Auteur Topic: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).  (gelezen 7109 keer)

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Gepost op: juli 31, 2016, 21:47:38 pm »
Volgens mij hebben we weer een winnaar van het Jeep prijs-record in 2016. Je zag er in Nederland al staan voor 25.000 euro. In de US zijn ze ons al weer een stapje voor met een nieuw record.

http://www.ima-usa.com/original-u-s-wwii-1943-ford-gpw-jeep-with-all-matching-serial-numbers-fully-restored-gold-medal-winner.html?trk_msg=LT6HP86K24T4L4P62BB21ISAG0&trk_contact=2PE1L1BFOOBQUB39S88PA5PJ2C&utm_source=Listrak&utm_medium=Email&utm_term=+Original+U.S.+WWII+1943+Ford+GPW+Jeep+with+All+Matching+Serial+Numbers+-+Fully+Restored+

Original U.S. WWII 1943 Ford GPW Jeep with All Matching Serial Numbers - Fully Restored (Gold Medal Winner)

$36,995.00

Original Item: Only one available. This is an original WW2 1943 Ford GPW Jeep. It has ALL MATCHING serial numbers, if you collect Jeeps you will know how incredibly rare that is to find (approximately 1% of collectible WW2 Jeeps have all matching serial numbers). The serial number 141204 is located on the frame, on the engine and on the data plate found on the tub. It was manufactured at the Louisville, Kentucky plant in the summer of 1943. It was delivered to the U.S. Government on September, 1st 1943. Of particular note is that the original WWII engine, frame and original WWII tub are all Ford manufactured. Later in 1943 the Jeep tubs (both Ford and Willy's) were outsourced to AMC (American Motor Company) making this tub one of the very last GPWs issued with a genuine Ford built tub!

 This jeep has had a frame off restoration and every part has been inspected, cleaned and if required repaired, replaced, or reconditioned from top to bottom. It runs perfectly and is comprised of 95% original parts. It has a clear and current title, starts with ease, drives beautifully and is simply a pleasure to both own and drive.

 This jeep was discovered in Maine, thankfully it was stored in a garage which means the tub, frame, engine and majority of the parts had little rust which is rare for genuine WWII issue Jeep. The serial number 141204 on the frame, engine and data plate is clearly visible increasing the desirability of this excellent example.

 Upon our purchase of this jeep we tasked master restorer David Welch the former president of the MVPA (Motor Vehicle Preservation Association) and owner of Ramshorn Creek Restorations to conduct the inspection, testing and restoration. Here is a run down of his work- the WWII drive train showed little wear when inspected and re-assembled, new battery, new battery cable, new voltage gauge, new seals, engine tested and serviced, all fluids flushed and filled, brakes totally taken apart cleaned, inspected and rebuilt, brake lines, fuel lines, oil lines were replaced with the best available. Features an original vintage wiring of Maine harness, paint has epoxy primer with 33070 Gillespie top coat. The only component that wasn't rebuilt was the engine because it displayed fantastic compression and vacuum. The engine was resealed. The entire Jeep was dismantled, stripped, repaired where needed then re-assembled. Not a single inch of this Jeep was left unrestored or neglected. We even added the correct combat split rims and purchased brand new 15" period military Firestone tires!

 We decided to test his work and entered it in the EAST COAST MILITARY VEHICLE RALLY at Aberdeen Maryland where it one a GOLD MEDAL for Factory Class Jeeps (the premier category)!

 Another wonderful aspect that really sets this jeep apart are clever alterations that makes it far more pleasurable to drive. To begin with-

 Additional accessories include-
• A resin replica non-firing .50cal M2 Browning machine gun.
• Correct canvas top by Beechwood Canvas for cold wet weather.
• Correct M31C pedestal mount with fork head cradle.
• Original U.S. WWII full Size Infantry Shovel.
• Original U.S. WWII full Size Infantry Axe.
• Original U.S. 1940’s Era brass fire extinguisher mounted driver side.
• Original U.S. WWII dated water can.
• Garand/Thompson rifle rack on inside of windshield.

 There may be other WWII Jeeps on the market but virtually none that have matching serial serial numbers, run as well, won a GOLD MEDAL at the largest Military Vehicle show on the East Coast, have as many authentic vintage parts without Bondo, multiple wartime accessories, all working gauges, brand new Firestone tires and combat rims. In fact, if you found this jeep in a barn and restored it to the level we have with all the work required it would cost at least $25,000 in parts and labor (not to mention the 18 months waiting for it to be completed).

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2016, 22:33:52 pm »
er is er pas 1 geveild in Parijs bij sothebys  voor 50+K

http://old.rmauctions.com/pa16/paris/lots/1942-willys-mb-jeep/1078614
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2016, 22:44:04 pm door Richard »
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2016, 23:23:32 pm »
Voor een matching Ford ben ik niet onder de indruk vd prijs. Jeeps worden steeds moeilijker te krijgen en dus zal dit in prijs merkbaar worden. Hoe origineler hoe duurder. In NL en Europa wordt vaak veel salads aangeboden met Franse of Eslinger achtergrond die staan wat langer op Marktplaats en zijn niet representatief voor een met zorg gerestaureerde originele oorlogs Jeep.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2016, 08:01:37 am »
Wilde niet direct een discussie om de prijs zelf uitlokken, maar wel om te 'laten' zien dat ze binnen korte tijd toch wel flink prijzig aan het worden zijn.

