ik net klaar met het restaureren van een '43 WLC en heb ook het boek van Palmer gebruikt. De WLC is zo gemaakt zoals ie in BP omschreven staat. Of het goed of fout is geen idee, maar ik zeg dan altijd hij is zoals BP omschrijft en dan mag je zelf bepalen of je het goed vindt of niet.

En anders ben ik er alsnog heel blij mee :)

Offline LMD

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 37
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #69 Gepost op: februari 16, 2015, 21:40:04 pm »

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #70 Gepost op: februari 16, 2015, 22:09:38 pm »
Waarom geen marker light op het voorspatbord van de WLC?
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline LMD

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 37
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #71 Gepost op: februari 16, 2015, 22:11:44 pm »
Ik heb de beugel, lampje en boutjes alleen weet ik de orginele positie nog niet. die ben ik nog aan het uitpluizen. Dus als je nog tips hebt zijn die welkom :duimomhoog:

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #72 Gepost op: februari 16, 2015, 22:18:37 pm »
Kan je daarmee niet helpen, ik heb een WLA...
Heb wel in je andere topic een foto gepost van de WLA set up met clip en tube...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #73 Gepost op: februari 18, 2015, 14:29:49 pm »
Net als bij een WLA zit de bevestiging van het markeerlicht recht boven het hart van de vooras..

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: hulp bij restauratie Wla
« Reactie #74 Gepost op: februari 18, 2015, 15:56:57 pm »
Net als bij een WLA zit de bevestiging van het markeerlicht recht boven het hart van de vooras..

Maar wel andere gaatjes in het spatbord...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator