Ik heb altijd begrepen dat de totale Sport Scout productie (639-642) zo rond de 5000 lag...
De Indian 45" is in ieder geval in veel kleinere aantallen gemaakt dan de 30.50/ 741..
Dat je ze hier niet/ nauwelijks ziet is omdat ze vooral op US bases liepen, niet in een ETO..toch?!
Maar om op het topic terug te komen; productie-aantallen zegt niets, het is vooral interesse vrees ik.
Productie M20 vs. WLA/C is 2:1, toch zie je hier voor mijn gevoel minder BSA's...(al zullen ze er vast wel zijn).
Nou, hieronder de 640 productie, zoals ik ze uit de parts lists en manuals e.d. heb gehaald.

Er zijn ook blokken gevonden met 640 nummers onder de 100, deze waren oa.voor de sneeuwscooters, de "Tobagens" en wat fabrieksracers.
Na de oorlog was er alleen de 648, ook een 45cu" maar dat waren racers, hoeveel er precies gemaakt zijn is onduidelijk, maar rond de 50 stuks, bloknummers FDH101-FDH150
Om ook even te verduidelijken, in 1941 en 1942, werden er geen militare 641 en 642 frames en blokken zo genummerd, de civiele produktie wel.
Wat er voor de oorlog is gemaakt weet ik zo even niet, valt buiten mijn interesse, maar gezien de Sportscout sinds 1934? (model 634) werd gemaakt, moet dit in de tienduizenden gelopen hebben.
De Dispatch Tows met Sportscoutblokken zullen we voor het gemak maar even achterwegen laten!
En heb idd. veel foto's van 640 in de US, maar Canada had ook een contract, zie de lijst. En ze zijn hier waarschijlijk nooit geweest, wellicht een van het GB contract, maar die kunnen ook naar het verre oosten zijn gegaan, de mijne is tenslotte in Ceylon gevonden.
Dan nog, een 741 is GEEN 30.50, hij is er wel van afgeleid.
Cheers,
Lex
ps, als er interesse is, heb ik voor de 741 ook zo'n lijstje gemaakt.