Auteur Topic: Extra achterlichten op bustle rack.  (gelezen 1777 keer)

Offline Burly

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 88
  • Reinier Groeneveld
Extra achterlichten op bustle rack.
« Gepost op: april 23, 2017, 10:46:00 am »
Ik wil graag een set extra achterlichten op mijn bustlerack monteren voor betere veiligheid. Mijn plan is om ze via een trailerstekker van stroom te voorzien.
Ik wil graag twee achterlichten monteren en zal dus deze twee moeten aansluiten op de draden van de trailerstekker. Mijn idee is om een 3weg connector voor bullet stekkers te gebruiken, zoals in de origele kabelboom wordt gebruikt. Heeft iemand hiermee ervaring? Of heeft iemand een beter idee?

Reinier

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: Extra achterlichten op bustle rack.
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2017, 13:39:47 pm »
Ik zou het simpel houden. Aansluiten als of je een echte aanhanger aansluit. Kan je er altijd nog een aanhanger achter doen.
Gr Birnie

Offline Cees C.

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
Re: Extra achterlichten op bustle rack.
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2017, 14:12:59 pm »
Ik heb hiervoor eenzelfde stekker gebruikt als voor de aanhanger. Hier een vier-aderige kabel aan gemonteerd en deze weer aangesloten aan twee losse achterlichtunits die ik op het rek had geklemd. Ik heb de knipperlichten van de jeep over de remlichten geschakeld dus loopt de massa ook via dezelfde stekker. Heb je dit niet, zou je een losse massakabel moeten gebruiken. Veel succes.

gr.
Cees
« Laatst bewerkt op: april 23, 2017, 14:14:47 pm door Cees C. »

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Extra achterlichten op bustle rack.
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2017, 19:20:59 pm »
Op de eerste beste rommelmarkt een incomplete fietsdrager kopen (met lichtbalk) voor 5 euries.
Frame weggooien, lichtbalk bewaren.
Met twee boutjes en dito vleugelmoer op je rek plaatsen tijdens verplaatsingen over de openbare weg.
Natuurlijk aangesloten dmv de voor 5 euries bijgeleverde kabel en stekker op je aanhangwagen stroom doosje.
Doe al jaren hetzelfde op mijn Dodge, maar dan zonder een bushlerack ertussen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Burly

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 88
  • Reinier Groeneveld
Re: Extra achterlichten op bustle rack.
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2017, 17:55:36 pm »
Dank voor de reacties! Cees, hoe heb je de vier aderige kabel aangesloten op de twee achterlicht units? Wat voor connectors heb je gebruikt?

Reinier

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.127
  • Remko Gooijert
Re: Extra achterlichten op bustle rack.
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2017, 22:47:52 pm »
Dank voor de reacties! Cees, hoe heb je de vier aderige kabel aangesloten op de twee achterlicht units? Wat voor connectors heb je gebruikt?

Reinier

Ik ben niet Cees maar ik heb het als onderstaand voor mijn aanhager (op originele 4 pool)

gezien als je het klepje van de stekkerdoos optilt
links onder licht
rechts onder rem
links boven knipper links
rechts boven knipper rechts

Apparte draad voor de massa ('t is niet anders)
Of je moet een 'amerikaans systeem' van knipper licht rem in één gebruiken)

Tevens een losse 'moderne' 7 polige stekkerdoos op  een plankje gemonteerd  in het gereedschapbakje van de jeep voor een (evt.) 'moderne' extra lichtbalk (6V)

Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 28-04-1944 Louisville KY
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie paarden / trek /duwkar

Offline Cees C.

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
Re: Extra achterlichten op bustle rack.
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2017, 10:20:47 am »
Dank voor de reacties! Cees, hoe heb je de vier aderige kabel aangesloten op de twee achterlicht units? Wat voor connectors heb je gebruikt?

Reinier
Reinier, ik heb twee moderne units genomen. Deze heb ik geklemd om een strip van het rack zodat tijdens een rondrit o.d. deze simpel eraf zijn te nemen. Hier heb ik bij beide de gewone achterlichten aangesloten. Dit is een draad. Dan heb ik de knipperlichten links en rechts op de remlichten aangesloten. (Zoals eerder gemeld loopt mij knipperverlichting over de remlichten zodat ik geen extra knipperlichten nodig hebt.) Dat zijn dan twee draden. Nu hou ik automatisch een kabel over voor de massa. Deze dus aansluiten aan beide units.

Voor de connectoren heb ik AMP kabelschoentjes gebruikt, maar je kan natuurlijk ook solderen of op een andere manier aansluiten. Als je originele lampunits wilt gebruiken kun je de bedrading aan de lampjes solderen.
Ik gebruik mij verlichting eigenlijk alleen maar op doortocht naar evenement. Dan vindt ik het niet belangrijk dat het modern is. Als je maar goed gezien wordt.

Succes,

Gr.
Cees