Auteur Topic: Bevreidings feesten aan de cote d azur 2015  (gelezen 1125 keer)

Offline corkarelGMC352

  • Private
  • *
  • Berichten: 9
Bevreidings feesten aan de cote d azur 2015
« Gepost op: juni 24, 2015, 19:00:24 pm »
Hallo allemaal, wij Cor&Karel wonen hier in de Provence sinds 32 jaar, zijn lid in twee groepen die wie elkjaar alhier de landing en Bevrijding mee vieren met onze GMC352.
Inmiddels zijn er ook al wat Nederlanders jaarlijks aanwezig, jongens met hun Guzzman Para motors.
Hier begint de feest boel met defilés op de 14e Augustus, en wel in La Motte (eerste dorpje wat is bevrijd in 44!) Er is weer een Para landing op de 14e s avonds in de buurt van Le Muy en Puget sur Argens, (op een Wijn Domein zullen de Para's springen van uit een Nor-atlas! in totaal +- 45 man in tenue uit die tijd!).
Op de 15e zijn er op diverse locaties Defilés, grootst op gezet met zelfs Shermans en Halftracks, de Sherman uit de film FURY is hier aanwezig in St.MAXIME!! 16e in Le Muy Groote defilé met aansluitend lekker eten en de wijn niet te vergeten! Ik schrijf dit bericht, daar ik weet dat in Nederland niet met tanks en of wapens op de voertuigen mag worden gedefileerd, nou hier mag dat wel! we zijn zelfs in tenue als Para, Infanterie en of verzet met onze Stens, Thompsons en Garands in de optocht! mocht er onder jullie van Keep Them Rolling interesse zijn, meld je dan even met een mailtje! of bezoek Facebook. 509 Geronimo Para group, mijn mail adres : cor.heeremans@gmail.com.
het programma is erg gespreid in onze omgeving, na de 16e in Le Muy is er s, avonds een Defilé met diner in Vidauban, aldaar we ook het US Camp hebben.
de dagen volgend gaan tot de 28e. met op de 24e groot defilé in Cannes, en de 28e in Nice.
maar goed, exacte details kan ik opsturen.
Interesse? meld je even met een mailtje, wil je komen en mee doen dan heb ik nodig: naam, voertuig, datum aankomst en tot wanneer je blijft, dit i.v.m. organisatie van de groep, opgeven van aantal personen die mee komen eten enz.. de tijd dringt. ik zelf moet voor 10 Julie alles op lijst hebben en afgeven aan de organisatoren van de diverse dorpen en steden!
Tot zover,
Cor & Karel

Offline RADAR

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 86
Re: Bevrijdings feesten aan de cote d azur 2015
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2015, 12:51:17 pm »
Ik schrijf dit bericht, daar ik weet dat in Nederland niet met tanks en of wapens op de voertuigen mag worden gedefileerd

Hallo Cor & Karel,

Leuk initiatief om ons hier op te attenderen.

Toch even een reactie op jullie bovenstaande opmerking, er word in Nederland wel degelijk met tanks en wapens op de voertuigen gereden, voorbeelden genoeg afgelopen tijd, tijdens The Final Push, 5 mei Enschede en de laatste paar jaar bij Rolling Steel.
Dus ik begrijp deze opmerking niet geheel.
Ford GPW #113383 (1943)
Dodge WC-51 # 81594953 (1942)
Dodge WC-52 # 81670917 (2 november 1943)
Daimler Dingo MKII  # S5176 (1944)

Eindelijk iets Engels in mijn bezit !

Offline corkarelGMC352

  • Private
  • *
  • Berichten: 9
Re: Bevreidings feesten aan de cote d azur 2015
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2015, 20:23:10 pm »
Hallo,
nou dan zijn wij schlecht ingelicht!! sorry.
ons werd verteld dat in Nederland niet meer mocht worden geparadeerd (Defilee) met wapens die van echtheid niet zijn te onderscheiden! en dat zelfs de bajonet en of vecht mes verboden was te dragen tijdens commemoraties.
Algoed, dit blijkt dus niet het geval te zijn, volgens jou reactie, bedankt in iedergeval.

MVG. cor