Auteur Topic: probleem keuren GMC  (gelezen 3784 keer)

Offline verhoef autos

  • Civilian
  • *
  • Berichten: 1
probleem keuren GMC
« Gepost op: september 13, 2018, 16:38:29 pm »
In 2014 heb ik een GMC CCKW 353 Kipper uit 1941 gekocht, afkomstig uit Noorwegen. Invoerdocument is erbij, waarop chassisnummer vermeld staat. Chassisnummer op de auto (CCKW35334408H1) verschilt 1 cijfertje met het invoerdocument.
De GMC is eindelijk klaar om gekeurd te worden zodat ik er een NL kenteken bij krijg. Vanmiddag naar RDW Zwolle geweest.

De keuringsmeester heeft niet eens naar de auto gekeken want volgens hem klopt het voertuig identificatie nummer (VIN) niet, en staat volgens hem niet op de juiste plaats (staat op de rechter chassisbalk achter de as). Ik moet eerst achterhalen wat het juiste nummer is, waar dat moet staan en aan de hand daarvan productiedatum/eerste ingebruikname/handelsbenaming etc.

Wie weet hoe ik daar achter kan komen? Ik heb namelijk geen idee.... :(

Cor Verhoef

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: probleem keuren GMC
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2018, 19:16:28 pm »
Probeer eens bij de technische commissie, die hebben heel veel verstand van voertuigen
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: probleem keuren GMC
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2018, 09:31:56 am »
Helaas kan ik niet helpen dit op te lossen maar ik lees heel vaak dat als het voertuig klaar is een bezoekje wordt gebracht aan de RDW.
Zoals op de RDW site ook met klem wordt geadviseerd kom voor de restauratie langs als er later een kenteken op moet. Ze schouwen het voertuig geven je goed advies voor als je terug komt voor een kenteken. Mijn persoonlijk advies. Vraag alle schouw gegevens op, na 3 jaar willen ze de pc bij de RDW wel eens opschonen.
Mvg Hans Birnie

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: probleem keuren GMC
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2018, 18:47:59 pm »
Je kan toch ook zonder autopapieren naar de RDW gaan? Zo van, joh, ik heb hier een mooie GMC zonder papieren.  :o

Wel handig om iets van een papiertje te hebben dat jij m gekocht hebt natuurlijk.

En die fout op het invoerdocument eerst zien recht te zetten? Dat scheelt weer bij de volgende halte (RDW).  :duimomhoog:
Dodge WC62, 1943

Offline Jesper

  • Private
  • *
  • Berichten: 6
Re: probleem keuren GMC
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2018, 18:23:24 pm »
Hans mag ik vragen hoe jij je schouwings documenten op kan vragen bij de RDW???
Mijn project is ook geschouwd maar ik heb hier verder geen papieren van.