Voertuigenforum > Algemene techniek en voertuigmarkeringen

Brandstofmeter

<< < (8/8)

frankske123:
Ben al aan mijn 3de vlottertje toe. Krijg dat ding niet op maximum. Alles geprobeerd qua aarding. Mijn 3de vlotter is voor 6 en 12 Volt. Ben benieuwd. Heb zelfs al een opstelling gemaakt gehad op mijn werktafel met een 12 volt batterij. Noppes. Volgens info van een handelaar zou ik 6 volters gebruiken. Die zouden maar een halve tank aangeven. ???? Heb ook eens ergens op een amerikaanse site gelezen dat bij repro benzinetanks het bochtje van het armpje boven aan het scharniertje schuurt tegen de rand van de vulopening en daarom niet volledig bovendrijft bij volle tank. ???

hhbirnie:
Als je een proef opstelling hebt gemaakt dan zou je precies de werking kunnen zien. Dan maakt het in mijn beleving niet uit 6 of 12 volt. Dus misschien de opstelling nog eens over doen en goed kijken wat er gebeurt.
Dat het bochtje tegen de rand komt heb ik vaker gehoord. Aangezien je meerdere vlotters heb moet je in een een gat maken zodat je met een hulpstuk de arm kan bedienen, dan zou je dit kunnen controleren.
Succes Hans

Carlo:
Ik dacht dat er geen verschil tussen 6V en 12V vlotters en benzinemeters was?
Alleen bij het 12V circuit moet er een extra weerstand tussen omdat ie anders te veel aangeeft.

Remko:
Ik hoorde afgelopen weekend iemand met een zelfde probleem.

Schijnt dat er in de tank een rand / lip naar beneden staat net onder/bij de ingang waar de vlotter naar binnen moet.

Het stangetje van de vlotter komt tegen deze lip aan (kan tegen deze lip aankomen)

Hierdoor kan er of een lekstroom ontstaan of kan bijv de weerstand gelijk blijven maar de vlotter verder omhoog komen boven op de peut (stangetje buigt dan)

Het plaatselijk bijwerken (stukje wegnemen) van deze lip/rand kan een oplossing zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie