Voertuigenforum > Middelzware voertuigen

Lekkage remcilinders Dodge WC 51

(1/3) > >>

Olaf van der Holst:
Goedenavond,
Ik heb na het vervangen van de rubber cups lekkage in alle remcilinders.
De cilinders zijn gereviseerd dus als nieuw. Wat kan hier de oorzaak zijn? Ik heb tijdens het opbouwen de onderdelen ingesmeerd met vet uit de blauwe tube...
Bij het ontluchten rechtsvoor loopt de remolie bij de overige cilinders eruit...
Geen idee hoe dit kan. Wie weet een oplossing?

Carlo:
Dat is een bekend euvel bij Dodge.

De remcups zijn dan te ver de cilinder in gegaan en sluiten niet meer af omdat de boring in het midden groter is.

Komt doordat de plunjers (die tegen de remschoenen drukken) te diep kunnen gaan, de uitsparing in de plunjer voor de remschoen is vaak ook minder diep dan origineel wat het probleem nog erger maakt.

Maar het belangrijkste is dat het ontwerp gewoon niet goed is.

Rob N:
Inderdaad wat Carlo zegt.
De bolletjes van de remschoenen aanpassen

Wat ook vaak helpt is eerst afstellen en dan vullen met remvloeistof

Moos:

--- Citaat van: Rob N op april 19, 2020, 19:28:08 pm ---Inderdaad wat Carlo zegt.
De bolletjes van de remschoenen aanpassen

Wat ook vaak helpt is eerst afstellen en dan vullen met remvloeistof

--- Einde van citaat ---

Gevaar hiervan is dat bij eventueel na stellen je de verkeerde kant op kunt draaien en dan meteen je cup er weer uit ligt.

Terugstellen naar minimum en de bol van de remschoenen aanpassen of de originele plunjers terug plaatsen.

Olaf van der Holst:
Bedankt voor de tips.
Ik zal zsm kijken wat ik kan doen. Misschien heb ik met het aanbrengen van de veer tussen de remschoenen idd de cups te diep ingedrukt en zijn deze niet met de veer van binnenuit weer naar buiten gedrukt met als gevolg dat de rubber cups niet op de juiste plek zitten. Olie erin en dan is het foute boel
Genoeg om eea te gaan proberen. Bedankt voor de info.  Fijne avond

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie