Auteur Topic: Hull Compass - gezien op de beurs  (gelezen 10823 keer)

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2017, 13:15:24 pm »
Heb ook eens een foto gezien met een Hull in een dukw..

Here you go!
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2017, 13:21:14 pm »
Ander adres...
Nee ander beeld van dukw..ik denk nu zelfs iets van een film, maar ook een mooie foto :duimomhoog:
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #17 Gepost op: oktober 10, 2017, 13:32:18 pm »
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2017, 00:52:43 am »
Ik stond toevallig aan zijn tafel toen hij aan iemand de uitleg gaf... Hij had een doos met 4 of 5 van deze kompassen nieuw kunnen kopen... Hij toonde aan een potentiele koper de, volgens hem, verschillen tussen een civiel model en een militaire productie... Hij had het over enkele gaten/openingen die,bij een militair model groter of dieper zouden zijn...

Ik had dit nog nooit gehoord, maar ik ben er dan ook niet zeker van of er wel een specifiek militair contract was... Kan best, en ik verneem graag meer, maar tot nu heb ik daar niets over gevonden...
Tja, dan moet je wel het juiste verhaal ook geven als je toch niet het goed hebt gehoord en dat wel breed gaat vertellen.....

De doos is van 4 hull compassen die een G506 onderdeel onderdeelnummer hebben/hadden. Wat ik ontdekt heb als verschil tussen een civiel en deze militaire is een niet zichtbare versterking van het draaiend gedeelte met 2 spalkjes. Dat zie je alleen bij demontage. Ook een verschil is messing schroefjes in plaats van verzinkte. 1 had zelfs roestvast stalen schroefjes. En het label is anders dan bij de civiele versie.

Als uiterlijk direct verschil is dat vooral de bracket die verend is opgebouwd. Oftewel je weet zelf of die van jou civiel is, het is van buiten verder vrijwel niet te zien. Ik heb voor de belangstellende nog wel 1 echte over trouwens. Laatste foto is de militaire verpakking, dezelfde verkocht ik mee op de beurs en heeft iemand anders nu in zijn bezit.
 
« Laatst bewerkt op: november 06, 2017, 01:08:04 am door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #19 Gepost op: november 06, 2017, 07:12:58 am »
Zoals ik schreef was ik vragende partij voor meer info en dat is bij deze gebeurd, waarvoor dank!
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #20 Gepost op: november 06, 2017, 13:57:40 pm »
Zoals ik schreef was ik vragende partij voor meer info en dat is bij deze gebeurd, waarvoor dank!
Klopt echter je deponeert al een half verhaal voor enig antwoord. Niet verkeerd bedoelt maar zo wordt kennis vaker 'vervuilt' met suggesties.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2017, 14:05:37 pm »
Op e-bay.com zijn ze ook met regelmaat te vinden. Ik heb pas geleden een voor net niet 50 euro incl. verzending kunnen scoren.
Dat vind ik knap. Bij de huidige Pittney Bowles verzending uit de States kost alleen de verzending al $ 45,50 . Dan nog de gelijk af te rekenen import heffing van 20-25 dollar als je hem 'goedkoop' hebt. En de aanschafprijs zelf. Dan nog navullen en hopen dat de boel niet breekt in plaats van los gaat. Vroeger kon het wel nog meevallen met standaard verzending maar op dit moment is dat niet meer mogelijk.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Eric S

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 93
  • Eric
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #22 Gepost op: november 06, 2017, 18:57:37 pm »
Bij de huidige Pittney Bowles verzending uit de States kost alleen de verzending al $ 45,50 . Dan nog de gelijk af te rekenen import heffing van 20-25 dollar als je hem 'goedkoop' hebt.
Maar alleen als de verkoper gebruik maakt van de 'verzenddiensten' van eBay.

En de aanschafprijs zelf. Dan nog navullen en hopen dat de boel niet breekt in plaats van los gaat.
Tja, soms heb je geluk op eBay; voorbeelden te over. En dat de boel niet breekt... je moet natuurlijk niet met een breekijzer los gaan.

