Hi,
Ik ben bezig met mijn hoofdremcilinder van de Dodge.
Nieuwe (repro) cilinder geplaatst.......lekt olie langs de plunjer.
Opengemaakt, eigenlijk niets aan te zien wat de lekkage zou kunnen verklaren.
Weer een nieuwe (repro) cilinder gehaald, opengemaakt en ik kom eigenaardigheden tegen tussen de repro;s onderling en de repro versus een (oude) revisieset en origineel.
De beide repro's (en het revisiesetje) hebben een rubber ring onder de "tepel" op de bodem van de cilinder, origineel (en de volgdens de TM) zit die er niet in.
De aluminium plunjers met vaste cup wijken onderling af.
Repo's en origneel (?) hebben een verende "ster" op de kop, de oude revisie een ring met gaatjes.
Volgens de TM hoort hier een washer op, maar die ben ik bij geen enkele set tegengekomen. Ook niet in mijn oude originele HRC.
Wat opvalt aan de "sterren" is dat één vlak vast op het aluminium ligt, de andere twee in meer of minder mate omhoog steken. Het rondje met gaten ligt ook vlak op het aluminium.
Verder valt op dat de plunjer uit de revisieset een hele dik wandige cup heeft terwijl de overigen slechts een dun randje hebben.
Mijn vraag is nu, welke plunjer ga ik gebruiken en waarom de ene wel en de andere niet.
Wie heeft een zinnig antwoord.
Grtz Moos