Auteur Topic: DODGE geregistreerd bij de RDW als een WIMAG  (gelezen 2053 keer)

Offline Motordick750

  • Private
  • *
  • Berichten: 7
DODGE geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Gepost op: mei 22, 2017, 21:46:48 pm »
Hallo allemaal,
Ik ben Dick van Hoorn uit Hattem en nieuw op het KTR forum.
Vorige week heb ik een Dodge M37 gekocht van het type M56 (tool truck met winch) die adhv het chassisnummer aantoonbaar in juli 1958 is geproduceerd.
De wagen staat echter bij het RDW geregistreerd als een WIMAG van het type V41 (= radio wagen bij Dodge zonder lier) met "vermoedelijk" bouwjaar 1964.
Wil de auto laten herkeuren bij het RDW zodat die als een Dodge M37 type M56 met productiedatum juli 1958 op kenteken komt.
Op voorhand geeft de RDW echter aan dat een WIMAG nu eenmaal een WIMAG is en waarschijnlijk niet anders valt te registreren...
Ik kom echter op het hele internet niets tegen over de producent WIMAG en de RDW kan me er ook niets over vertellen.
Zijn er hier op het KTR forum mensen aanwezig die mij iets kunnen bijbrengen over WIMAG en de eventuele aanpassingen ten opzichte van een standaard Dodge M37?
Met vriendelijke groet,
Dick
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2017, 07:02:51 am door Moos »

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Re: DODGE M37 geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2017, 07:50:41 am »
Beste Dick
Aller eerst van harte met je truck.
Ik verwacht niet heel veel respons op dit forum gezien het een na-oorlogs voertuig is.
Je zou je oproep ook op www.generaaltjes.nl kunnen plaatsen of mij een PB sturen.
Ik ken nog wel iemand die wat meer weet van de m37

Gr rob uit Zwolle (dus om de hoek bij jou)
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: DODGE M37 geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2017, 13:02:10 pm »
Topic uit "lichte voertuigen" verwijderd.

Ondanks dat je met een M37 op het verkeerde forum zit wil ik je toch wat lengte omdat er op dit forum veel kennis aanwezig is die je mogelijk op weg kan helpen en we streven tenslotte allemaal hetzelfde na. Historische militaire voertuigen op de weg houden.




Er is in heel Nederland maar 1 wimag V41 bekend, de FB-85-50.

Wimag is een constructie bedrijf in Duitsland wat verder niets met Dodge te maken heeft.

Modelnummer, chassisnummer zouden genoeg moeten zijn om de RDW te overtuigen.

Een MOWAG bestaat wel, maar dat is een Zwitsers ding met veel Dodge onderdelen wat deze auto dus niet is



Het topic wordt zeer binnenkort gesloten.

Moderator.

Grtz Moos
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2017, 13:08:06 pm door Moos »
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Motordick750

  • Private
  • *
  • Berichten: 7
Re: DODGE M37 geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2017, 21:37:11 pm »
Hallo Rob en Moos,
Bedankt voor jullie reacties.
De FB-85-50 heb ik dus gekocht en de Duitse firma Wimag heb ik ook gezien maar deze maken handlingwerktuigen voor buizen en betonelementen.
De M37 met lier werd veel gebruikt door bedrijven die kabels leggen voor de infrastructuur (deze ook...) en of dat de link is met de Duitse firma WIMAG zou ik graag weten.
Ik zoek verder.
Topic mag van mij gesloten worden omdat die inderdaad niet helemaal op het juiste forum staat.
Met vriendelijke groet.
Dick

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: DODGE M37 geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2017, 07:02:26 am »
Citaat
Topic mag van mij gesloten worden omdat die inderdaad niet helemaal op het juiste forum staat.

Wil hem nog even laten staan omdat er mogelijk nog " hulp " komt die je verder kan helpen bij de RDW.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline hnb1965

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 85
Re: DODGE geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2017, 08:54:39 am »
Dick , ik kan je helaas niet helpen met je WIMAG . Ik kan je wel melden dat Wassink Transport uit Den Haag ook jarenlang een Dodge V41 heeft gehad als servicewagen . Het kenteken was UJ-23-04 . Dhr Wim Wassink heeft op FB div foto's geplaatst van de Dodge . Misschien heeft hij nog papieren . Bij Hommeles in Schaik stond ook jarenlang een V41,ook deze zouden  misschien nog papieren kunnen hebben .Verder zit op FB ook nog de groep '' M37 & M43'' , staan ook mooie foto's en info op .  Verder wil ik Moos nog een  :duimomhoog: geven ! We hebben inderdaad allemaal dezelfde hobby ! Vr gr Henk B.

Offline Motordick750

  • Private
  • *
  • Berichten: 7
Re: DODGE geregistreerd bij de RDW als een WIMAG
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2017, 22:34:04 pm »
Hallo Henk,
Hartelijk dank voor de reactie op mijn vraag.
De V41 van Wassink transport is  niet meer in het systeem van de RDW aanwezig, dit zal inhouden dat het voertuig (cq kenteken) niet meer bestaat.
Bij Hommeles moet ik nog uitzoeken, ga even het land uit en zal daarna met Hommeles bellen.
En dat van de zelfde hobby klopt zeker, bij de onderdelenvoorraad zitten namelijk ook WC spullen ben ik inmiddels achter...  :)
Met vriendelijke groet,
Dick