Beste forumleden,
Ik heb een hoofdbreker
Mijn Dodge WC51 liep gisteren onder het rijden erg onregelmatig, was juist of hij teveel brandstof kreeg (was echter niet). Naar mate de motor warmer werd, werd dit ook steeds heftiger.
Bobine en condensator vervangen en probleem was verholpen. Maar nu komt het.
-Koude start op lpg of benzine geen probleem
-Warme motor onder het rijden soms heel kort moment inhouden
-Bij stationair draaien valt hij soms spontaan uit (zal zelfde euvel zijn als bij rijden maar dan kan hij zich herpakken) dit doet hij bij zowel stationair op lpg alsook op benzine
-Wil ik hem daarna herstarten dan lukt dit vaak niet, lukt het wel dan moet de startmotor toch wel zo’n 5 seconden ronddraaien
-brandstof krijgt hij wel, ruik je ook uit uitlaat.
-Er is vervolgens geen of sporadische een erg (zwakke) vonk, zo zwak dat hij ook geen gepruttel geeft dat hij wel wil aanslaan maar het niet kan.
Welke pogingen heb ik al ondernomen om deze hoofdbreker op te lossen:
Accu testen= 6volt 160ah is vol, geeft 6,4 volt, zwaarte accuwater is ok, accumeter geeft ook ok aan.
Bobine vervangen
Condensator vervangen
Verdelerkap vervangen
Contactpunten mooi vlak, staan op 0,5 mm
Centrale stroomkabel tussen bobine en stroomverdeler vervangen
Bobine even rechtstreeks op accu aangesloten om evt. kabelstoring onder dashboard te omzeilen
Tijdelijk extra stroomkabel vanuit ontsteking naar bobine om evt. kabelbreuk te omzeilen
Veiligheidsrelais LPG installatie even losgekoppeld van bobine/ontsteking omdat deze mogelijk wat spanning van de bobine/ontsteking kon wegnemen.
Rotor ziet er ok uit
Maken we met de ontstekingkabel vanuit de bobine ergens massa (afstand ca 5 mm) tijdens het starten dan is er maar af en toe een vonkje.
En zonder zaken te wijzigen start hij na veel proberen en laten rusten plotseling weer, al is het wel moeizaam
Wie heeft nog bruikbare tips die ik kan uitproberen?