Auteur Topic: Ford script GPW 27884 Restauratie  (gelezen 6460 keer)

Offline hhbirnie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 339
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #15 Gepost op: december 13, 2014, 18:52:15 pm »

Dat weet ik wel zeker. Er hadden al 2 bouten geplaatst moeten worden bij monteren krukas.
Gr Birnie


Heb je (is er)  ruimte genoeg om met gemonteerde krukas de boutjes en de 2 conische stiften in de flens van de krukas te plaatsen??

Lijkt me krap worden.

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #16 Gepost op: december 13, 2014, 19:06:06 pm »
Ik weet het ook zeker  :-[

Het is inmiddels geregeld (foto is al een paar maanden oud). Even de carterpan eraf en het lager blok. Dan de boutjes erin.
Heb ook maar even een bok gelast voor de motor (kunnen we evt. proefdraaien en is makkelijk te verplaatsen), zal maandag even een foto maken.

Bedankt voor de alertheid  ;D

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #17 Gepost op: december 16, 2014, 16:33:09 pm »
Huidige staat motor, op zelfmaak motorsteun (kan ik hem makkelijk in de hoek weg zetten/rijden)

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #18 Gepost op: december 16, 2014, 16:38:38 pm »
Afgelopen week de vooras verder voorzien van nieuwe keerringen (lagers en tandwielen zijn nog goed)
In de menie en nu tijdelijk aan de kant.



Voor naven en trommels zijn inmiddels ook schoon gemaakt in de menie gezet.



1 van de remtrommels blijkt gefabriceert te zijn door Chevrolet, tot vandaag was mij niet bekend dat zij ook onderdelen voor de Jeep gemaakt hebben (reserve onderdelen wel blijkt)
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2015, 10:39:05 am door maarten »

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.014
  • Remko Gooijert
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #19 Gepost op: december 16, 2014, 20:47:04 pm »
Huidige staat motor, op zelfmaak motorsteun (kan ik hem makkelijk in de hoek weg zetten/rijden)

handig bokje, rare brandstof pomp...

Onderdelen in goede orde ontvangen vandaag Maarten. Snelle actie.

Remtrommels wel meer van Chevrolet, ik heb er ook 2. Backing plates daarentegen weer Bendix-Brakes gemakeerd.
Remko

G503 MB
G503 MB 321991 (Reserve blok)
G529 T3 B 50633 CX5713957
G529 T3 111984
1/4 ton trailer te koop

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #20 Gepost op: december 17, 2014, 08:31:54 am »
handig bokje, rare brandstof pomp...

Onderdelen in goede orde ontvangen vandaag Maarten. Snelle actie.

Remtrommels wel meer van Chevrolet, ik heb er ook 2. Backing plates daarentegen weer Bendix-Brakes gemakeerd.


Brandstofpomp is inderdaad een rare, zal wel iets naoorlogs zijn. Maar voorlopig doet hij het prima.


Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #21 Gepost op: januari 27, 2015, 09:25:48 am »
Gisterenavond het chassis terug van de straler. Het ziet er nog niet slecht uit, alleen een paar kleine puntjes om nog te lassen.


Grootste deel alvast in de menie, dan kan dat in ieder geval niet meer roesten.


Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #22 Gepost op: februari 05, 2015, 10:46:32 am »
Binnendelen chassis zit ook weer op hun plaats:


In de plaats van klinken, heb ik gebruik gemaakt van imbus bolkop bouten en deze na het stevig aandraaien de moer vast gelast.
(voorbeeld boutje)
Straks wat plamuur in de imbus kop, schuren en dan lijkt het net echt.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2015, 10:32:41 am door maarten »

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #23 Gepost op: mei 19, 2015, 10:38:40 am »
Inmiddels is het chassis klaar.
De leaf spring shackles bleken compleet uitgeleefd te zijn van binnen. Dus die moesten we op het laatste moment nog even vervangen.
Maar in het OD ziet het er al een stuk beter uit  ;D


Ondertussen de differentiëlen uit geshimt en in het groen.


De bladveren hebben nieuwe messing bussen en meteen maar een hoop onderdelen in het groen.


Nu de komende weken het chassis opbouwen, ik heb er zin in   :duimomhoog:

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.686
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #24 Gepost op: mei 19, 2015, 10:45:05 am »
Mooi werk! Heb je een F gemarkeerde voorbumper zonder de extra gaten?
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW265106
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #25 Gepost op: mei 19, 2015, 12:03:18 pm »
Dankje.

Ja die gaten zitten er niet in vreemd genoeg. Ga ze er binnenkort in boren.


Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 6.970
  • Engineers, first in, last out
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #26 Gepost op: mei 19, 2015, 13:46:12 pm »
Dankje.

Ja die gaten zitten er niet in vreemd genoeg. Ga ze er binnenkort in boren.

Als dit een originele Ford bumper is en de gaten zitten er niet in dan zou ik dat zeker zo laten.
Iets wat origineel is ga je niet aanpassen naar hetgeen wat het mss wel zou moeten zijn.
Tenzij het een repro is waar ze de gaten vergeten zijn, dan wordt het een ander verhaal.


Grtz Moos
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2015, 13:49:22 pm door Moos »
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 117
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #27 Gepost op: mei 19, 2015, 19:12:59 pm »
Als dit een originele Ford bumper is en de gaten zitten er niet in dan zou ik dat zeker zo laten.
Iets wat origineel is ga je niet aanpassen naar hetgeen wat het mss wel zou moeten zijn.
Tenzij het een repro is waar ze de gaten vergeten zijn, dan wordt het een ander verhaal.


Grtz Moos


De bumper is zo repro als het maar zijn kan, maar las op het G503 forum enige twijfel over wel of niet gaten, dus ga het nog eens goed uitzoeken.


Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.686
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #28 Gepost op: mei 19, 2015, 20:05:40 pm »

De bumper is zo repro als het maar zijn kan, maar las op het G503 forum enige twijfel over wel of niet gaten, dus ga het nog eens goed uitzoeken.

Ik vermoed (bijna zeker) dat alle Ford GPW frames een F gemarkeerde bumper met gaten hadden.

De VEP GPW met MB frame en bijhorende bumper had deze gaten niet. Of die bumpers F gemarkeerd waren is niet zeker, ik denk het niet...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW265106
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 913
Ford script GPW 27884 Restauratie
« Reactie #29 Gepost op: mei 19, 2015, 22:54:25 pm »
De VEP GPW bumper is zeker een Willys bumper dus zonder de gaten maar ook zonder F.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)