Auteur Topic: Brandstofmeter  (gelezen 9572 keer)

Offline Dodje

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 489
Re: Brandstofmeter
« Reactie #15 Gepost op: februari 22, 2017, 23:55:04 pm »
lijkt me lekspanning, (soort kortsluiting in de lamelen ) zou toch een andere vlotter even proberen
Cees S
Dodge wc 51 (01874)

Offline Cees C.

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
Re: Brandstofmeter
« Reactie #16 Gepost op: februari 23, 2017, 08:30:27 am »
Vlotter aan aarde, buiten de tank: werkt prima, meter geeft gewoon goed aan! Gelukkig: zaakje ingebouwd, weer aan aarde en, helaas, weer niet: iemand een goed idee?
Bij mij exact hetzelfde. Buiten tank werkt alles feilloos, erin is het drama. Na veel pogingen en irritaties de handdoek maar in de ring gegooid >:(. Kijk af en toe in tank en kan aardig inschatten wat ik nog kan rijden.

gr.
Cees C.

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Brandstofmeter
« Reactie #17 Gepost op: februari 23, 2017, 08:30:56 am »
Lijkt een elektrisch probleem
Kan het zijn dat er een kortsluiting is in de meter?
Uit de tank werkt hij en in de tank niet
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Dodje

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 489
Re: Brandstofmeter
« Reactie #18 Gepost op: februari 23, 2017, 17:26:55 pm »
dat zei ik......   een soort lekspanning in de lammelen...

Cees S
Dodge wc 51 (01874)

Offline Burly

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 88
  • Reinier Groeneveld
Re: Brandstofmeter
« Reactie #19 Gepost op: februari 23, 2017, 19:13:32 pm »
Geen vlotter van kurk?
Andere suggestie klinkt misschien dom, maar kan de arm in de tank helemaal vrij bewegen? En kan hij zijn volle "range" bewegen?
Als je buiten de tank goede resultaten krijgt lijkt het mij geen electrisch probleem. Meet buiten de tank eens de "diepte" van de beweging van de vlotter, en meet daarna eens de diepte van de tank. Als deze niet overeenkomen heb je een mogelijke oplossing: bij buigen van de arm.

Voorlopig gok ik op een verzadigde kurk...

Reinier

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Brandstofmeter
« Reactie #20 Gepost op: februari 23, 2017, 23:41:43 pm »
Laatste update: het werkt, maar nog niet helemaal naar tevredenheid.
Buiten tank, aardedraad aangesloten, meter loopt op tot driekwart, ook bij maximale uitslag van de vlotter; meter dus gewoon niet geijkt(?).
Spul ingebouwd, meter slaat uit naar ongeveer half: lijkt dat vlotter al een maximale slag heeft bereikt, zonder dat de maximale uitslag van de vlotter-zender is bereikt.
Stang van de vlotter in een wilde vorm gebogen: meter slaat ook in de tank uit naar driekwart: jippie!!!!

Volgende probleem(je): zou de meter nog ' bij te stellen' zijn?  Heb de motor nog niet gestart, maar neem niet aan dat de meter dan uit gaat slaan naar ' vol'.
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline Cees C.

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
Re: Brandstofmeter
« Reactie #21 Gepost op: februari 24, 2017, 08:58:43 am »
Geen vlotter van kurk?
Andere suggestie klinkt misschien dom, maar kan de arm in de tank helemaal vrij bewegen? En kan hij zijn volle "range" bewegen?
Als je buiten de tank goede resultaten krijgt lijkt het mij geen electrisch probleem. Meet buiten de tank eens de "diepte" van de beweging van de vlotter, en meet daarna eens de diepte van de tank. Als deze niet overeenkomen heb je een mogelijke oplossing: bij buigen van de arm.

Voorlopig gok ik op een verzadigde kurk...

Reinier
Dat vrije bewegen heb ik ook aan gedacht. Helaas is dat niet te controleren. Heb al wel met een camera in de tank gekeken maar kwam hiermee niet verder.

gr.
Cees C.

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Brandstofmeter
« Reactie #22 Gepost op: februari 24, 2017, 09:07:59 am »
Volgende probleem(je): zou de meter nog ' bij te stellen' zijn?  Heb de motor nog niet gestart, maar neem niet aan dat de meter dan uit gaat slaan naar ' vol'.

Waarom zou de meter naar vol gaan als de motor loopt en niet als de motor uitstaat?
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Brandstofmeter
« Reactie #23 Gepost op: februari 24, 2017, 09:10:09 am »
Dat vrije bewegen heb ik ook aan gedacht. Helaas is dat niet te controleren. Heb al wel met een camera in de tank gekeken maar kwam hiermee niet verder.

gr.
Cees C.

Tuurlijk is dit te controleren
Neem een ijzerdraadje ietsje langer dan de arm van de sensor en beweeg daarmee in de tank.
Raakt hij iets dan is er geen vrije slag
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Cees C.

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
Re: Brandstofmeter
« Reactie #24 Gepost op: februari 24, 2017, 12:19:58 pm »
Is een idee. Ga ik eens proberen, bedankt.

gr.
Cees C.

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Brandstofmeter
« Reactie #25 Gepost op: februari 24, 2017, 13:00:55 pm »
Waarom zou de meter naar vol gaan als de motor loopt en niet als de motor uitstaat?

Lijkt mij dus ook niet, dus ik vraag me af hoe ik de meter parallel met de sensor kan laten lopen.
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: Brandstofmeter
« Reactie #26 Gepost op: februari 26, 2017, 10:29:11 am »
Ik heb ook tijden lopen modderen. Buiten de tank geen probleem in de tank een drama. Waar ik ook achter kwam was dat niet alle sensors het zelfde zijn. De haakse bocht die net onder de sensor zit is soms groter dan de ander. Als de sensor in de tank zit werkt hij goed tot 3/4 vol. Is de tank voller dan gaat het armpje knel lopen tegen de tank rand.
Gr Birnie

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Brandstofmeter
« Reactie #27 Gepost op: februari 26, 2017, 13:11:05 pm »
Ik heb ook tijden lopen modderen. Buiten de tank geen probleem in de tank een drama. Waar ik ook achter kwam was dat niet alle sensors het zelfde zijn. De haakse bocht die net onder de sensor zit is soms groter dan de ander. Als de sensor in de tank zit werkt hij goed tot 3/4 vol. Is de tank voller dan gaat het armpje knel lopen tegen de tank rand.
Gr Birnie

Helemaal mee eens; komt nu wel bij dat de sensor-weerstand bij vol niet terugzakt naar nul, maar ongeveer 9 ohm blijft doormeten, en daarmee niet 'vol' gaat aangeven: slechte vlotter helaas
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Brandstofmeter
« Reactie #28 Gepost op: april 11, 2017, 21:10:23 pm »
Update,

Heb geprobeerd de vlotterarm optimaal te buigen, net te mooi en toen kapot, jammer.
Nieuwe vlotter, zelfde probleem, zo netjes mogelijk gemaakt, tank vol, meter slaat ongeveer uit tot half-vol, jammer, probleem dus niet opgelost helaas.

Jedek.
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Re: Brandstofmeter
« Reactie #29 Gepost op: april 11, 2017, 21:24:10 pm »
Joop, is je aarde dan wel juist vanuit je bekabeling? Wat gebeurd er als je een extra aarde draad trekt naar je meter?
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943