Die bij Sothebys is denk ik wel de recordhouder  :gestoord: Zeker gelet op de staat van die Jeep tov die bij IMA.

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2016, 08:07:20 am »
Een mooie Willys of Ford heeft is altijd stevig van prijs geweest..de meeste zijn toch salads/gebakjes of minder in detail gerestaureerd.
Die bij Sothebys zat tussen Ferraries enzo dus was voor die kopers pocketmoney
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline hnb1965

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 85
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2016, 23:48:41 pm »
Ik heb niet zoveel verstand van jeeps , maar 53200 Euro voor een jeep met een niet originele uitlaat , traanplaat op de treeplankjes , een moderne ''Banner'' accu , niet originele bekabeling , roest op chassis bij chassisnr. plaatje , naoorlogse snelheidsmeter, niet originele temperatuurmeter  ....... .  En wat een lelijke sticker op de motorkap . Vr gr Henk B.

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2016, 13:15:29 pm »
Ik heb niet zoveel verstand van jeeps , maar 53200 Euro voor een jeep met een niet originele uitlaat , traanplaat op de treeplankjes , een moderne ''Banner'' accu , niet originele bekabeling , roest op chassis bij chassisnr. plaatje , naoorlogse snelheidsmeter, niet originele temperatuurmeter  ....... .  En wat een lelijke sticker op de motorkap . Vr gr Henk B.

De enige reden is denk ik zoals Richard zei: de kopers in de zaal zullen deze jeep als een leuk 'gebbetje voor er bij' hebben gezien en mogelijk dat er een paar voor de lol tegen elkaar hebben opgeboden.

De Jeep ansich is die 53k zeker niet waard nee. Maar als ik de eigenaar/verkoper zou zijn geweest, zou ik wel de ballen uit mijn broek hebben gelachen om wat men er voor heeft betaald  8)

Offline hnb1965

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 85
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2016, 13:53:29 pm »
Ja , inderdaad  ;D ! Vr gr Henk B.

Offline Rob Pabbruwe

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 82
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2016, 13:47:49 pm »
zoals met alles: t is net wat een gek er voor geeft en hoeveel hij in zijn knip heeft en of hoe erg t jeukt.
Studebaker M29C Weasel 1945
Ford GPW 1944
Ford GPW 1944




....

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2016, 20:01:17 pm »
De enige reden is denk ik zoals Richard zei: de kopers in de zaal zullen deze jeep als een leuk 'gebbetje voor er bij' hebben gezien en mogelijk dat er een paar voor de lol tegen elkaar hebben opgeboden.

De Jeep ansich is die 53k zeker niet waard nee. Maar als ik de eigenaar/verkoper zou zijn geweest, zou ik wel de ballen uit mijn broek hebben gelachen om wat men er voor heeft betaald  8)
Ok, dan ben ik heel benieuwd wat jij denkt wat die Jeep wel waard is ? Volgens mij wordt de prijs namelijk door velen opgeboden naar de verkoopprijs. Die Jeep is ervoor verkocht dus dan zal hij het ook waard zijn toch ? Denk niet dat je hem een maand later voor 20 mag overnemen ;-)
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Eric S

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 93
  • Eric
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2016, 20:39:52 pm »
Ok, dan ben ik heel benieuwd wat jij denkt wat die Jeep wel waard is ?
Ik denk dat een betere vraag in dit verband is; wat is onder normale omstandigheden een goede prijs voor deze jeep. Gezien de omstandigheden (publiek met diepe zakken en leuk voor erbij) ga ik ervan uit dat een aantal mensen 'wie heeft de grootste' heeft gespeeld.

Die Jeep is ervoor verkocht dus dan zal hij het ook waard zijn toch ? Denk niet dat je hem een maand later voor 20 mag overnemen ;-)
Wat iets waard is, is een ander verhaal. Daar heb je experts voor die dat (kunnen) bepalen. Ik weet dat een verzekeraar deze Jeep niet voor 53K verzekert. En als de koper deze jeep een maand later van de hand moet/wil doen krijgt hij er zeker geen 53K voor. Of hij verkoopt hem aan een andere malloot  :gestoord:

En als Jeeps vanaf nu 53K waard zijn.... Moet ik morgen toch echt even bellen met de verzekering; de vervangingswaarde even aanpassen.
Groeten,
Eric

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2016, 00:18:16 am »
Achterlijke prijzen zullen er altijd betaald worden voor spullen of dat nou auto's zijn of antiek of whatever.

In mijn beleving is een beetje Jeep niet meer waard dan 13 a 14 (heb ik het niet over toprestauraties maar de gemiddelde MB / GPW / Hotchkiss mix die nu te koop is).

Hetzelfe geld voor een Dodge command, absoluut niet zeldzaam, redelijk gewild, maar zeker geen 30 waard.

Liberators voor 17K of meer, ook zo iets, de mijne mag je (nu 00.18u) voor dat geld nog komen halen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2016, 00:20:58 am »
En ja, ook ik heb in 1984 mijn Dodge WC52 verkocht voor fl.12,500 toen ze normaal weg gingen voor max 8K (in guldens).

Gekken zijn tijdloos.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Prijs records Jeeps (door de jaren heen).
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2016, 07:20:55 am »
there's a sucker born every minute..
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...