Vroeger kon het wel nog meevallen met standaard verzending maar op dit moment is dat niet meer mogelijk.
Nog steeds kan dat. Verzenden hoeft niet meer dan $ 15,- te kosten. Gewoon met USPS en ook nog tracking bovendien.

Kortom met een beetje geluk heb je dus een mooi kompas. Misschien niet de militaire versie. Maar dan nog heb je een kompas voor minder dan € 50,- En ook die werden gebruikt in WO2.
Groeten,
Eric

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #23 Gepost op: november 08, 2017, 00:35:52 am »
Maar alleen als de verkoper gebruik maakt van de 'verzenddiensten' van eBay.
Tja, soms heb je geluk op eBay; voorbeelden te over. En dat de boel niet breekt... je moet natuurlijk niet met een breekijzer los gaan.
Nog steeds kan dat. Verzenden hoeft niet meer dan $ 15,- te kosten. Gewoon met USPS en ook nog tracking bovendien.

Kortom met een beetje geluk heb je dus een mooi kompas. Misschien niet de militaire versie. Maar dan nog heb je een kompas voor minder dan € 50,- En ook die werden gebruikt in WO2.
Help me dan even want ik betaal altijd meer. Er zijn op dit moment namelijk weinig verkopers die het anders doen. En $ 15,- verzenden met tracking ? Ik doe heeeel veeel internationaal maar mis hier blijkbaar iets 🤔
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #24 Gepost op: november 08, 2017, 07:57:42 am »
Ik heb gehoord dat die Pitney Bowles vaak pakketten openmaakt om het lichter te maken en dat komt niet ten goede van de bescherming. Ik heb ook gehoord dat ze bij iemand zo diep de doos hadden opengesneden dat het object beschadigd was.
Ik heb ook de ervaring dat ze importduties erbij rekenen terwijl dat niet nodig was qua prijs..
Ik vind het geen verbetering dat global shipping program
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Eric S

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 93
  • Eric
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #25 Gepost op: november 08, 2017, 19:32:53 pm »
Als voorbeeld. En ja, het is niet het model wat we allemaal zoeken maar wel vergelijkbaar;
https://www.ebay.com/itm/Hull-Streamline-White-Auto-Compass-Working-Very-Good-Condition/332442153426?hash=item4d6718b1d2:g:s8MAAOSwdx1aAd~Y&vxp=mtr (met International Priority Shipping to Netherlands  via the Global Shipping Program)  :gestoord: Pitney Bowles is dus niet altijd 'top-dollar'  ;D

Het kan ook voor meer;
https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-HULL-LIT-COMPASS-CENTER-WINDSHIELD-MOUNT-RAT-ROD/222373977405?hash=item33c6859d3d:g:j70AAOSwEzxYbAov&vxp=mtr (met USPS tracking)

Ik weet niet wat je mist maar er zijn genoeg aanbieders op eBay die het aanbieden met normale verzendkosten. En als je zo veel internationaal doet, weet je ook dat er andere mogelijkheden zijn om de verzendkosten te drukken; allemaal legaal voordat ik daar weer commentaar op krijg.

Mijn ervaring is dat veel aanbieders het ook niet weten en dan maar een prijs erbij zetten. Zie het tweede voorbeeld; $ 46,- met USPS. Terwijl het echt voor $ 15,- kan.
Je kan een aanbieder soms ook gewoon een beetje sturen door ermee in gesprek te gaan. En dan levert het vaak lagere verzendkosten op.

