Voertuigenforum > Middelzware voertuigen

lans buis dodge wc51

(1/2) > >>

sammie:
hey allemaal ,ik heb een vraag over de koelbuis die extra koelvloeistof boven de kleppen brengt ,bij mijn dodge veel roest vorming hoe kan ik die het best verwijderen ik las in mn hand leiding met een haak maar hij zit wel heel vast wie heeft er ervaring mee of tips ? ik hoor t graag.

Carlo:
Wij hebben ook een haak gebruikt (stuk dik draad (8mm) met een scherpe haak er aan gebogen).

Bij ons kwam hij er in stukken en brokken uit.

sammie:
oke we gaan het zien of het lukt bedankt voor de tip,

Rob N:
Ik sla tussen de buis en de ijzeren wanden een lange spitse staaf van 8 mm
Zorg er voor dat je na elke 10 cm de staaf weer terughaalt anders krijg je hem er nooit meer uit
Als je bijna aan het eind bent (goed opmeten!!!!!!) neem je de andere kant.
Als dit aan beide kanten gedaan hebt dan zit de buis los en kun je hem er met een punttang uittrekken

Dit gaat niet meer bij buizen die helemaal verrot zijn
Als je veel kleine stukjes moet peuteren zet ik het blok onderste boven (vallen de stukken niet naar beneden in het blok)

Succes

René:
Hoe kom ik bij de voorkant van deze buis ? Waar kan ik dit vinden ?
Dit is de eerste keer dat ik me hier mee bezig houd.
Temp. verschil bij cyl. 1 en cyl. 6 is ruim 20 graden.
Normaal iets grotere motoren zoals Diamond of Ward.

Gr. René.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie