Auteur Topic: Rempotje  (gelezen 2957 keer)

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Rempotje
« Gepost op: mei 19, 2018, 20:22:54 pm »
Goedeavond allen,

Even kort: lekkende waterpomp, bout breekt af, neus van de auto gehaal, remleiding tussen hoofdremcilinder en gemonteerd rempotje bijna doorgesleten, verbinding van deze remleiding op hrc gammel, bijna afgebroken, kortom, niet helemaal mooi en ook niet wenselijk denk ik.

Zelf een redelijk degelijke oplossing voor boevengenoemde rempotje/ verbinding gemaakt, maar nu blijkt dat er tussen ingetrapt koppelingspedaal en de bovenkant van de hrc, niet erg veel ruimte is, in elk geval niet voldoende voor mijn oplossing.
Nu een vraagje: is een rempotje wenselijk ( origineel is het inderdaad niet) of draai ik gewoon een nieuwe conische plug in de hrc; als er wel een rempotje is gemonteerd, hoe heeft u dat opgelost? Ben erg benieuwd.

Groeten, jedek.
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline TootsyWootsy

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 21
Re: Rempotje
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2018, 22:26:46 pm »
Hoi Jedek,

Wij zijn hier heel erg behulpzaam, maar het is wel handig om te weten om welk/wat voor een voertuig het hier gaat. Rempotje/resevoir is uiteraard wenselijk, om niet meteen bij een enkele kleine lekkage zonder remdruk te zitten.

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Rempotje
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2018, 23:13:20 pm »
Je hebt gelijk; het gaat om mijn Dodge wc57, maar dat durf ik bijn niet meer hardop te zeggen :gestoord:
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Re: Rempotje
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2018, 13:33:36 pm »
joop,

Ik heb ook een "burger-potje" er in zitten van een willekeurige sloop auto.
het gemak van de vloeistofcontrole gaat voor in dit geval.
bij mij loop hij niet langs de pedalen ik heb er ook een flexible slang aan zitten wat wellicht meer mogelijkheden geeft
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943

Offline David

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 168
Re: Rempotje
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2018, 17:54:45 pm »
Wij hebben het ook in een jeep zitten. Het deksel van de hoofdremcilinder is doorgeboord in het midden, daar is draad in getapt waar een nippel in gezet is en daar zit de slang voor het potje aan. Deze hangt aan de binnenkant van het spatbord en valt eigenlijk bijna niet op. Controleren en bijvullen gaat heel makkelijk (trechtertje met een slangetje er aan).
Mvg,

David

Slatgrill MB II0247, d.o.d. 8 januari 1942

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Rempotje
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2018, 19:03:13 pm »
Allen bedankt voor de inbreng.

Ik weet niet wat er fout gaat, maar tussen het vol ingetrapte koppelingspedaal en de bovenkant van de hoofdremcilinder zit bijna geen ruimte, laat staan ruimte om een aansluiting voor een slang te maken.
Rempotje aan binnenscherm is prima, zat het bij mij ook, maar ik wilde graag de aansluiting die al op de hrc zat vervangen, omdat deze van geen kant deugde, gammel, half door, lekkend; nu loop ik hier tegenaan, helemaal begrijpen doe ik het niet.

Groeten,
Jedek
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline TootsyWootsy

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 21
Re: Rempotje
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2018, 22:38:01 pm »
Er zijn 2 types



Wellicht daar het daar fout gaat en er een type in zit die niet lekker uit komt met je koppelingspedaal.
Zal vd week eens een foto maken hoe het bij mijn dodge zit

Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Rempotje
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2018, 22:55:54 pm »
De mijne heeft inderdaad zo’n schuine bovenkant; ik ben benieuwd, ik ben bijna geneigd om een originele plug te monteren, maar eigenlijk vind ik dat niet goed genoeg.

Eerst bedankt.
Jedek
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.

Offline TootsyWootsy

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 21
Re: Rempotje
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2018, 17:21:39 pm »
Hoi hierbij foto's,



Offline Jedek

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 197
Re: Rempotje
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2018, 19:22:20 pm »
Mooi, dank u!
Als het niet rechtsom gaat, dan maar linksom en anders toch maar rechtsom.