Succes met je verdere handel!
Groeten,
Eric

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #26 Gepost op: november 13, 2017, 00:34:42 am »
Als voorbeeld. En ja, het is niet het model wat we allemaal zoeken maar wel vergelijkbaar;
https://www.ebay.com/itm/Hull-Streamline-White-Auto-Compass-Working-Very-Good-Condition/332442153426?hash=item4d6718b1d2:g:s8MAAOSwdx1aAd~Y&vxp=mtr (met International Priority Shipping to Netherlands  via the Global Shipping Program)  :gestoord: Pitney Bowles is dus niet altijd 'top-dollar'  ;D

Het kan ook voor meer;
https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-HULL-LIT-COMPASS-CENTER-WINDSHIELD-MOUNT-RAT-ROD/222373977405?hash=item33c6859d3d:g:j70AAOSwEzxYbAov&vxp=mtr (met USPS tracking)

Ik weet niet wat je mist maar er zijn genoeg aanbieders op eBay die het aanbieden met normale verzendkosten. En als je zo veel internationaal doet, weet je ook dat er andere mogelijkheden zijn om de verzendkosten te drukken; allemaal legaal voordat ik daar weer commentaar op krijg.

Mijn ervaring is dat veel aanbieders het ook niet weten en dan maar een prijs erbij zetten. Zie het tweede voorbeeld; $ 46,- met USPS. Terwijl het echt voor $ 15,- kan.
Je kan een aanbieder soms ook gewoon een beetje sturen door ermee in gesprek te gaan. En dan levert het vaak lagere verzendkosten op.

Succes met je verdere handel!
Maar beste Jongen,

Wat je nu aanhaalt zijn totaal niet correcte voorbeelden van naoorlogse kompassen. Daarbij worden de invoerkosten via het global programma pas bekend bij de afhandeling van de betaling. Er komt dus nog een bedrag overheen.
Daarbij ga je nog verder dan alleen model en zet de lezers op zo het verkeerde been met nogal foute modellen. Een historisch correct compas ga je dus echt niet voor een koopje vinden. Mazzel vondsten daar gelaten natuurlijk. Die zijn er altijd 😉
« Laatst bewerkt op: november 13, 2017, 00:37:17 am door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Eric S

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 93
  • Eric
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #27 Gepost op: november 13, 2017, 21:47:15 pm »
Maar beste Jongen,

Wat je nu aanhaalt zijn totaal niet correcte voorbeelden van naoorlogse kompassen. Daarbij worden de invoerkosten via het global programma pas bekend bij de afhandeling van de betaling. Er komt dus nog een bedrag overheen.
Daarbij ga je nog verder dan alleen model en zet de lezers op zo het verkeerde been met nogal foute modellen. Een historisch correct compas ga je dus echt niet voor een koopje vinden. Mazzel vondsten daar gelaten natuurlijk. Die zijn er altijd 😉

Het gaat over de verzendkosten. Niet over de modellen. Je vroeg zelf om een voorbeeld. Maar je hebt gelijk, daar ben ik niet duidelijk (genoeg) over geweest.

Excuus, kunnen we nu weer terug naar je spookverhalen over extreme verzendkosten?
Groeten,
Eric

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re: Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #28 Gepost op: november 14, 2017, 08:39:18 am »
Het gaat over de verzendkosten. Niet over de modellen. Je vroeg zelf om een voorbeeld. Maar je hebt gelijk, daar ben ik niet duidelijk (genoeg) over geweest.

Excuus, kunnen we nu weer terug naar je spookverhalen over extreme verzendkosten?
Het ging over het totaal aan kosten..... Makkelijker is dat je de link van je aankoop geeft dan weten we wat het was ;-)
« Laatst bewerkt op: november 14, 2017, 08:41:10 am door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Hull Compass - gezien op de beurs
« Reactie #29 Gepost op: mei 07, 2018, 11:04:17 am »
Het gaat over de verzendkosten. Niet over de modellen. Je vroeg zelf om een voorbeeld. Maar je hebt gelijk, daar ben ik niet duidelijk (genoeg) over geweest.

Excuus, kunnen we nu weer terug naar je spookverhalen over extreme verzendkosten?
Nog als nabrander, wat mij betreft case closed


Ik heb nog wat krante artikelen gevonden van Hull uit Wo 2. De compassen met de fijne ribbel is dus wel duidelijk de oorlogs versie. Tevens was in woII de gehele productie voor militaire doeleinden. Dat betekent voor mij dat er inderdaad nog wel wat in omloop zal zijn. Ik heb de originele advertentie in mijn bezit.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)