Auteur Topic: gas instalatie dodge wc 51  (gelezen 1154 keer)

Offline sammie

• Corporal
  • *
gas instalatie dodge wc 51
« Gepost op: januari 28, 2018, 09:16:09 am »
wie heeft er ervaring met gas instalatie in de dodge wc ?ivm cilinderkop ,smering,tempratuur,kleppen ?is de motor er wel geschikt voor?waar te koop zo"n instalatie?

Offline Carlo

• Captain
  • **
Re: gas instalatie dodge wc 51
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2018, 11:22:06 am »
Het is algemeen bekend dat de MOPAR 230 Flathead prima op LPG draait. Daarom hebben de meesten (?) een dikke tank in de laadbak liggen.  :duimomhoog:

Er zitten standaard geharde klepzittingen in, iets wat je nodig hebt bij gebruik van LPG.

Smering: olie blijft veeeeeeel schoner dan met rijden op benzine, klepgeleiders gebeurt niks mee is mijn ervaring. Motor ligt bij mij uit elkaar en klepgeleiders hoeven niet vervangen te worden. Wel waren de kleppen ingeslagen. Ik weet niet zeker of dat door de LPG kwam of door te weinig klepspeling..  :|
Temperatuur van de motor maakt niet uit, radiateur is groot zat. Uitlaatkleppen zullen warmer worden, en dat is een gegeven bij LPG. Omdat nu de boel toch open ligt gaan er betere uitlaatkleppen in.
Cilinderkop is een dom stuk gietijzer, gebeurt weinig bijzonders daar. Zou eigenlijk wel wat af kunnen tbv hogere compressieverhouding = goed voor LPG
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2018, 11:38:11 am door Carlo »
Dodge WC62, 1943

Offline Moos

• Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: gas instalatie dodge wc 51
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2018, 13:01:03 pm »
Eens met Carlo, rijdt met mijn 52 al meer dan 19 jaar op LPG zonder enige problemen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl