Auteur Topic: Dodge WC 51 restauratie  (gelezen 3086 keer)

Offline Haro

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 29
Dodge WC 51 restauratie
« Gepost op: januari 10, 2016, 21:32:17 pm »
Dit topic is een voortzetting van 't 'Dodge WC 51 restauratie - verfspuiten' topic in 't Algemene Techniek en voertuigmarkeringen forum. Aangezien de vraag over verfspuiten beantwoord is leek 't me gepast om verdere updates hier te plaatsen.  Voor de gelegenheid gelijk wat achtergrond info over de restauratie. Dit is een echt familie project van mij en mijn 2 broers. Halverwege jaren '90 raakte mijn oom bekend met ome Lou in Amsterdam. Van hem werd vlot een Dodge WC 51 gekocht door mijn oom en vader. Deze werd dus 'familiebezit' en reed oa mee in Amsterdam op 5 mei '95. Mijn vader kocht later nog een WC 62 en nog later een Ford Jeep en verkocht zijn aandeel in de WC51 aan andere familieleden. Begin 2011 kwam de WC51 volledig in eigendom van mijn broers en mij en besloten we tot een volledige restauratie, welke we proberen te documenteren op 't blog.

Zojuist foto's online gezet van de laatste werkzaamheden aan de laadbak. Al het houtwerk is nu verwijderd en de metalen zijkanten van de bak zijn klaar om gestraald te worden. In de randen van de 4 'boxjes' kwam enige roest tevoorschijn en het hout zat vast met veel kit.

Offline Dodje

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 489
Re: Dodge WC 51 restauratie
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2016, 23:32:17 pm »
de blog: http://blog.ww2dodge.com/2015/04/progression-pictures.html?view=classic

vraag maar aan Eric H waar je moet zijn als je plankjes nodig hebt

Cees S
Dodge wc 51 (01874)

Offline Haro

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 29
Re: Dodge WC 51 restauratie
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2016, 22:09:04 pm »
Het lijkt er op dat we inderdaad wat planken moeten vervangen. Is Erik H te vinden op dit forum? Zo ja, waar moeten we zijn voor Dodge laadbak planken?

Dank!

Offline Haro

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 29
Re: Dodge WC 51 restauratie
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2016, 21:39:18 pm »
De laadbak zijkanten zijn retour van de straler. Zie foto impressie op ons blog: http://blog.ww2dodge.com/

Beide laadbak kanten zijn nu ondergebracht bij schoonfamilie met kennis van lassen. Doel is om de scheuren en gaten te dichten.