Voertuigenforum > Middelzware voertuigen
Lekkage remcilinders Dodge WC 51
rmeer:
Rob dank voor je reactie. De dikte heb ik niet zelf bepaald maar heeft de specialist gedaan. Van het voorjaar de voorste schoenen al vervangen en die waren perfect.
Ik ben bang dat ik nu een beetje ongeduldig was en niet het juiste protocol heb gevolgd.
Gisteren eerst de puntjes op de steunpunten maar even gelijk gezet en vanaf nul beginnen
Van het weekend de werkelijke afstelling maar eens even doen volgens de manual.
Inspectie plaatje er af, voelermaatje er bij en kijken wat er dan gebeurd.
De lekkage zit hem zoals om het nu kan zien op de ontluchtingsnippel die heb ik vervangen omdat er geen sleutel meer oppaste. De nieuwe nippels waren /zijn wat groter en niet prettig pas denk ik. Dus toch nog weer even verzoeken naar de juiste maar voor mijn oude cilinders.
rmeer:
Vanavond nog even aan het puzzelen geweest. De TM geeft mijn inziens aan dat de voering slechts 0,006 inch van de trommel mag zitten. Dat is in cm. 0, 015cm
Deze tolerantie zit er bij niet in. Ik he. Meer ruimte over tenzij ik ook de bovenmate moeten voor de afstelling er bij ga gebruiken. Ik heb nog steeds te veel tolerantie volgens de TM.
Verderop in de TM gelijke hoofdstuk lees om een tolerantie van 0,012 en dan inch.
Weet er tips? TM volgen of op het gevoel afstellen. Eerste de onderste bouten en stelschroef en dan de bovenste?
Nb de olie lekkage waar ik eerder over sprak is verholpen.
rmeer:
Nog steeds aan het knoeien met de remmen. Nieuwe voeringen en slangen geplaatst. De ruimte tussen de schoen en de trommel blijft te hoog of…… moet ik eerst ontluchten voordat ik überhaupt een goede basis afstelling kan maken?
Jedek:
Ik lees niks over een binnendiameter van de trommel, die kan toch te ver uitgedraaid zijn? (Shit happens, iedereen kan zich vergissen).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie