Voertuigenforum > Algemene techniek en voertuigmarkeringen

Brandstofmeter

<< < (2/8) > >>

Burly:
Als de vlotter/sensor buiten de tank aansluit kun je met de hand de arm op en neer bewegen en zien of de meteruitslag hiermee overeenkomt. Je weet dan dan de sensor en de meter goed zijn.
Bij mijn vlotter was de kurk in de loop van de tijd met benzine verzadigt waardoor deze niet meer bleef drijven en dus een halflege tank aangaf. Na vervangen van de kurk door kunstof was dit probleem bij mij opgelost.

Reinier

hhbirnie:
De kurk van mijn brandstofmeter was na een tijdje ook verzadigd en gaf het zelfde beeld. Vervangen en half jaartje later begon het weer. Plastic drijvertje uit daf 4 tonner geplaatst en probleem over. De test met brandstofsensor buiten de tank geeft zeker een controle of de onderdelen werken. Let ook op de aarde..... extra kabeltje naar je body EN !!!!!! als je stoel en kussen te dicht op je sensor zit dan geeft dat druk op de behuizing van het binnenwerk. Een koperspoeltje met een fragile pennetje wat er langs gaat om zo de hoogte van de brandstof om te zetten naar een stroompje op je meter.
Foto stuur ik even via de ktrmail, heb even geen foto gereed via dit forum
Gr Birnie

Jedek:
OK, allen eerst bedankt, ga 1 en ander uitproberen; laat resultaat wel horen.

Groet

Jedek:
Goedenavond,

Als vervolg op mijn tankmeter; omdat het metertje zelf ook niet zo fraai meer is, ben ik begonnen met het vervangen van de meter. Gevolg: de wijzer komt, bij het op contact zetten van de auto, wel in beweging, maar geeft zelfs niet het niveau van de oude tankmeter weer. Vraag: kan het zijn dat de nieuwe meter en de oude zender niet bij elkaar passen? Zoals gezegd, er is verder niets veranderd, behalve dat ik nog getankt heb, gewoon, voor de zekerheid.

Jedek:
Verder: de nieuwe zender/vlotter gemonteerd, tank nog steeds vol, nieuwe meter geeft nu ongeveer halfvol aan bij op contact zetten van de auto (ongeveer dezelfde stand als de oude  meter deed);zou dit inderdaad een aarde-probleem zijn?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie